کد خبر : 1728933 | 13 دی 1399 ساعت 08:25 | 154.6K بازدید | 10 دیدگاه

این رفتار فوتبالیست‌های مرد خیلی غم‌انگیز است؛ 

گلاره ناظمی: این دو ملی‌پوش به زنان توهین کردند

گلاره ناظمی می‌گوید قرار گرفتن نام او در لیست 10 داور برتر فوتسال دنیا و همینطور سایر موفقیت های جامعه ورزشی بانوان، پاسخ محکمی به توهین‌های انجام شده توسط مهدی فنونی زاده و سپهر حیدری است.

گلاره ناظمی: این دو ملی‌پوش به زنان توهین کردند

به گزارش "ورزش سه"، سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترین های فوتسال جهان را انتخاب می کند، انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده و در گام اول به سراغ انتخاب بهترین داوران فوتسال جهان رفته؛ جایی که نام گلاره ناظمی هم در آن دیده می شود و قرار است ظرف دو هفته آینده اسامی برتر در این زمینه منتشر شود. 


البته این تنها موضوعی نیست که در صحبت‎‌هایمان با گلاره ناظمی از آن صحبت کردیم و حرف به میان آمد. از ناظمی که 13 سال تجربه برگزاری مسابقات لیگ فوتبال بانوان کشور را برعهده دارد، در مورد از سرگیری لیگ برتر با شیوه جدید در شرایط کرونایی پرسیدیم و همینطور گلایه‌های او از دو پیشکسوت باشگاه استقلال و پرسپولیس را شنیدیم که هنوز هم علیرغم توهینی که به جامعه بانوان داشته‌اند، از این قشر عذرخواهی نکرده‌اند. 


شروع صحبت‌های ما با گلاره ناظمی در رابطه با انتخاب او به عنوانی یکی از 10 داور برتر فوتسال جهان بود و از او خواستیم بیشتر در مورد این اتفاق برای مخاطبان "ورزش سه" توضیح بدهد: « خب سالانه فوتسال پلنت که یک سایت معتبر در فوتسال جهان به شمار می‌رود، اقدام به انتخاب بهترین‌های این رشته می‌کند؛ در مورد پست های مختلف نظرسنجی بزرگی برگزار می کند و براساس رایی که جمع می شود، بهترین داوران را انتخاب می‌کند و همینطور سایر برترین های رشته فوتسال را با رای کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی انتخاب می‌کند.»  

 

1558843

 


سوال بعدی ما از مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان در مورد شروع دوباره این مسابقات بود که البته خیلی زود به پایان نیم فصل اول خود رسید. ناظمی در این رابطه توضیح داد:« لیگ فوتبال را از این هفته دوباره شروع می‌کنیم و پس از این مرحله چهار صعود کننده به مرحله نهایی مشخص خواهند شد.»  


او سپس در مورد شرایط برگزاری مسابقات توضیح داد:« امسال به خاطر شرایط کرونایی مرحله اول را به 10 هفته کاهش دادیم. در این شرایط بسیاری از کشورها نتوانستند لیگ‌های خود را برگزار کنند، ولی نگاه ما این بود که بانوان از ورزش حرفه‌ای دور نمانند. سعی کردیم حاشیه امنیت بیشتری ایجاد شود و بیماری و ابتلا را کاهش دهیم. برخی هزینه ها را کاهش دادیم تا تست‌های PCR را به صورت مداوم‌تر و اثربخش تر در دستور کار تیم ها قرار بدهیم.»


از مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر بانوان در مورد شانس استفاده از VAR در این مسابقات پرسیدیم که ناظمی این امر را منوط به یک پیش شرط کرد و گفت:« خب همانطور که می دانید سیستم VAR هزینه بالایی دارد. باید این تکنولوژی در فوتبال آقایان استفاده شود و در ادامه شرایط برای حضور آن در لیگ بانوان نیز مهیا خواهد شد.»

