کد خبر : 1728334 | 09 دی 1399 ساعت 20:00 | 70.7K بازدید | 3 دیدگاه

یک تا پنج؛ جشنواره پنالتی در تبریز 

سعاد آقای گل جدید لیگ برتر! (عکس)

سعاد وفاپیشه و دیدار ماشین سازی سپاهان با اتفاقاتی که در نهمین روز زمستان 99 در بنیان دیزل رقم زدند، در خاطره‌های اهالی فوتبال ماندگار شدند.

سعاد آقای گل جدید لیگ برتر! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، زمستان روز 9 دی ماه 1399 تبریز، احتمالا حالا حالاها در دل تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به یادگار محفوظ خواهد ماند؛ جایی که تیم فوتبال ماشین سازی در شرایطی که دور چمن ورزشگاه بنیان دیزل را برف پوشانده بود، از سپاهان میزبانی می‌کرد و در طول 90 دقیقه این مسابقه جذاب و تماشایی که با نتیجه پر گل 3 بر 3 خاتمه یافت و شاهد به ثمر رسیدن 5 گل از 6 گل بازی از روی نقطه پنالتی شدیم.


نیمه اول دیدار این مسابقه در حالی به پایان رسید که سه گل از چهار گل از روی نقطه پنالتی ثبت شده بود؛ سهم سپاهان دو پنالتی بود و سهم تیم میزبان یک پنالتی. به این ترتیب به طور میانگین در هر 15 دقیقه شاهد اعلام یک ضربه پنالتی در نیمه اول بودیم، اما اگر فکر می کنید این پایان کار بود، سخت در اشتباهید.

 

1557931

 

1557933

 

1557935

 

 

با شروع نیمه دوم بازهم شاهد تداوم اعلام پنالتی بودیم؛ در دقیقه 60 از تقابل دو تیم، سعاد وفاپیشه داور ارومیه‌ای مسابقه که انتخابش برای این مسابقه با نگرانی سپاهانی‌ها نیز همراه شده بود، چهارمین ضربه پنالتی بازی را اینبار برای شاگردان سعید اخباری مربی موقت ماشین سازی گرفت، تا سهم تیم میزبان هم از ضربات پنالتی به عدد دو برسد و میانگین هر 15 دقیقه یک پنالتی هم همچنان حفظ شود!  پیمان بابایی ضربه پنالتی اعلام شده در نیمه دوم را در حالی به گل تبدیل کرد که پیام نیازمند با تشخیص دقیق محل ضربه، آن را مهار کرده بود، اما مهاجم سبزپوشان در ریباند موفق شد توپ را وارد دروازه سپاهان کند. 

 

1557932

 

بعد از این گل ماشین سازان بازهم به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 75 یک بار دیگر، داور بازی ضربه پنالتی سوم را هم برای آنها گرفت تا پیمان بابایی با یک ضربه چیپ آن را به گل تبدیل کرده و کار را به تساوی سه بر سه بکشاند.


 با اعلام پنجمین ضربه پنالتی در پنجمین پانزده دقیقه بازی، رکورد هر پانزده دقیقه یک پنالتی در این دیدار همچنان پابرجا ماند، ولی این آخرین مرتبه‌ای بود که داور نترس این مسابقه در سوت خود به نشانه پنالتی دمید تا رکورد هر 17 دقیقه یک پنالتی در این مسابقه به یادگار بماند.

 

1557934


حالا سعاد وفاپیشه و دیدار دو تیم ماشین سازی و سپاهان که در دور رفت هفته دهم لیگ بیستم برگزار شد، رکورد بیشترین اعلام ضربه پنالتی را به خود اختصاص داده است؛ رکوردی که تکرار آن شاید به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد!

دیدگاه‌ها