کد خبر : 1727085 | 03 دی 1399 ساعت 12:30 | 33K بازدید | 2 دیدگاه

نصیرزاده: نظر علیپور روی انتخاب فرکی بود

معاون ورزشی باشگاه تراکتور گفت که انتخاب مدیران تراکتور برای هدایت این تیم، حسین فرکی بوده است.

نصیرزاده: نظر علیپور روی انتخاب فرکی بود

به گزارش "ورزش سه"، هوشنگ نصیرزاده در یک گفتگوی تلویزیونی درباره شکل جدایی جدایی علیرضا منصوریان و محمد علیپور از باشگاه تراکتور باعث شده افراد زیادی این باشگاه را حتی در ابعاد فنی هم مالک محور بدانند، توضیح داد: بله تراکتور دقیقا مالک محور است همانطور که نساجی، شهرخودرو، ماشین سازی و تمام باشگاه های خصوصی جهان مالک محور هستند و به عبارت دیگر مالک به جای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره تصمیم گیری می کند.


او ادامه داد: همین شکل و شمایل نیز در شهرخودرو وجود دارد. همین تیم مشهدی چند مدیرعامل تغییر داده و شما متوجه نشده اید. دلیلش هم این است روی مالک به طرف مردم است اما در باشگاه تراکتور اینگونه نیست. اگر چه ایشان مصاحبه کرده و در خیلی از مسائل و موارد ورود می کند.


نصیرزاده درباره اینکه تعدد تغییر مدیریت و سرمربی به باشگاه ضربه زده است، گفت: این نگاه بیرونی است و نمی خواهم از یک فرضیه دفاع کنم و بعد شما من را زیر سوال ببرید. در باشگاه های مالک محور مهم این است مالک خیلی تغییر نکند نه عوامل. در باشگاه های که مدیرعامل محور است و در واقع باشگاه های دولتی هستند، تمام تصمیم ها را خود مدیرعامل می گیرد. در باشگاه های مدیرعامل محور، پول خیلی زیادی در اختیار این فرد قرار می گیرد و بدون اینکه بخواهد به وزیر آن قسمت پاسخگو باشد تمام این پول را هزینه می ‌کند.


او گفت: در باشگاه های مالک محور در واقع وزیر کنار خود مدیرعامل است و اگر بخواهید پول زیادی خرج کنید و قرارداد سنگین ببندید می گوید برای عقد قرارداد با بازیکنی که در باشگاه دیگر مبلغ قراردادش ۴۰۰ میلیون تومان بوده با مبلغ 4 میلیارد با او قرارداد ببندید، باید به من هماهنگ می کردید چرا که من باید پول این قرارداد بدهم. 

 

1481679


نصیرزاده درباره اینکه آیا باشگاه تراکتور با این وضعیت مالک محوری به رستگاری و قهرمانی لیگ برتر می رسد، گفت: به این موضوع کاری ندارم و نمی خواهم از تغییر و تحولات دفاع کنم چرا که این یک مسئله خوبی نیست. چند روز قبل به مالک تراکتور گفتم شاید عزل هایی که انجام می دهد درست است اما انتخاب هایت درست نیست. به این دلیل وقتی یک نفر را در جایی نصب می کنید و بعد متوجه می شوید که اشتباه شده، احتمال جا به جایی وجود دارد. اما مالک باشگاه تراکتور مطلقا در حوزه فنی دخالت ندارد و صحبتی درباره استفاده از بازیکنان نمی کند و حتی ابدا به رختکن تیم هم نمی آید.


نصیرزاده در مورد اینکه چه دلیلی داشت که آقای زنوزی پیش از شروع فصل به این نتیجه رسیدند انتخاب علیرضا منصوریان اشتباه بوده است، گفت: من به آقای زنوزی هم گفتم آقای منصوریان در صحبت هایشان گفته اند شما ۱۱ روز قبل از شروع فصل قصد تغییر منصوریان را داشتی که زنوزی گفت صحیحش این است مدیرعامل قبلی باشگاه یعنی محمد علیپور به من گفته بود اگر من پیش از انتخاب منصوریان در تراکتور بودم وی را به عنوان سرمربی انتخاب نمی کردم و حسین فرکی را انتخاب می کردم.


معاون باشگاه تراکتور ادامه داد: من هم گفتم ایرادی ندارد اگر نظرتان این است منصوریان را عوض کنید اما بخش دوم را در رسانه گفتند و بخش نخست را نگفتند. من هم از زنوزی نقل قول می کنم و ایشان عین این جمله را به من گفت و خودم در جریان نیستم. آن زمان هم در باشگاه تراکتور نبودم و خبری از این ماجرا ندارم.


نصیرزاده درباره اظهارنظر منصوریان درباره اینکه معاون ورزشی باشگاه برکناری اش را به وی اطلاع نداده است، گفت: انسان هرگاه قضاوت می ‌کند در جایگاه پروردگار می نشنید. پس از باخت مقابل سپاهان به منصوریان گفتم این نتیجه گیری مطلوب نیست و نظر هیات مدیره بر تغییر شما است. در آن جلسه طولانی عباس چمنیان و حسن آذرنیا هم حضور داشتند. حتی به منصوریان درباره سیستم بازی تیم که متخصص نیستم گفتم تراکتور با سه دفاع بازی می کند که این موضوع باعث اخراج  لوکا بوناچیچ و جان توشاک از ایران و نتیجه نگرفتن ویلموتس شده و متاسفانه کتاب هایی مربیگری شما درباره 3 دفاع بازی کردن چیزهایی می نویسد که با بازیکن ایرانی منطبق نیست.

دیدگاه‌ها