 

1483577

 

سوال بعدی ما از گلاره ناظمی در رابطه با دعوای مهدی فنونی زاده بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال با سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس بود که برای توهین به یکدیگر از صفت زن بودن در پست‌های اینستاگرامی خودشان استفاده کردند. داور بانوی فوتبال کشور که از این رفتار به شدت ناراحت است، درباره این موضوع اینطور توضیح داد:« من به عنوان یک عضو ورزشی از جامعه بانوان به شخصه خیلی از این موضوع ناراحت شدم. آنها جزو پیشکسوتان فوتبال ایران هستند و خیلی غم انگیز است که اینطوری صحبت و رفتار می‌کنند. جامعه فوتبال بانوان خیلی دلش پر است. هیچ کدام از این دو نفر شرایط فوتبال بانوان را درک نمی‌کنند که با چه سختی‌هایی و بدون اینکه امکانات کافی وجود داشته باشد، باید فعالیت کرد.» 


ناظمی حرف‌هایش را از سر گرفت و بیان کرد:« اصلا بانوان در این درگیری نبوده‌اند، ولی یکی از آنها می گوید تو را قرار بود ببرند فوتبال بانوان؛ آن یکی می‌گوید تویی که نامردی کردی و تو باید به تیم بانوان بروی!» 
ناظمی با ابراز ناراحتی ادامه داد:« اینکه بانوان را با نامردی خطاب کنیم، خیلی بد است. اینکه یکی از آنها گفته، تو نامردی و باید به فوتبال بانوان بروی خیلی بد است. انگار زن بودن توهین است! این کار زیبنده نبود و باعث دلخوری شد و من هم خیلی ناراحت شدم.»


بخش بعدی حرف های گلاره ناظمی با صحبت در مورد نیمه پر لیوان ادامه پیدا کرد و افزود:« با این همه بی احترامی اما خیلی اتفاق های خوب و بزرگی در حال رخ دادن است. همین حالا خانم پریا شهریاری به عنوان اولین ناظر فوتبال ایران به المپیک توکیو دعوت شده؛ مهسا قربانی و انسیه مافی‌نژاد هم واجد شرایط حضور در جام جهانی هستند؛ من هم به نوبه خودم سعی می‌کنم که موفقیتی برای جامعه بانوان با تمام سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد، به دست بیاورم. خیلی تلاش های اینچنینی در حال انجام است. به نظرم چنین موفقیت‌هایی بهترین و بزرگترین جواب در قبال بی‌احترامی‌هایی است که به زنان شده است. این رفتار البته در کنار اینکه دلخوری ایجاد می‌کند، باعث ایجاد انگیزه هم برای بانوان می‌شود.»

 

1558844

 


از ناظمی در مورد بیانیه تیم فوتبال شهرداری بم قهرمان بلامنازع فوتبال بانوان ایران در سال های گذشته هم پرسیدیم و اینکه آنها هم سازمان لیگ فوتبال را مانند برخی از تیم های لیگ برتر آقایان به جانبداری از یک تیم خاص متهم کرده اند. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان با ابراز تعجب از این موضوع توضیح داد:« من نمی دانم منظورشان چیست. از خود بمی‌ها باید بپرسید، ولی این رفتار و انتشار این بیانیه خیلی منصفانه نیست و فکر می کنم خودشان هم نمی دانند به چه چیزی معترض هستند. این چیزها در فوتبال بانوان اصلا وجود ندارد. به هر حال فوتبال بانوان مثل یک نهال نوپا است و باید از آن به شکل ویژه تری حمایت بشود. 13 سال است در حال برگزار ی لیگ هستم، ولی شرایط سخت است و هر کسی در زمینه فوتبال بانوان فعالیت دارد، در واقع در حال انجام کار فرهنگی است، وگرنه فوتبال بانوان که درآمدی ندارد. در مجموع اما خیلی مسائل حاشیه ای در فوتبال بانوان نیست و اگر همین امسال همدلی نبود، مسابقات به سرانجام نمی رسید.»

 

ناظمی در پایان به تلاش هایی اشاره کرد که برگزاری لیگ بانوان را میسر کرده است:« دوست دارم از مدیران باشگاه های لیگ برتری تشکر کنم. در این شرایط سخت اولویت را رعایت پروتکل های بهداشتی قرار داده‌اند و به خوبی در حال انجام این کار هستند. در واقع با همین همدلی ها توانستیم با کمک باشگاه ها و هیئت های فوتبال یک لیگ خوب برگزار کنیم و امیدوارم خوب ادامه پیدا کند.»

 

 

1558842

دیدگاه‌ها