کد خبر : 1726683 | 01 دی 1399 ساعت 11:12 | 40.7K بازدید | 6 دیدگاه

بازیکنان به خطاهای ریز و دور از چشم داور عادت کردند

رضایی: VAR داشتیم پرسپولیس آن خطاها را نمی کرد

شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان با دو پنالتی که توسط کمک داور ویدئویی گرفته شد رقم خورد ؛ اتفاقی که برخی آن را به عدم وجود این سیستم در فوتبال ایران مرتبط می دانند.

رضایی: VAR داشتیم پرسپولیس آن خطاها را نمی کرد

به گزارش"ورزش سه" رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس که در این فصل هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را به عهده دارد ابتدا درباره شرایط فینال لیگ قهرمانان گفت:" اول به خودم اجازه نمی دهم که راجع به مسائل فنی تیمی که در آن مسئولیتی ندارم صحبت کنم. اما اینکه عدم دستیابی به جام قهرمانی 27 ساله شد اتفاق خوبی نیست و امیدوارم سال بعد طلسم عدم قهرمانی تیم های ایران شکسته شود و یک تیم شایسته از ایران بر سکوی قهرمانی بایستد."


او با اشاره به اینکه آشنا نبودن با VAR در فوتبال ایران باعث اتفاقات ناخوشایند زیادی شده گفت:" متاسفانه بازیکنان به انجام خطاهای ریز و دور از چشم داوران عادت کرده اند چون در ایران سیستم کمک داوری ویدئویی نیست این خطاها از چشم داوران دور می ماند. مشابه این صحنه ها را در هفته های متمدی در لیگ فوتبال ایران شاهد بوده ایم."


 او افزود:" خطاهایی که از چشم داوران دور مانده مثل خطایی که در بازی با استقلال روی میلاد جهانی انجام شد و داوران بازی آن را ندیدند، یاخطا هایی که به اشتباه برای تیم‌ها اعلام و پنالتی گرفته شده نمونه هایی از این دست زیاد در فوتبال ایران شاهد هستیم. اگر var در لیگ ایران هم وجود داشت و بازیکنان پرسپولیس به اتخاذ تصمیمات var به لحاظ روانی عادت داشتند با احتیاط بیشتر  بازی می‌کردند و به احتمال قوی مرتکب ان خطاها در محوطه جریمه نمی شدند."

دیدگاه‌ها