کد خبر : 1727882 | 08 دی 1399 ساعت 00:01 | 157.7K بازدید | 18 دیدگاه

447 گل عقبی لئو!

باشگاه سلطان پله علیه رکوردشکنی مسی

باشگاه سانتوس معتقد است ادعای مطرح شده مبنی بر رکورد شکنی لیونل مسی با زدن 644 گل در یک باشگاه اعتباری ندارد زیرا پله برای آن ها 1091 بار گلزنی کرده است.

باشگاه سلطان پله علیه رکوردشکنی مسی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه سانتوس برزیل ادعا می کند که لیونل مسی باید 447 گل دیگر به ثمر برساند تا از رکورد اصلی پله افسانه ای عبور کند. در واقع آنها معتقد هستند اعداد مطرح شده در رسانه‌ها و خبر مربوط به رکورد شکنی فوق ستاره آرژانتینی اعتبار چندانی ندارد و مسی هنوز فاصله زیادی با رکورد اسطوره آن ها دارد.

 

بارسلونا سه شنبه شب هفته پیش به خانه وایادولید رفت و موفق شد حریفش را با گلهای کلمنت لنگله، مارتین برایث‌ویت و لیونل مسی با نتیجه 3-0 شکست دهد. اما گل مسی برای بارسا به رویدادی تاریخی تبدیل شد چرا که ابرستاره آرژانتینی با این گل موفق شد از رکورد پله اسطوره برزیلی فوتبال عبور کرده و رکورد بیشترین تعداد گل با پیراهن یک باشگاه را به خود اختصاص دهد.

 

 

1556191

 

 

پله نیز این رکورد را به مسی تبریک گفت اما باشگاه سانتوس در یک بیانیه رسمی اعلام کرد پله بیش از هزار گل برای این تیم به ثمر رسانده است و لیونل مسی مهاجم بارسلونا فاصله زیادی با آن دارد.

باشگاه سانتوس برزیل در یک بیانیه اعلام کرد پله همچنان برترین گلزن تاریخ در یک تیم باشگاهی محسوب می شود و رکورد شکنی لیونل مسی را رد کرد. مهاجم بارسلونا در پیروزی 0-3 تیمش یکی از گل ها را به ثمر رساند تا به رکورد 644 گل با آبی اناری ها برسد.

 

 

1451734

 

 

سانتوس در بیاینه خود نوشت:« پله 1091 گل به ثمر رسانده است که 643 گل در بازی های رسمی بوده است و 448 گل در بازی های دوستانه. به نظر می رسد این گل ها در دیدارهای غیررسمی برابر حریفان کوچک بوده است اما این چنین نیست. تیم های بزرگ آن دوران همچون آمه‌ریکا(مکزیک) و کولو کولو (شیلی) 9 گل از پله دریافت کردند. 

 "اُ رِی" دروازه یکی از تیم های برتر اروپایی یعنی اینتر را هم باز کرد. این فهرست طولانی است و شامل تیم هایی همچون ریورپلاته، بوکاجونیورز، اونیورسیداد شیلی، راسینگ، رئال مادرید، یوونتوس، ناپولی، بنفیکا و اندرلخت می شود. بارسلونا، تیم کنونی مسی هم در آن زمان قربانی پله شد و در چهار دیدار چهار گل دریافت کرد.»

 

 

1557379

 

 

سانتوس در پایان نوشت:« تحلیل گران 448 گل را به حساب نمی آورند چون معتقدند برابر تیم های ضعیف و یا کوچک به ثمر رسیده است. این در حالی است که هر گل به تنهایی ارزشمند است و فرقی نمی کند برابر ایبار به ثمر رسیده باشد یا والنسیا، یک گل مقابل ترانسووال(تیم سورینامی) باشد یا رئال مادرید باید همه جزو آمار به حساب بیاید.»

 

دیدگاه‌ها