کد خبر : 1726858 | 02 دی 1399 ساعت 11:09 | 10.2K بازدید | 1 دیدگاه

پرسه در تمرینات تیم صدرنشین 

لاگوس و نازی‌آباد و سیرجان برای صدرنشینی!

تیم فوتبال گل گهر سیرجان این روزها در کمپ الیاف تمریناتش را به شکلی دنبال می‌کند که به نظر می‌رسد فعلاً قصد ندارد صدر جدول را به تیم دیگری واگذار کند.

لاگوس و نازی‌آباد و سیرجان برای صدرنشینی!

به گزارش"ورزش سه"، تقریباً بر همه دنیا صحت‌وسقم این جمله کلیشه‌ای پوشیده نیست که " اصولاً هرکسی در کاری موفق می‌شود یک دلیلی دارد" با این مقدمه کوتاه قصد داریم به آنچه روز گذشته که به دنبال تهیه گزارشی میدانی در کمپ الیاف مشاهده کردیم بپردازیم، جایی که صدرنشین لیگ برتر در حال حاضر تمریناتش را در این کمپ نسبتاً مجهز پیگیری می‌کند.دیروز زمین اصلی این کمپ با کاوری نایلونی پوشید شده و به همین خاطر تمرینات در زمین چمن شماره دو برگزار شد که چمن مطلوبی هم دارد. 


تمرین صدرنشین لیگ یا همان تیمی که تابه‌حال توانسته در این برهوت گلزنی میانگین تقریباً دو گل در هر دیدار را به نام خودش ثبت کند جذاب‌تر از تصورات ما دنبال می شد و در این میان مرد اول این باشگاه امیر قلعه نویی سرمربی این فصل گل گهر با پوششی ورزشی، چنان در بین بازیکنان حل‌شده بود که به سختی می‌شد او را تشخیص داد.


این در شرایطی است که باوجود سرمربی، مرد همه‌کاره و طراح تمرینات، سعید الهویی  بود. الهویی که حالا سومین فصل است که به‌عنوان کمک اول قلعه نویی در کنار او حضور دارد پیش از حضور بازیکنان، همه ‌آنچه که برای یک تمرین دو ساعته لازم است را به کمک سایر مربیان آماده کرده بود و از همین رو بازیکنان به‌محض اینکه وارد زمین شدند، بدون اینکه حتی یک دقیقه وقتشان را تلف کنند در گروه‌های سه‌گانه تقسیم شدند و به انجام تمرینات پرداختند.


طبق صحبت‌های یکی از مربیان، کلیه تمرینات بدون توپ و با توپ، در راستای استراتژی تیم در هر بازی طراحی‌شده و جالب آنجاست که خود قلعه نویی روز گذشته تمرکزش را بیشتر معطوف به مهاجمان این تیم کرده بود، امری که در گفتگوی بعد از تمرین هم به آن اشاره کرد: «" مردم نتیجه 2- 1 را بیشتر از 1-0 دوست دارند و به همین خاطر من همواره در هر تیمی بودم سعی کردم با حفظ اصول دفاعی، تمرکزم را متوجه یک‌سوم زمین حریف کنم"»

 

1555860

 

قلعه نویی پر بیراه هم نمی‌گوید، کافی است برای یک دقیقه هم شده بازیکنان خط حمله تیم‌هایش را در تمامی این سال‌ها به خاطر بیاورید. عماد رضا، ابراهیم توره، رضا عنایتی، آرش برهانی، استنلی کی روش، و بسیاری دیگر از مهاجمانی که همواره کابوس مدافعان سرسخت لیگ برتر بوده‌اند، همچنان که امروز گل گهر با 12 گل زده بهترین خط حمله رقابت‌های لیگ را یدک می‌کشد که بدون شک گادوین منشا با 9 گل زده در 7 بازی نقش کلیدی را در ثبت این آمار دارد.

