کد خبر : 1728369 | 09 دی 1399 ساعت 23:35 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

لاکازت فقط چند ثانیه زمان نیاز داشت؛

شکست یاران جهانبخش مقابل آرسنال

شاگردان آرتتا موفق شدند برابر برایتون که از مهاجم ایرانی‌اش بهره می‌برد، به پیروزی برسند.

شکست یاران جهانبخش مقابل آرسنال

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، تیم برایتون که برخلاف سه مسابقه اخیرش علیرضا جهانبخش را در ترکیب ابتدایی داشت و برای نخستین بار از او به‌عنوان مهاجم نوک استفاده می‌کرد، از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در ورزشگاه فالمر مقابل آرسنال رده پانزدهمی قرار گرفت.

 

بازی در لحظات ابتدایی بدون اینکه موقعیت جدی داشته باشد دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۱۱ ارسال کوتاه برناردو از جناح چپ زمین و شوت نوک پای علیرضا جهانبخش با اختلاف زیادی از بالای دروازه آرسنال به بیرون رفت.

 

 

1557981

 

 

برایتون که نمایش بهتری از آرسنال ارائه می‌کرد و روی ارسال از جناحین به دنبال رسیدن به گل بود، در دقیقه ۲۳ هم با سانتر کوتاه از سمت راست و شوت جهانبخش دروازه شاگردان آرتتا را تهدید کرد، اما به گل نرسید.

 

آرسنال در دقیقه ۲۸ روی ضربه ایستگاهی ژاکا که از بالای دروازه برایتون به بیرون رفت، اولین موقعیت جدی خود را به وجود آورد، اما در دقیقه ۳۶ نزدیک بود روی اشتباه الننی به گل برسد که شوت مک‌آلیستر از پشت محوطه جریمه حاصلی برای برایتون نداشت و ضربه او راهی اوت شد.

 

 

1557982

 

 

ستاره ایرانی برایتون در دقیقه ۳۰ روی پاس در عرض برناردو می‌توانست دروازه آرسنال را باز کند ولی شوت زمینی او را لنو در اختیار گرفت و تا پایان نیمه اول شاهد موقعیت جدی در این مسابقه نبودیم.

 

برایتون نیمه دوم را با یک کرنر خطرناک شروع کرد، اما به مرور زمان آرسنال بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۵۰ نزدیک بود روی سانتر زمینی ساکا از جناح چپ و ضربه اوبامیانگ به گل برسد که روبرت سانچز با واکنش عالی توپ را راهی کرنر کرد و چند ثانیه پس از این موقعیت هم شوت اوبامیانگ به تور کنار دروازه خورد.

 

 

1557983

 

 

در دقیقه ۵۲ امیل اسمیت به مارتینلی پاس داد که شوت او از پشت محوطه جریمه تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت و در دقیقه ۵۴ هم ضد حمله سریع توپچی‌ها با شوت فنی اوبامیانگ راهی اوت شد.

 

پروپر، هافبک دفاعی برایتون در دقیقه ۲۴ با شوت‌زنی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه او در اختیار لنو قرار گرفت و لحظاتی پس از این اتفاق، علیرضا جهانبخش بخاطر خطا روی امیل اسمیت در میانه زمین با کارت زرد جریمه شد.

 

 

1557985

 

 

آرتتا که به دنبال کسب دومین برد متوالی در لیگ جزیره بود، در دقیقه ۶۶ با اضافه کردن لاکازت، ترکیب تیمش را هجومی کرد که این تغییر تنها چند ثانیه بعد جواب داد.

 

ساکا که در این مسابقه حرکات خطرناکی از جناحین انجام داده بود، در دقیقه ۶۶ با نفوذ تند و تیز از سمت راست زمین و ارسال زمینی، لاکازت را در موقعیت خوبی گذاشت تا او با مکث و شوت زمینی فنی دروازه یاران جهانبخش را باز کند.

 

در دقیقه ۷۴ جهانبخش ارسال خوبی از سمت چپ زمین انجام داد که مدافع آرسنال توپ را به بیرون زد و پس از این صحنه، مهاجم ایرانی برایتون از ترکیب تیمش خارج شد.

 

در ادامه مسابقه برایتون نتوانست با وجود تغییرات هجومی از شکست خانگی مقابل آرسنال نجات پیدا کند و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا ۱۳ امتیازی شود و به رتبه هفدهم جدول سقوط کند؛ توپچی‌ها نیز با این برد ۲۰ امتیازی شدند و به رده سیزدهم رفتند.

دیدگاه‌ها