کد خبر : 1729670 | 16 دی 1399 ساعت 15:32 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبالی‌های مشهد علیه سرمربی جوان شهرخودرو؛

مهدی رحمتی، مرد تنهایِ روزهای سخت

بدون‌شک مهدی رحمتی فکرش را هم نمی‌کرد که در سال نخست سرمربیگری‌اش این‌چنین زیربار انتقادات تند و تیز برود و به تنهایی با لشکری از منتقدین درون استانی مواجه شود.

مهدی رحمتی، مرد تنهایِ روزهای سخت

 
به گزارش "ورزش سه"، انتظار می‌رفت برد مقابل سایپا برای خروج موقتی از بحران، یک مُسکن کارساز برای تیم مهدی رحمتی باشد اما انگار این تیم جوان نمی‌تواند در لیگ بیستم روز خوش به خود ببیند؛ آن‌ها که از اول فصل با انواع و اقسام شایعات بروز مشکل در تیم دست و پنجه نرم می‌کنند و اوضاع در مشهد کاملا هویداست که حمیداوی دیگر قصد بریز و بپاش فصل قبل را ندارد، حالا در مظان انتقادات و عدم همکاری مسئولان فوتبالی و غیرفوتبالی مشهدی قرار گرفته‌اند.
 
در کلام، سمت مهدی رحمتی سرمربی است، او در لیست تیمش عنوان مدیر تیم را دارد اما در بیرون از مستطیل سبز، نقش همه را یک‌تنه به دوش می‌کشد؛ در قامت سرپرست قرارداد زمین امضا می‌کند و دنبال آن است تا اسپانسر جذب کند، در تمرینات ذهن خود را درگیر چینش ارنج تیمش دارد و در زمین بازی هم با مصائب مختلفی از جمله اخراج بازیکن و 10نفره شدن و .... ناشی از جوانی زیاد تیمش دارد.
 
به قول خود مهدی رحمتی همه 20 سال سابقه بازی‌اش در زمین مسابقه به اندازه 10 بازی که در لیگ برتر تجربه سرمربیگری دارد، روی کفه ترازو برابرند؛ آنقدر که این سرمربی جوان در مشهد مشکلات مختلفی را با آن‌ها جنگیده تا تیم جوانش بتواند آماده و در آرامش به میدان برود. اما آرامش رابطه خوبی با رحمتی و شاگردانش ندارد، نمونه آخرش پشت در ماندن آن‌ها و رقیب‌شان در جدال روز گذشته است آن‌هم به دلیل اینکه قرارداد تیم رحمتی با آستان قدس به پایان رسیده و اگر رحمتی آبرو نمی‌گذاشت و امضا نمی‌داد، تکلیف بازی با سایپا به کمیته انضباطی می‌رفت! اقدامی که پس از صحبت‌های رئیس ورزشگاه امام رضا(ع) مشخص شد که منشاءش نه پرداخت پول بلکه بدقولی در امضاء ساده یک قرارداد بوده است.
 
عجیب‌تر از همه این‌ها، موضع تند مدیران فوتبالی مشهد و خراسان رضوی از جمله مسئولان هیات فوتبال است؛ آن‌هایی که از روز اول انتخاب مهدی رحمتی، علیه این سرمربی جوان موضع گرفتند و حتی برد مقابل سایپا هم نتوانست از آتش انتقاداتشان بکاهد. شب گذشته رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی در مصاحبه‌ای تند علیه اقدامات مالک عنابی‌پوشان مشهدی، او را متهم به خودکامگی کرد و مدعی شد اگر یحیی گل‌محمدی در این تیم می‌ماند، شهر خودرو نایب قهرمان آسیا می‌شد!


