کد خبر : 1729354 | 15 دی 1399 ساعت 11:08 | 14.7K بازدید | 2 دیدگاه

فیل فودن؛ پل اسکولز جدید فوتبال جزیره

فیل فودن ستاره جوان منچسترسیتی در حالی که روز به روز بیشتر با پل اسکولز مقایسه می‌شود، در حال آموختن از گواردیولا، مربی نابغه‌‌ این تیم است.

فیل فودن؛ پل اسکولز جدید فوتبال جزیره

به گزارش "ورزش سه"، فیل فودن بازیکن جوان سیتی روز یکشنبه در پیروزی 1-3 این تیم برابر چلسی هم گل زد و هم پاس گل داد تا پس از بازی حسابی مورد ستایش مربی این باشگاه قرار بگیرد. 

 

1559381


اولین گل منچسترسیتی برابر چلسی را ایلکای گوندوگان با پاس فیل فودن برای این تیم به ثمر رساند و تنها 157 ثانیه بعد فودن روی پاس کوین دی‌بروین دومین گل سیتی را به ثمر رساند.


با تنها 20 سال و 220 روز سن، فیل فودن پس از جرمین دفو در سال تبدیل به دومین بازیکن جوانی شد که توانست در لیگ برتر برابر چلسی هم گلزنی کند و هم پاس گل بدهد.


فودن تاکنون در 14 گل در لیگ برتر تاثیر مستقیم داشته؛  9 بار دروازه حریفان را باز کرده و 5 بار به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. این دقیقا برابر با آمار پل اسکولز اسطوره‌ منچستریونایتد در همین سن است و این موضوع بر شدت مقایسه‌ها بین این دو بازیکن افزوده است.

 

1559380

 


از 16 پاس او در مقابل چلسی 4 بخت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش به دست آمد که آماری بهتر از تمام بازیکنان حاضر در زمین بود. هر چند فودن که محصول آکادمی سیتی است، سعی دارد چندان بلندپروازی نکند و همچنان به آموختن ادامه دهد.

 

 

فیل فودن در این باره گفت: "هنوز خیلی چیزها هست که باید یاد بگیرم. بازیکنان بسیار باکیفیتی اینجا هستند. ریاض محرز که امروز روی نیمکت بود خیلی راحت می‌توانست فیکس باشد.  بازیکنان باکیفیتی در باشگاه داریم و من باید در هر بازی عملکرد خوبی داشته باشم و پیشرفت کنم. تمجید مربی معنای زیادی دارد مخصوصا وقتی صد درصد توان خود را در بازی ارائه داده‌اید. احساس خیلی خوبی است. من از فوتبالم لذت می‌برم و قصد دارم همچنان از بازی کردن لذت ببرم."

 

 

پیروزی سیتیزن‌ها برابر چلسی، سومین برد متوالی آنها در لیگ برتر بود.

 

دیدگاه‌ها