کد خبر : 1726898 | 02 دی 1399 ساعت 14:30 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

مشکل از دست رفتن پنالتی‌ها را حل می‌کنیم

تارتار: با مربیان شلوغ‌کار برخورد شدید کنید

سرمربی تیم پیکان تهران می‌گوید هرطور شده باید 3 امتیاز دیدار با سایپا را بگیرند.

تارتار: با مربیان شلوغ‌کار برخورد شدید کنید

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار در نشست خبری قبل از مسابقه با سایپا حضور یافت و صحبت‌هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 


**اختلاف فنی تیم‌ها با یکدیگر کم است
امسال واقعا نتایجی رقم می خورد که نشان می‌دهد خیلی بین تیم ها اختلاف وجود ندارد. شاید از لحاظ هزینه اختلاف باشد اما اختلاف فنی زیاد نیست. با اضافه شدن مربیان جوان و به روز، این اختلاف ها به حداقل رسیده و آنها با توجه به داشته‌های خود، تاکتیک هایشان را تعیین می کنند.


**بازیکنان جوان سایپا باتجربه‌تر شده‌اند
برخی خوب دفاع و پرس می‌کنند و برخی ساختار حمله قوی دارند. تنوع تاکتیکی در لیگ زیاد شده و این باعث خوشحالی و امیدواری است. سایپا هم نسبت به سال گذشته هم جوان‌هایش باتجربه تر شده و هم کادر فنی اش ابراهیم صادقی، پیروز قربانی و سایر همکارانششان تجربه بیشتری به دست آورده اند. آنها تیم بهتر و تقویت شده ای هستند و بازیکنان باتجربه و خوبی را جذب کرده اند.


**هرطور شده باید 3 امتیاز بگیریم
نتایج سایپا نشان می‌دهد سال بهتری را دنبال می کند. ما هم باتوجه به شکست بد هفته گذشته، مصمم تر هستیم. بچه‌ها واقف هستند که نباید در جدول شرایط بدی پیدا کنیم. ضمن احترام به تیم خوب سایپا، باید هرجور شده سه امتیاز را به دست آوریم.


**ماجرای 3 پنالتی متوالی از دست رفته
در پارس جنوبی هم این مشکل را داشتم و یک نیم فصل پنالتی‌های ما تبدیل به گل نمی‌شد که خیلی روی آن کار کردیم. قول می‌دهم این وضعیت به نیم فصل نرسد و از همین هفته اگر صاحب پنالتی شدیم، به گل تبدیل کنیم. هرچند پنالتی به هر حال تخصصی است و پنالتی زن می‌خواهد.

 

 

1555914

 


**پنالتی زن پیکان کیست؟
مشخص شده اما نمی‌خواهیم اسمش را بگوییم. در هر بازی سه پنالتی زن را مشخص می کنیم و هرکس آماده تر باشد به ترتیب می‌تواند پنالتی را تبدیل به گل کند.


**دلیل اشتباهات فردی مدافعان
تیم ما جوان است و باید تاوان بازی دادن به جوانان را پس داد. آکادمی خوبی داریم و 7-6 بازیکن از همین آکادمی در پیکان بازی می‌کنند که این آینده باشگاه را تضمین می‌کند. مشکلی هم نیست و باید آنقدر کار کنیم تا اشتباهات به حداقل برسد. هرچند نیاز به کسب تجربه هم دارند.


**اهمیت بازی برای مدیران ایرانخودرو و سایپا
تاکنون که مدیران چیزی را به ما انتقال نداده اند. مهم این است سه امتیاز را به خاطر از دست دادن امتیازهای قبلی کسب کنیم.


**ماجرای اختلاف دو سال پیش با داور بازی
تنش نداشتیم. وی در زمان حضورم در پارس جنوبی، داور پشت دروازه بود که یک پنالتی را اعلام کرد که بعد کارشناسان گفتند درست نبوده است. به هر حال در بخش فنی مربیان، بازیکنان و داوری اشتباه وجود دارد. امیدوارم این داور جوان و آینده دار فردا بهترین قضاوت را داشته باشد تا حقی از تیمی ضایع نشود.


**شلوغ‌کاری مربیان روی نیمکت
تنها راه رفع این موضوع برخورد شدید است. مقررات رانندگی را به یاد بیاورید که کسی آنها را انجام نمی‌داد و بی نظمی در این زمینه زیاد بود اما از زمانیکه جرائم را بالا بردند، وضعیت خیلی بهتر شد. از همه مهم تر ورود VAR به کشورمان است. آدم به شک می‌افتد چرا مسئولان پیگیر این ماجرا نیستند.


**باید باشگاه‌ها را به استفاده از VAR الزام کرد
فکر نمی کنم این سیستم خیلی هزینه بر باشد و باید تمام باشگاه ها را ملزم کرد. مقداری سختی دارد اما باید امکانات را تجهیز کنند تا این مشکل از بین برود. کدام نیمکت در صورت VAR اعتراض می‌کند؟ این بهترین راه حل است و نباید از کشورهای دیگر عقب بمانیم. این اشتباهات هم به دلیل نبود سیستم ویدیویی است.


**برای آوردن VAR دست به کار شویم
این سیستم در بازی پرسپولیس هم واقعا تاثیرگذار بود و خود داور ابتدا متوجه این اتفاق‌ها نشد. بلکه تیم داوری از بالا ضربات پنالتی را اعلام کرد. وقتی در کشورمان این اتفاق‌ها بیفتد و در برنامه ‌های تلویزیونی کارشناسی شود، بازیکن هم احساس مسئولیت می‌کند و مهدی شیری وقتی به توپ نرسید و دید بازیکن سرزنی پشت سرش است ناخودآگاه دست خود را بالا برد. وقتی در کشورمان چنین اتفاق هایی می‌افتد و نتایج دلخواه هم به دست می‌آید در آسیا هم دچار اشتباه می‌شویم. نبود VAR در کشورمان لطمه زیادی وارد می‌کند. باید فکر اساسی کرد.


**پرسپولیس کار بزرگی انجام داد
بحث ملی است و پرسپولیس هم کار بزرگی انجام داد. با وجود این مشکلات و بازی های فشرده مرحله گروهی و لیگ برتر و بازگشت به قطر، این تیم کار بزرگی انجام داد. جدایی برخی نفراتش هم تاثیرگذار بود. باید به کادرفنی، بازیکنان و تمام عوامل باشگاه خدا قوت گفت.


**پیکان و سایپا در یک هتل؟

بازی در شهرقدس است و ‌هتل‌های دیگر نسبت به این منطقه دور است. قرار بود به هتل استقلال برویم و با توجه به اینکه می خواستم هتل نزدیک ورزشگاه شود، مخالفت کردم. در ادامه هم حضورمان در هتل بوستان منتفی شد و مجبور شدیم با سایپا در یک هتل باشیم. مشکلی نیست زیرا کادر و بازیکنان هر دو تیم دنبال فوتبال جوانمردانه هستند.  تیم هایی هم که در تورنمنت ها حضور دارند در یک هتل با هم اسکان دارند.

دیدگاه‌ها