کد خبر : 1726962 | 02 دی 1399 ساعت 18:08 | 29.9K بازدید | 8 دیدگاه

آقای نویدکیا به نیمکت خودتان هم قوانین داوری را یاد بدهید

ربیعی: اگر سپاهان هم به این شکل گل می‌زد داور مردود می‌کرد؟

محمد ربیعی که دل پری از اتفاقات دیدار تیمش مقابل سپاهان داشت در عین حال که مدعی بود گلایه‌ای از شرایط شکل گرفته ندارد، بارها به صحنه عدم پذیرش گل تیمش اعتراض کرد.

ربیعی: اگر سپاهان هم به این شکل گل می‌زد داور مردود می‌کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان که توانست با یک گل از حریف پیش بیفتد، در ادامه نیز در همان نیمه اول موفق شد گل دوم خود را به ثمر برساند که داور بازی بعد از دقایقی کلنجار و مشورت با کمک‌هایش آن را به دلیل خطای هند بازیکن مس رفسنجان رد کرد. موضوعی که بیشتر زمان نشست خبری محمد ربیعی را به خود اختصاص داد و سرمربی مس رفسنجان به این موضوع اعتراض و گلایه‌های کنایه‌آمیزی را نسبت به حریف مطرح کرد.

 

ربیعی بعد از شکست تیمش مقابل سپاهان گفت: به تیم سپاهان خسته نباشید میگویم و این برد را به آنها تبریک می گویم. جزو باخت‌هایی بود که به شدت از آن ناراحتم. به هیچ عنوان حق تیم ما باخت نبود و جانانه از مجموعه تیم تشکر می کنم بابت اینکه تاکتیک های ما را رعایت کردند. این جزو بازی هایی بود که بازی به جای زمین در تصمیمات رقم خورد.

 

وی با اشاره به صحنه مربوط به پذیرفته نشدن گل تیمش گفت: به صحیح و غلط آن کار ندارم و فقط اینکه چطور داوری که نزدیک به صحنه است و کمک داور دوم در آن صحنه حضور دارد، کمک داور اول تحت تاثیر اعتراضات، از نظر ما یک گل سالم را مردود میکند.  از همانجا شیرازه تیم ما برهم خورد. از شما می خواهم تا قبل از این اتفاق بازی را یک بار دیگر نگاه کنید و ببینید مس رفسنجان چطور بود و سپاهان بزرگ چطور بود. برای ما خیلی فرق می کند. 

 

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به صحبت های محرم نویدکیا بعد از این بازی گفت: شنیدم آقای نویدکیا گفته‌اند ما که از قوانین اطلاع نداریم نباید اعتراض کنیم. من این را قبول دارم اما نیمکت ایشان به سمت کمک داور رفتند و اعتراضات آنها باعث این اتفاقات شد. پس این توصیه را باید به نیمکت خودشان داشته باشند. من احترام زیادی برای آقای نویدکیا قائلم و همچنین مجموعه سپاهان. اما خیلی مشهود بود و ما خواستیم به سمت داور برویم و بگوییم تحت تاثیر نیمکت حریف قرار نگیرند اما از سمت سرپرست تیم حریف حرفی هم به ما زده شد. 