 

1555859

 

اما آقای گل کمتر پا به توپ شد. منشا با حضوری نسبتاً کوتاه در تمرینات گروهی، سپس به نرم دویی دور زمین مشغول شد و بعدازآن هم به اتاق ماساژ رفت تا خودش را کاملاً آماده دیدار مقابل ذوب‌آهن کند. بازیکنی که در حال حاضر در اوج دوران آمادگی قرار دارد. این مهاجم 31 ساله اهل لاگوس گفت شکل فوتبال گل‌گهر در ثبت این رکورد گلزنی بی‌نظیرش تأثیر بسزایی داشته است.

 

1555858


علاوه بر منشا باید به حضور علیرضا حقیقی و مهرداد بشاگردی دو گلر آماده گل گهر نیز اشاره کرد که حدود نیم ساعت، پیش از حضور سایر بازیکنان، وارد چمن شماره دو کمپ الیاف شده بودند و تمرینات اختصاصی خودشان را انجام می‌دادند. سپس با ورود بازیکنان به‌نوبت درون چهارچوب ایستادند تا در مقابل آماج شوت‌های سهمگین مهاجمان قرار بگیرند.

 

1555856


در تمرین روز گذشته (دوشنبه) همچنین می‌توان از حضور بازیکنانی مثل، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، سعید صادقی، علی‌اصغر آشوری، علیرضا ابراهیمی، یونس شاکری، احمد زنده روح، علیرضا علیزاده، پیمان رنجبری،.... و درنهایت از دو دفاع چپ و راست گل ساز این فصل یعنی میلاد زکی پور و بهنام برزای نام برد که نقش بارزی در موفقیت‌های این فصل گهر تا به اینجا ایفا کرده‌اند.


برزای حالا با یک تغییر پست اساسی و انتقال به سمت راست‌خط دفاعی در دیدار مقابل شهرخودرو، سومین پاس گلش را هم داد تا علاوه بر به دست آوردن صدرنشینی در آقای گلی، عنوان بهترین پاسور هم از گل گهر باشد. باوجوداینکه پیش از ملاقات با او تصور می‌کردیم از اینکه از دروازه دور شده است چندان راضی نباشد، اما درواقع او نظرش کاملاً متفاوت از تصورات ما بود. بهنام در بخشی از مصاحبه‌اش در همین باره می‌گوید: «"بعدازاین همه‌سال تازه پست واقعی خودم را شناختم و از بازی در این پست لذت می‌برم. از همین رو از آقای قلعه نویی به خاطر این تغییر پست ممنونم."»


اما حیف که زکی پور حاضر به صحبت نشد. یکی از آماده‌ترین‌های لیگ بیستم تا به اینجا معتقد است، فعلاً حرفی نزند بهتراست و صحبت‌هایش را به بعد از دیدار مقابل استقلال و پرسپولیس موکول کرد که این امر نشان می‌دهد تا چه حد برای این دو بازی انگیزه دارد.


در سراسر تمرین می‌توانید دیسیپلین و کاریزمای بالای قلعه نویی و میزان تسلط و احاطه بر آنچه اطرافش می‌گذرد را حس کنید. او سرپایین و دست‌به‌جیب و کلاه به سر همچنان به دنبال توپ می‌دود. توپی که سرنوشت عجیب و شنیدنی‌ای برایش در طی این شش دهه  رقم‌زده است. او این روزها خیلی عوض‌شده و حالا کلیدواژه جدید مصاحبه‌هایش شده: "چه زود دیر می‌شود" که شاید همین 4 کلمه بیانگر دل‌تنگش برای روزهای اوج فوتبالش باشد. همان بچه کوتاه‌قامت محله نازی آباد که آن قدر در لباس سفید و سیاه شاهین درخشید تا به استقلال رفت و با این تیم به هر آنچه خواست رسید، اما حالا مسن‌ترین سرمربی لیگ است. انصافاً که مثل باد تمام این سال‌ها گذشت.


روز گذشته گل گهر مثل یک صدرنشین تمرین کرد و باعث شد تا لااقل ما برودت هوای تهران و شهریار را کمتر حس کنیم. اما سؤالی هنگام ترک این کمپ از خود می‌کردیم این بود که "ماجراجویی این تیم  قرار است تا کی ادامه پیدا کند؟"

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها