کد خبر : 1728310 | 09 دی 1399 ساعت 18:56 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

وضعیت را برای ثبت‌نام در انتخابات می‌بینم؛

اصفهانیان: بخاطر فدراسیون قرارداد ویلموتس را امضا کردیم

سرپرست ریاست کمیته داوران در گفت و گویی به ابهامات به وجود آمده در خصوص خود و کمیته داوران پاسخ گفت.

اصفهانیان: بخاطر فدراسیون قرارداد ویلموتس را امضا کردیم

به گزارش ورزش سه؛ فریدون اصفهانیان در خصوص افزایش تعداد داوران لیگ برتر از چهار به شش و حضور دوباره داوران کنار دروازه اظهار داشت: با توجه به اینکه پروتکل های بهداشتی در حال رعایت شدن است و فضای کشور از نظر بیماری کرونا رو به بهبود بوده و اکثر استان ها به حالت زرد درآمده اند و با توجه به اینکه مشکلاتی هم در رابطه با مسائل داوری در زمینه محوطه جریمه ها داشتیم، آمدیم و تعداد داوران را افزایش دادیم. این تصمیم برای کم کردن اشتباهات، پر کردن خلا VAR  و بهتر شدن قضاوت داوران صورت گرفت تا در نهایت تیم ها از نظر داوری ضرر نکنند.

 

وی در واکنش به اعلام پنج پنالتی در بازی ماشین سازی و سپاهان، همزمان با افزایش تعداد داوران تاکید کرد: به هر حال این به خاطر همین بوده که ما از این عزیزان کمک گرفته تا در قضاوت هایمان تصمیمات درستی داشته باشیم. 

 

اصفهانیان در واکنش به این ادعا که افزایش تعداد داوران و استفاده از داوران تمام استان ها در این مقطع به دلیل نزدیکی انتخابات فدراسیون است خاطرنشان کرد: این حرف ها نمی دانم چرا مطرح می شود؟ شما در کل جهان می بینید که برای ضایع نشدن حق تیم ها از VAR استفاده می کنند، در بازی های بزرگ هم شاهد این هستیم. در ایران نیز هم اینگونه است و ربطی به انتخابات ندارد؛ این ها یک عده هستند که شاید به نظر آنها چنین است در حالی که نه ما و نه فدراسیون فوتبال چنین قصدی نداریم. ما بعد از اینکه فصل قبل تمام شد بخاطر جلوگیری از بیمار شدن بچه ها تعداد داوران را از شش به چهار رساندیم و در حال حاضر با توجه به اینکه پروتکل ها رعایت می شود و الحمدلله کشور از نظر این بیماری رو به نزول است، تصمیم به افزایش دوباره داوران برای جلوگیری از اشتباهات گرفتیم. در این مورد هم شایسته ترین ها از هر استان انتخاب می شوند. مالدیو هم در جام جهانی داور دارد و این بستگی به توانایی هر شخص دارد و ربطی به استان ها ندارد.

 

وی در خصوص به وجود آمدن شائبه ای میان او و یکی از داوران (علی اصغر مومنی) که به موضوعی جنجالی تبدیل شده بود، گفت:این را صد بار توضیح دادیم حتی فدراسیون فوتبال هم از طریق کمیته حقوقی آن را بررسی کرد. نهایتا هم به این نتیجه رسیدند که این چک به خاطر ضمانت پولی بوده که می خواهیم به زمین بدهیم و بعدا مشکلی به وجود نیاید.

سرپرست ریاست کمیته داوران در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال حضورش در انتخابات یادآور شد: با توجه به زمان بندی که فیفا تعیین کرده کار انجام می شود و انشالله انتخابات سالمی پیش رو خواهیم داشت. در مورد شرکت در انتخابات هم بستگی دارد که فضا برای شرکت در انتخابات چگونه باشد.

 

اصفهانیان در پاسخ به این سوال که آیا زیر قرارداد ویلموتس را امضا کرده بودید، و اینکه کسانی که زیر این قرارداد را امضا کردند نمی توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: ما زیر قرارداد ویلموتس را به خاطر اینکه این قرارداد توسط رئیس فدراسیون بسته شده بود و ما تفویض اختیار کرده بودیم که ایشان بروند و قرارداد را عقد کنند بعد از چند روز و پس از رویت امضا کردیم. من نمی دانم که این ها را که می گوید و قانون هر چه باشد ما تابع آن هستیم.

 

وی در واکنش به سوالی در خصوص مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شستا تصریح کرد:خیلی خبرها می آید و هر کس هر چیزی که دلش خواهد می گوید و می نویسد و به هر حال مراجعی هست که باید پاسخگو باشند.

دیدگاه‌ها