کد خبر : 1729678 | 16 دی 1399 ساعت 18:20 | 185.9K بازدید | 44 دیدگاه

کم‌هیجان با 4 موقعیت جدی؛

پرسپولیس 0- سپاهان 0؛ دستان مطمئن در ال‌کلاسیکو

شاگردان گل‌محمدی و نویدکیا در دیداری که موقعیت‌های انگشت‌شماری داشت، به تساوی بدون گل رسیدند.

پرسپولیس 0- سپاهان 0؛ دستان مطمئن در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در 6 مسابقه ابتدایی‌اش در لیگ بیستم دو پیروزی به دست آورد و چهار بار متوقف شد تا 10 امتیازی شود، اما سرخ‌پوشان پایتخت که پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا، در دو دیدار اخیرشان برابر نساجی و ذوب‌آهن متوقف شدند، امروز به دنبال کسب پیروزی مقابل سپاهان بودند تا وضعیت بهتری پیدا کنند و با برد به استقبال دربی بروند ولی آنها در یک مسابقه دشوار برابر خط حمله خطرناک طلایی‌پوشان به تساوی بدون گل رضایت دادند. شاگردان نویدکیا با این نتیجه 15 امتیازی شدند، فرصت صعود به رده سوم جدول را هدر داده و در رتبه پنجم ایستادند.


 


معوقه هفته هفتم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: 99/10/16؛ ساعت 16:30
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: حسن ظهیری و فرهاد مروجی؛ داور چهارم: مهدی عالیقدر/ کمک داوران پشت دروازه: حمید حاج‌ملک و میثم حیدری/ ناظر داوری: سعید بطحایی.


پرسپولیس:
حامد لک
سید جلال حسینی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
سیامک نعمتی
علی شجاعی
کمال کامیابی‌نیا
میلاد سرلک
امید عالیشاه(80- سعید حسین‌پور)
احسان پهلوان
وحید امیری
احمد نوراللهی(2+90- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

1559842

 


سپاهان اصفهان:
سید پیام نیازمند
محمدرضا مهدی‌زاده
گئورگی ولسیانی
مرتضی منصوری
امید نورافکن(74- شایان مصلح)
محمد کریمی
سروش رفیعی(1+90- روح‌الله باقری)
سید محمدرضا حسینی(74- محمدرضا خلعتبری)
دانیال اسماعیلی‌فر
سجاد شهباززاده(1+90- جلال‌الدین علی‌محمدی)
کی‌روش استنلی(45- محمد محبی)
سرمربی: محرم نویدکیا

 

1559843

 

 

 

اخطار:

کی‌روش استنلی(14) و سروش رفیعی(59) از سپاهان

 


لحظات حساس:


دقیقه 4: ارسال سروش رفیعی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم پرسپولیس رفت و به شهباززاده رسید که پاس به عقب او و شوت بی‌دقت امید نورافکن از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 37: سانتر خطرناک سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهیِ سمت چپ زمین با ضربه پشت سر کی‌روش استنلی همراه شد که توپ او را حامد لک در اختیار گرفت.
دقیقه 38: نفوذ محمدرضا حسینی از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه بغل پای او از زاویه بسته به تور کنار دروازه اصابت کرد.
دقیقه 40: پاس پشت پای دیدنی کی‌روش استنلی موقعیت خوبی را برای اسماعیلی‌فر به وجود آورد  که شوت زمینی خطرناک او با واکنش حامد لک به بیرون رفت، اما در این صحنه داور اعتقادی به اعلام کرنر برای سپاهان نداشت.

 

 

 

 

دقیقه 62: پرسپولیس اولین فرصت جدی را به وجود آورد که پاس در عرض احمد نوراللهی و شوت احسان پهلوان در حالت درازکش را پیام نیازمند دفع کرد.

دقیقه 68: پاس عالی نعمتی از سمت راست میانه زمین به پشت مدافعان سپاهان، احسان پهلوان را در موقعیت خوبی قرار داد که شوت پای چپ او با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 86: حامد لک با واکنش استثنایی شوت سجاد شهباززاده را با پا و در ادامه تیرک عمودی دفع کرد و در ریباند هم دروازه‌بان پرسپولیس با عکس‌العملی دیدنی مقابل شوت محمد محبی ایستاد تا دروازه سرخ‌ها بسته بماند.

دقیقه 6+90: ضربه آزاد خلعتبری برگشت داده شد و به محمد محبی رسید که شوت پشت محوطه او را حامد لک با واکنش عالی دفع کرد.

 

 

بهترین بازیکن


حامد لک مثل تمام بازی‌هایی که برای پرسپولیس به میدان رفته، امروز هم در دروازه تیمش فوق‌العاده کار کرد و اجازه نداد سپاهان پس از حملات خطرناکی که به ویژه در دقایق پایانی داشت، به گل برسد. لک با 5 مهار توپ و 2 خروج موفق به همراه دقت حدود 80 درصدی در پاس‌های خود، نمایش عالی برای پنجمین کلین‌شیت خود در لیگ بیستم ارائه داد.

 

 

1559911

 

 

اتفاق ویژه


پرسپولیس برای سومین بازی پیاپی در لیگ برتر به تساوی رضایت داد که این اتفاق نگذاشت آنها به نیمه بالای جدول برسند. البته سرخ پوشان تا به اینجای کار تنها هفت بازی انجام دادند و فرصت برتری در دیدارهای معوقه و رسیدن به صدر جدول را دارند.

 

 


در حاشیه:


* پرسپولیس یک سورپرایز ویژه در ترکیب خود دارد و گل‌محمدی تصمیم گرفته از احمد نوراللهی به‌عنوان مهاجم نوک مقابل سپاهان بهره ببرد و مهدی عبدی را پس از تداوم ناکامی در گلزنی نیمکت‌نشین کند.

 

1559841

* گل‌محمدی و نویدکیا، سرمربیان جوان دو تیم قبل از شروع بازی برخورد صمیمانه‌ای با هم داشتند.

* صدای ضبط شده تماشاگران پرسپولیس از شروع مسابقه در ورزشگاه آزادی به گوش می‌رسد.
* هواداران پرسپولیس در جایگاه تماشاگران در روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی طرح موزائیکی ویژه‌ای برای یحیی گل‌محمدی به نمایش درآوردند و لقب امپراطور را به او دادند.

* برخورد استنلی با سید جلال حسینی در محوطه جریمه پرسپولیس خطای پنالتی رقم نزد و بازی در دقیقه 23 پیگیری شد.

* علی شجاعی، مدافع چپ پرسپولیس بخاطر درد شدید از ناحیه دست در دقیقه 39 از زمین بیرون رفت ولی تا پایان نیمه اول تعویض نشد.
* کی‌روش استنلی بخاطر آسیب دیدگی از ناحیه کمر در دقیقه 43 از ترکیب تیمش خارج شد و لحظاتی پس از آن، جای خود را به محمد محبی داد.
* در دقیقه 69 پهلوان پس از برخورد با ولسیانی در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد که اشکان خورشیدی دستور به ادامه بازی داد.

* یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در دقیقه 88 بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

 

دیدگاه‌ها