 
شخصیت دوجانبه رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی که در کسوتی دیگر عضو شورای شهر مشهد هم هست، باعث شد تا او شب گذشته در مصاحبه خود درباره عدم حمایت هم صحبت کند و مدعی شود که نمی‌توانیم پول مردم را به یک مجموعه بدهکار بدهیم! در حالی که همین هیات فوتبال در زمان پدیده و در اوج بدهی و مشکلات به وجود آمده شرکت اقتصادی آن برای مردم، پیش قدم شده بود تا با پرداخت پول به باشگاه، فوتبال شهر زمین نماند. شاید انتقادی به جایگاه سیاسی احسان اصولی وارد نیست، چرا که واقعا توقع بالایی‌ست اگر بنا این باشد که شخص دیگری در قامت مدیر خصوصی فعالیت کند و مدیریت شهری مشهد بخواهد هزینه‌های تیم او را پرداخت کند اما وقتی آنها در یک قدمی انحلال پدیده پول به این باشگاه تزریق کردند پارادوکسی رخ می‌دهد که قطعا احسان اصولی در بیانش به آن فکر نکرده است.
 
قطعا این سخنان از تریبون شخص رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و حتی حملات تند و گاه و بی‌گاه دبیر او در توییتر، زیبنده نیست؛ به ویژه برای تیم جوان مهدی رحمتی که انگار هفته به هفته رو به پیشرفت است اما فعلا مدیران فوتبالی مشهد تصمیم گرفته‌اند تا چشم بسته مالک جنوبی و سرمربی جوان عنابی‌پوشان را در ظن تندترین انتقادات قرار دهند. بدون توجه به آن‌که اگر سلب مسئولیتی از مالک جنوبی سر بزند و او دیگر مایل به تیمداری نباشد، اولین متهم و مسئول در این زمینه خود مدیران هیات فوتبال خراسان رضوی هستند که باید تیم را با هر شکل و شمایلی به سر منزل مقصود رسانند.


 

1559826

 


در واقع بودجه‌ای حداقل در خوش‌بینانه‌ترین حالت، 20 یا 30 میلیاردی که بعید است در توان هیات فوتبال هیچ استانی باشد؛ مهدی رحمتی جوان در واکنش به انتقادات از خود او و تیمش، شب گذشته روزه سکوت خود را شکست و در برنامه فوتبال برتر از مسئولان مشهدی خواست که لجبازی خود را کنار بگذارند و به تیم شهر مشهد کمک کنند. البته رحمتی این تهدید را هم کرد که اگر مسئولان با شخص او مشکل دارند، مهدی رحمتی برای موفقیت شهر خودرو حاضرست از سمت خود کنار برود اما اگر قرار به کارشکنی‌های دوباره باشد، او بی‌پرواتر از پشت پرده مشکلات تیمش صحبت می‌کند.
 
او این روزها در مشهد حتی شانه زیر بار مسئولیت‌هایی داده که واقعا در حیطه وظایف او نیست اما به طور مثال او برای کمک به تیم جوان خود، دیروز قراردادی را امضا کرد که باید مدیران باشگاه قبلا امضا می‌کردند یا حداقل تماس مدیران هیات فوتبال می‌توانست ناجی دقیقه 90 تیم رحمتی پیش از دیدار حساس با سایپا باشد اما خودِ مهدی رحمتی امضا را زد تا تیمش مجوز بازی بگیرد. هر چند باشگاه شهرخودرو نیز با تایید مدیر ورزشگاه راس ساعت 13:30 ظهر بازی مبلغ 80 میلیون تومان را به حساب ورزشگاه ساتنا کرده بود.


 
گرچه در 10 هفته سخت مهدی رحمتی با 12 امتیاز توانسته کارش را پیش ببرد اما از حیث فنی بدون‌شک قابل‌قبول نیست اما اگر همه آن مصائب و مشکلاتی که بر مهدی رحمتی و تیمش تا امروز گذشت را به مانند تکه‌های پازل کنار هم بگذاریم، به نظر سرمربی جوان در اولین تجربه خود، کارنامه قابل‌دفاعی را به دست آورده است. او همچنان امید دارد تا مدیران فوتبالی استان کمی مهربان‌تر با تیمش باشند و به قول خودش، مسائل خانوادگی را بیرون از خانواده نبرند، موضوعی که برای تیمی جوان شده مشهدی، یک درخواست به جا و حرفه‌ای برای رسیدن به ساحل آرامش است.

دیدگاه‌ها