کد خبر : 1729374 | 15 دی 1399 ساعت 12:41 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ دسته دوم دیگر فراموش خانه نیست

جنگ گلادیاتوری پنهان در فوتبال ایران

رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران با شور و هیجان بالایی دنبال می‌شود و دیگر باید لقب “فراموش‌خانه فوتبال ایران” را از روی آن برداشت.

جنگ گلادیاتوری پنهان در فوتبال ایران

به گزارش “ورزش سه”، برخلاف سالیان قبل اکنون فوتبال در رده‌های پایین‌تر ایران با شور و هیجان و البته هزینه‌هایی جالب توجه از سوی تیم‌ها با به خدمت گرفتن مربیان صاحبنام و بازیکنان باکیفیت دنبال می‌شود. اتفاقی که باعث بالا رفتن کیفیت این مسابقات و انگیزه تیم‌ها برای دستیابی به امتیاز صعود شده است. با توجه به اینکه از لیگ دسته دوم تنها دو تیم صدرنشین گروه‌ها و تیم دوم گروه‌ها در بازی پلی‌آف مجوز حضور در لیگ آزادگان را به دست می‌آورند، می‌توان از این رقابت‌ها به عنوان یک جنگ بزرگ در تمامی دیدارها یاد کرد. دیدارهایی که اکنون برخلاف سالیانه گذشته از مسیر آماتوری خارج شده و با ورود دوربین‌ها به استادیوم‌ها و حتی پخش زنده در برخی استان‌ها، شرایط مطلوب‌تر از گذشته برای آنها پیش می‌رود.

 

با تمامی این اوصاف اما می‌توان ادعا کرد با حضور سرمربیان صاحب سبک و صاحبنام همچون فرشاد پیوس، فرزاد حسین خانی، مهدی پاشازاده، حسین خطیبی، محمود فریسات، وحید مظاهری، وحید رضایی، سهیل حق شناس به دنبال پایان رساندن یک ماراتن بزرگ و جنگ گلادیاتوری برای صعود تیم‌های خود هستند.

 

تیم‌هایی چون ویستاتوربین، شهرداری و پاس همدان، مس شهربابک، مس نوین کرمان، فولاد نوین، نیروی زمینی، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت نیز همگی با دفاعیه صعود و هزینه‌های قابل توجه پا به مسابقات گذاشته و با سود بردن از بازیکنانی که به دنبال دستیابی به صعود و فرصت بیشتر برای خودنمایی هستند، کار را در این رقابت سخت دنبال می‌کنند.

 

 

با این حال دور بودن از نگاه رسانه‌ای در کنار محرومیت از هواداران که در این فصل با توجه به پروتکل کرونا به وضوح قابل تمیز است باعث شده تا حواشی بزرگ این رقابت‌ها که اتفاقاتی بزرگتر‌ از درگیری‌های رایج در لیگ برتر و همچنین اعتراضات به داوری را شاهد هستیم و تحت پوشش قرار می‌گیرد، پنهان بماند. تیم‌هایی که به دنبال این هستند با سود بردن از این پنهان بودن از بالاترین پتانسیل خود در دیدارهای خانگی برای دستیابی به نتیجه سود ببرند و شرایط را برای هدف خود میسر کنند. 


داغ شدن تنور لیگ دسته دوم یک اتفاق روشن و قابل توجه برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. اتفاقی که قطعا خصوصا در لیگ های منطقه شاهد آن نیستیم و لیگ‌های دسته پایین‌تر‌ در این لیگ‌های متمول با کم‌ترین امکانات و هیجان و از همه مهمتر خروجی دنبال می‌شود. موضوعی که می‌تواند با یک برنامه ریزی مناسب‌تر و توجه بیشتر به رشد و پویایی فوتبال ایران کمک کرده و از این پتانسیل بزرگ به خوبی سود برد.

 

در فصل جاری که هیجان و شور صعود با حضور مربیان و تیم‌های بزرگ به اوج خود رسیده، ویستاتوربین، سپیدرود، مس شهربابک در کنار پاس همدان و ... از مدعیان بزرگ صعود در این جنگ گلادیاتوری برای زنده ماندن و دستیابی به سهمیه صعود محسوب می‌شوند و باید دید در نهایت سه تیم خوشبخت این فصل چه تیم‌هایی خواهند بود.

دیدگاه‌ها