کد خبر : 1728420 | 10 دی 1399 ساعت 11:15 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

اشکال تیم رونالد کومان کجا است؟

مشکلات عجیب بارسا؛ اشتباه پشت اشتباه

بارسلونا تا این لحظه 20 امتیاز از دست داده و این نشان می دهد که بلوگرانا مشکلاتی واقعی دارد که بدون رفع آنها بعید است شرایطی متفاوت پیدا کند.

مشکلات عجیب بارسا؛ اشتباه پشت اشتباه

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب در هفته پانزدهم لالیگا با اینکه در خانه اش به میدان رفته بود بار دیگر دو امتیاز مقابل آیبار از دست داد تا بعد از پانزده هفته 25 امتیازی شده و جایگاهش را در رتبه ششم جدول لالیگا ببیند.

 

بارسا در این پانزده هفته 20 امتیاز از دست داده و هفته‌ای نبوده که با اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی نشان بدهد که شرایطی متفاوت با فصلهای دیگر دارد. اشتباهاتی که در بازی دیشب مقابل آیبار هم تقریبا همه آنها در مراحل مختلف مسابقه دیده شدند.

 

بارسا در نیمه اول بدون شخصیت بود و نمی توانست در دوئل‌ها حریف را تحت تاثیر قرار داده و پیروز شود. خط میانی بارسا نمی دانست چطور باید کنترل بازی را بدست بگیرد و این مهمترین عاملی بود که باعث شد بارسا در این بازی قادر به ساخت فرصتهای گلزنی زیادی نشود.

 

1558073

 

چندین نفر از بازیکنان بارسا کم‌فروغ بودند و عملا در فاز تهاجمی تیم نقشی بازی نکردند. این اتفاقی است که در فصل جاری بارها تکرار شده است. گریزمان، پیانیچ، دی‌یونگ و دست در این بازی اصلا در حد بارسا نبودند. این چند نفر بدون اینکه کوچکترین خطری ایجاد کنند در زمین حرکت می کردند و حتی آراوخو که به خاطر اشتباهش با نقدهایی شدید مواجه است از آنها خطرناک تر ظاهر شد.

 

1558071

 

بارسا در نیمه دوم با ورود دمبله به میدان بهتر ظاهر شد. دمبله ریتم بازی بارسا را بهتر کرد. ستاره فرانسوی چندین موقعیت خلق کرد و در نهایت خودش یکی از آنها را به گل تساوی تبدیل کرد. یکی دیگر از مشکلات این فصل بارسا ناکامی بازیکنان این تیم در به گل تبدیل کردن فرصتهای گلزنی است. موضوعی که جونیور فیرپو در پایان بازی به آن اشاره کرد و گفت بارسا برای گلزنی باید هزار موقعیت بسازد.

 

اما روی گل دریافتی از آیبار شاهد یکی دیگر از مشکلات اساسی بارسا در این فصل بودیم. اشتباه‌های بزرگ در خط دفاعی. بارسا در این فصل تعداد قابل توجهی گل را تنها به دلیل اشتباهات بچه گانه مدافعینش دریافت کرده. درست مثل اشتباه دیروز آراوخو که یک گل به کیکه بازیکن آیبار تقدیم کرد و اگر گلزنی ده دقیقه بعد دمبله نبود اشتباه او ممکن بود حتی به بهای از دست دادن همین یک امتیاز تمام شود.

 

ولی اشتباهات بزرگ در خط دفاعی بارسا تنها به این اشتباها آراوخو محدود نبود و در این مسابقه دو مدافع دیگر یعنی لانگله و جونیور فیرپو هم دو توپ دیگر را از دست دادند که شاید اگر در مقابل تیمی بهتر بازی می کردند نتیجه بازی می توانست 3-1 به سود حریف بشود.

 

1558074

 

کومان بعد از گل خوردن و عقب افتادن تیمش دست به سوی نیمکت خود دراز کرد و حتی سیستم بازی تیمش را تغییر داد. اما هیچکدام از اقدامات او مفید فایده نبود. کوتینیو، ترینکائو، بوسکتس و ریکی پوچ که کومان به آنها دل بسته بود تاثیر اندکی در روند بازی تیم گذاشتند. این نشانه یکی دیگر از مشکلات بارسا در فصل جاری است. بلوگرانا وقتی گل اول را دریافت می کند نمی تواند بازی را برگرداند و با پیروزی از زمین خارج شود. اتفاقی که در بازی دیشب هم افتاد. تا اینجا تنها مسابقه این فصل که بارسا با اینکه از حریف عقب افتاده توانسته بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد به بازی مقابل سوسیداد برمی گردد.

 

دیدگاه‌ها