کد خبر : 1729577 | 16 دی 1399 ساعت 09:15 | 13.4K بازدید | 3 دیدگاه

دغدغه شیرین فکری؛ مطهری- قایدی یا قایدی - دیاباته؟

دستاورد بازی با آلومینیوم اراک برای استقلال تنها کسب سه امتیاز نبود. گلزنی امیر ارسلان مطهری و مهدی قایدی و هم چنین گلسازی شیخ دیاباته سه مهاجم آبی ها برای محمود فکری اتفاق خوشایندی بود.

دغدغه شیرین فکری؛ مطهری- قایدی یا قایدی - دیاباته؟ 

به گزارش "ورزش سه"، همه این اتفاقات خوب پیش از دربی رخ داده است؛ مهدی قایدی هفته ها بود که برای استقلال گل نمی زد اما بعد از باز کردن دروازه گل گهر در مصاف با آلومینیوم اراک گلزنی اش را تکرار کرد. گلی که امیر ارسلان مطهری هم زد جدا از اینکه زمینه ساز پیروزی استقلال شد یک اتفاق خوب برای این مهاجم بود. و شیخ دیاباته که بعد از رفع مصدومیت وقتی به عنون بازیکن تعویضی وارد میدان شد نشان داد همان شیخ دیاباته فصل گذشته است و در روزی که گل نزند می تواند براحتی مهدی قایدی را پیدا کند و موجب گلزنی این مهاجم شود.

 

بدون شک تا پیش از دربی یک سوال محمود فکری را درگیر خواهد کرد. اینکه همانند بازی با آلومینیوم اراک ابتدا مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری را به میدان بفرستد و از شیخ دیاباته به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کند یا اینکه مهدی قایدی و شیخ دیاباته را از ابتدا در ترکیب قرار دهد. نه فقط به خاطر اینکه این دو مهاجم به درک خوبی از یکدیگر رسیده اند و چشم بسته در زمین یکدیگر را پیدا می کنند. با حضور این دو مهاجم استقلال هم می تواند روی توپ های زمینی تاثیر گذار باشد و هم روی توپ های هوایی. حضور امیر ارسلان مطهری از ابتدا هم در ترکیب می تواند یک چالش جدی برای خط دفاعی تیم پرسپولیس باشد به این خاطر که او جنب و جوش زیادی در منطقه یک سوم دفاعی حریف دارد و مهاجم فرصت طلبی است. همان طور که دیدید در بازی با آلومینیوم اراک یک موقعیت نه چندان جالب را تبدیل به گل کرد. 

 

حضور توامان این سه بازیکن در زمین با شرط اینکه مهدی قایدی در پست هافبک های کناری به میدان برود تصمیم سخت و شاید غیر ممکنی باشد به خصوص در برابر پرسپولیس. از سویی مهدی قایدی و حتی شیخ دیاباته جز مهاجمانی بشمار می روند که اگر به دفاع برنگردند نه تنها به دفاع تیمی ضربه نمی زنند بلکه موجب درگیری مدافعان حریف و مانع از بازیسازی آنها می شوند. این حضور موجب می شود تا تیم حریف با تعداد نفرات کمتری دست به حمله بزند. و البته این یک دغدغه شیرین برای محمود فکری است چرا که گزینه های  متعددی برای بازی دادن در پست های مختلف دارد و دستش پر است و از سویی در جریان بازی می تواند برنامه هایش را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها