کد خبر : 1727011 | 02 دی 1399 ساعت 23:22 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

عنوان سومی ایران در مسابقات شطرنج نوجوانان جهان

تیم شطرنج نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا و یک نقره به مقام سوم مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

عنوان سومی ایران در مسابقات شطرنج نوجوانان جهان
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در روز پایانی مسابقات آنلاین قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد، نوجوانان تیم شطرنج کشورمان به عنوان سوم جهان دست یافتند.
 

در رده آزاد زیر 10 سال سینا موحد پس از تساوی یک بر یک با حریف قدرتمند خود واسلاو فینک از جمهوری چک با ریتینگ 2361، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) موفق شد با مهره سیاه حریف خود را شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

 

در رده آزاد زیر 16 سال نیز امیر رضا پورآقابالا برای تصاحب مدال طلا به مصاف فردریک سوان آلمانی با ریتینگ 2421 رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد و به نشان نقره دست یافت. 

 

 مهدی غلامی اوریمی دیگر نماینده کشورمان پس از تساوی یک بر یک در دیدارهای سریع مقابل فرانسیسکو سونیس از ایتالیا با ریتینگ 2483، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) مغلوب حریف شد و به مقام چهارم جهان رسید.

 

نوجوانان کشورمان که با هدایت مهرداد اردشی سرمربی و کاپیتان تیم ملی در این رقابت ها شرکت کرده بودند، توانستند با درخشش در میان 1380 شرکت کننده و 114 کشور جهان، پس از کشورهای آمریکا و هند و بالاتر از کشور صاحب نام روسیه بر سکوی سوم جهان قرار گیرند.

دیدگاه‌ها