ربیعی با تمجید از عملکرد تیمش گفت: می توانم این بازی را به این شکل تشریح کنم که مس رفسنجان نشان داد که شبیه تیمی که از لیگ یک آمده نیست. بسیار تاکتیکی بازی کردیم و میدانستیم سپاهان به چه شکل بازی می کند و آن فضا را بستیم. در نیمه دوم در اداره بازی هم بهتر بودیم و رفته رفته موقعیتهایی روی دروازه حریف داشتیم. ولی روی یک اشتباه که خودمان به بازیکن حریف پاس دادیم و آنها روی تجربه خودشان از غفلت ما استفاده کردند. من به سپاهان تبریک می گویم اما تبریک ویژه من به بازیکنان خودم است که نه تنها بسته بازی نکردند که در خیلی از جاها توانستیم مالک بازی باشیم، موقعیت سازی کنیم و با پرس مناسب تله گذاری لازم را انجام دهیم. خیلی تاکتیکی کار را دنبال کردیم و از بچه ها تشکر می کنم و به آنها می گویم حق آنها شکست نبود و امیدوارم این شکست ناخواسته پلی باشد برای پیروزی. رفسنجان همیشه مظلوم است و امیدوارم از این مظلومیت خارج شود و مقداری انصاف هم در قبال آن صورت بگیرد. نمی خواهم حرفی بزنم که از ادبیاتم خارج شوم و شامل جریمه شوم. مقابل تیمی بازی کردیم که 10 روز تمرین داشت اما ما 4 روز و هر چه خواستیم حتی یک روز هم فرصت برای تاخیر در این بازی را ندادند. امروز در لیگ برتر یک بازی بود و آن هم بازی ما بود. دلیل اینکه چرا تک بازی گذاشتند را هم تمکین می کنیم.

 

سرمربی مس رفسنجان در ادامه بار دیگر به صحنه مربوط به دریافت گل تیمش اشاره کرد و گفت: امیدوارم من اشتباه کرده باشم اما الان فیلم بازی را دیدم.  توپ با شدت به اینجا (با دست به بازو بسته اشاره می‌کند) برخورد کرد و من نمی دانم واقعا در آن فاصله نزدیک و در شرایطی که توپ شدت دارد و دست هم بسته است باید چه می کرد!؟ تفسیر های داوری متفاوت است و ما هم با چند کارشناس داوری صحبت کردیم. بازی اگر دو بر صفر می شد نتیجه خیلی متفاوت بود.


ربیعی در ادامه در پاسخ به اینکه از شرایط تیمش رضایت دارد یا خیر گفت:  بعد از آن اتفاقات داوری، بازیکنان خیلی از نظر روانی لطمه خوردند و ما در رختکن و بین دو نیمه خیلی روی این مساله کار کردیم. تایید حرف من عملکرد بازیکنان در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم است. من برای سپاهان احترام قائل هستم اما شرایط بازی به شکلی بود که در 10 دقیقه پایانی دو سه بازیکن حریف بارها روی زمین افتادند تا بازی را کنترل کنند و شاید هم وقت را تلف کنند. من برای محمد محبی که ملی پوش هم هست احترام زیادی قائل هستم اما ما موقعیت خوبی داشتیم که او روی زمین افتاد و توپ را بیرون زدیم در شرایطی که او بعد از آن بلافاصله بلند شد. این حرکت برای من ارزشمند است. مس رفسنجان که از دسته اول با اقتدار به لیگ برتر آمده و باز هم می گویم این تیم را در لیگ برتر حفظ خواهم کرد و هر چقدر رتبه اش بالاتر باشد خدا را شکر. اگر این اتفاق امروز برعکس رقم می خورد آیا داور رای را برمی گرداند؟ شاید می کرد و من فقط یک سوال کردم و افکار عمومی به آن پاسخ دهند. تیم من با چهار روز فاصله آماده این بازی شد و از نظر توان فردی و تاکتیکی به چه شکل مقابل سپاهان پرمهره قرار گرفت. از نظر من سپاهان جزو دو تیم پرمهره لیگ است که در دقیقه 80 تعویض آن یک بازیکن ملی پوش است. ما غفلت کردیم و روی هر دو گل خودمان اشتباه کردیم. با اینکه تمام راه های مدنظر حریف را بستیم. سپاهانی که  بازی مالکانه انجام می دهد اما ما موقعیت به آنها ندادیم. ما با برنامه ریزی مناسب پرس روی بازیکن حریف داشتیم و این پنجمین بازی متوالی است که در حین بازی تعویض اجباری انجام می دهیم.  بار دیگر از تمام بازیکنانم به خاطر تلاشی که کردند و هوشی که نشان دادند تشکر می کنم و این باخت را نمی پذیرم ولی به سپاهان تبریک می گویم و گلایه‌ای هم ندارم.

دیدگاه‌ها