کد خبر : 1729145 | 14 دی 1399 ساعت 10:53 | 213.6K بازدید | 12 دیدگاه

یک امتیاز بدون علیرضا، برایتون در منطقه قرمز

مهاجم قوی‌هیکل نفس جهانبخش را گرفت!

آخرین ضربه بازی مهیج شب گذشته برایتون و ولوز ضربه سری از سوی اوون اوتاسووی بود.

مهاجم قوی‌هیکل نفس جهانبخش را گرفت!

به گزارش ورزش سه، این ضربه بازیکن اهل آمریکا و ۱۹ ساله میهمان بود که به شکلی خطرناک از روی دروازه هم تیمی های جهانبخش به بیرون رفت تا داور سوت پایان را بکشد. در این لحظه سرمربی برایتون خوشحال از به ثمر نرسیدن این توپ به سمت همکارانش چرخید و به آن ها با خوشحالی دست داد. این یک امتیاز در غیاب وینگر ایرانی برایتون در حالی به دست آمد که آداما ترائوره، مهاجم قوی هیکل ولوز با فرار ثانیه های پایانی و سانترش روی دروازه حریف، کار خود را برای شکست دادن برایتون انجام داده بود اما اوون ناشیانه و با عجله طوری در مسیر توپ قرار گرفته بود که ضربه اش به اوت برود.

 

برای طرفداران فوتبال ایران که تا دقیقه 66 بازی در انتظار ورود جهانبخش به میدان بودند، این نیمکت نشینی به پایان نرسید. جهانبخش که در بازی قبلی برایتونی ها مقابل آرسنال در پست مهاجم مرکزی به کار گرفته شده بود، این مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد و در شرایطی که به نظر می‌رسید تیمش به خصوص در دقایق پایانی به دینامیزم این بازیکن ایرانی احتیاج دارد اما در نهایت گراهام پاتر باوجود استفاده از سه تعویض (زقیری، پروپر و لالانا) جهانبخش را وارد میدان نکرد.

 

این بازی مهیج در ورزشگاه خانگی برایتون بود که ابتدا آن ها توسط کانلی به گل رسیدند اما ولوز با سه گل از میزبان پیش افتاد. با این حال مائوپای و دانک (۴۶ و ۷۰) بازی را به تساوی کشانده و در ۲۰ دقیقه آخر هم بازی متعادل پیش رفت.

 

1559070

آداما ترائوره مهارنشدنی می‌توانست ستاره درخشان تر بازی برایتون -وولوز باشد اگر پاس گلش در ثانیه آخر به تور می‌چسبید

 

1559071

 

1559072

مهاجم آمریکایی وولوز بعد از هدر دادن یک موقعیت عالی در ثانیه آخر چنین در تور دروازه گیرافتاد و ناراحتی اش را به نمایش گذاشت.

 

شاید به عنوان یک بیننده فوتبال ایرانی پیگیری جهانبخش و علاقه ما به حضور او در زمین تحت شرایطی چندان هم طبیعی نباشد اما به نظر می‌رسید که این تصمیم می‌توانست به برایتونی ها کمک کند. آن ها در آمار کلی بازی شرایط بهتری نسبت به حریف  داشتند اما ممکن بود روی یک حرکت سریع در ثانیه های پایانی بازی را به حریف ببازند که در این صورت تیم رده هفدهمی برایتون که تنها ۱۴ امتیاز اندوخته و در ۵ بازی اخیرش بردی کسب نکرده، بیش از گذشته مورد انتقاد قرار می‌گرفت. نکته مهم درباره برایتون این است که فولام تیم هجدهم با دو بازی کمتر نسبت به این تیم، با یک پیروزی و یک تساوی می‌تواند بالاتر از برایتون در جدول قرار بگیرد. همچنین نیوکاسل و برنلی دو تیم بالا دستی برایتون هم هر دو تنها ۱۵ بازی کرده‌اند و فرصت این را دارند تا فاصله بیشتری با برایتون بگیرند و این تیم را در منطقه سقوط تنها بگذارند.

 

نکته جالب این که تیم شفیلد یونایتد با تنها دو امتیاز از ۱۷ مسابقه رکورد عجیب و غریبی ثبت کرده و در رتبه آخر لیگ است. همچنین تیم وست بروم ویچ با سام آلاردایس هفته گذشته لیورپول را متوقف کرد، ۷ امتیاز اندوخته و با تفاضل منفی و دو باخت متوالی سخت بتواند خود را از این منطقه جدا کند. نگرانی ما اما سقوط برایتون است که یک بازیکن ایرانی را در جمع خود دارد؛ تیمی که خوب بازی می‌کند اما به اندازه کافی در نتیجه گیری موفق نبوده است.

 

البته برای علیرضا جهانبخش کسب نتیجه تساوی مقابل ولوز که از تیم های خوب لیگ جزیره محسوب می‌شود، نکته مثبتی است چرا که فضا را برای استفاده بیشتر از او فراهم خواهد کرد. اگرچه او روی نیمکت لحظات نفس گیری را پشت سر گذاشت، به خصوص ثانیه ای قبل از سوت پایان مسابقه.

دیدگاه‌ها