کد خبر : 1727018 | 03 دی 1399 ساعت 00:29 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر تاکتیک ابراهیم صادقی در لیگ بیستم

ابراهیم صادقی در دومین فصل سرمربیگری خود تیمی متفاوت از تیم فصل گذشته روانه لیگ برتر کرده است.

تغییر تاکتیک ابراهیم صادقی در لیگ بیستم

به گزارش "ورزش سه"، نارنجی پوشان پایتخت فصل گذشته را با رتبه چهاردهمی به پایان رساندند، رتبه‌ای که با تفسیرهای زیادی روبرو بود. سال قبل اغلب کارشناسان تیم صادقی را با توجه به استفاده از جوانان زیاد یک دست‌آورد قلم داد می‌کردند و ابراهیم صادقی که به رسالت باشگاه متبوعش در توسعه فوتبال پافشاری می‌کرد، اما البته این کار نزدیک بود در پایان فصل به ضرر سایپا هم شود.

 

اما در لیگ بیستم صادقی در کنفرانس‌های خبری از تجربیات خود در فوتبال ایران در امر سرمربیگری صحبت می‌کند و شیب جوانگرایی‌اش را در فوتبالِ نتیجه‌گرای ایران، تند می‌خواند.

 

صادقی پیش از دیدار با ماشین‌سازی در پاسخ به سوال خبرنگار "ورزش سه"، مبنی بر تنها بازی دادن به دو جوان در بازی با فولاد گفت: هیچ‌کسی در فوتبال ایران نمی‌تواند منکر جوانگرایی در تیم فوتبال سایپا شود. کادر فنی آنچنان از جوانان استفاده کرده که امروز رسانه‌ها از آن بازیکنان به‌عنوان باتجربه یاد می‌کنند، در حالی که بیش از ۲۲ سال ندارند.

 

سرمربی تیم سایپا یادآور شد: اینکه چرا در برخی بازی‌ها از جوانان کمتری استفاده می‌شود، یک راز مربیگری است که نمی‌شود آن را فاش کرد. سال گذشته شیب جوانگرایی در تیم فوتبال سایپا تند بود و امسال متناسب با بازی‌ها جوانگرایی می‌شود. البته بسیاری از جوانان ما در سن پختگی قرار دارند و این یک امتیاز مهم است. 

 

 

1556059

 

 

البته سایپای امسال نسبت به قبل پخته‌تر شده است؛ تیمی که فصل گذشته تنها به دنبال کار دفاعی و انتقال بلند توپ روی دروازه حریف بود، در این فصل با حضور بازیکنی همچون محسن مسلمان به دنبال مالکیت توپ و پاسکاری و ایجاد موقعیت با این روش است.

 

شاگردان صادقی در سه آیتم آنالیزی، بیشترین درصد مالکیت(۶۱٪)، بیشترین درصد پاس(۵۹۶) و بیشترین موقعیت در نبردها (۶۰٪)، جزو برترین‌های هفته هفتم در لیگ بیستم بودند.

 

ابراهیم صادقی، امروز سه‌شنبه باید تیمش را در مهم‌ترین بازی فصل برای باشگاهش در برابر رقیب دیرینه، پیکان آماده کند؛ دیداری که در زمین پیکان برگزار می‌شود و باید دید آیا تغییرات ذهنی و تاکتیکی سایپا ادامه‌دار خواهد بود تا سرمربی جوان را فاتح دربی خودروسازان کند یا نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد؟

دیدگاه‌ها