کد خبر : 1730070 | 18 دی 1399 ساعت 17:17 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

تا ۱۸ قدم می‌رویم و گل نمی‌زنیم؛

رحمتی: تغییرات سایپا نیاز به زمان دارد

مربی سایپا معتقد است این تیم برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز به زمان بیشتری دارد.

رحمتی: تغییرات سایپا نیاز به زمان دارد

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رحمتی درباره دیدار شهرخودرو و سایپا اظهار کرد: ما بازی را خوب شروع کردیم. واقعا در ۶۰ دقیقه اول مستحق پیروزی بودیم و می‌توانستیم برنده بازی باشیم ولی از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم. وقتی که گل خوردیم، به دنبال جبران بودیم ولی متاسفانه نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

 

او ادامه داد: سه بازیکن با تجربه‌مان را یعنی  فریبرز گرامی، محسن مسلمان و حسین ماهینی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم که در هر تیمی جزو بازیکنان تاثیر گذار محسوب می‌شوند. مطمئنا حضور این افراد و بازگشت امیرحسین حسین‌زاده، مهاجم گلزن فصل گذشته که او هم مصدوم است، می‌تواند در کنار بازیکنان و جوانان تیم، نتایج خوبی را برای سایپا رقم بزند.

 

مربی سایپا در خصوص جوانگرایی در سایپا ابراز کرد: با توجه به نیروی جوان در سایپا و هزینه‌ای که باشگاه انجام داده ما باید ببینیم خروجی و سطح توقع  از این باشگاه چیست؟ ما نمی‌توانیم با این جوان‌گرایی، با این هزینه و ریسکی که آقای صادقی کرده، انتظار کسب سهمیه داشته باشیم.

 

رحمتی اضافه کرد: قطعا بازی‌های خوبی که در هفته گذشته انجام دادیم، یک دستاورد برای مجموعه سایپا است؛ یعنی، تولید بازیکن و انجام بازی‌های زیبا با استفاده از جوانانی که از آکادمی انتخاب شدند، ارزش دارد و این فلسفه بزرگ سایپا و ابراهیم صادقی است که نیاز به زمان و حمایت ویژه خواهد داشت و امیدواری ایجاد می‌شود تا سایپا بتواند جایگاه مناسب‌تری کسب کند.

 

او تصریح کرد: باز هم نیاز به زمان داریم و باید بیشتر تمرین و اشکالات‌مان را اصلاح کنیم. قطعا انگیزه زیادی در بین اعضای کادر فنی و بازیکنان وجود دارد. ما به نقاط ضعف‌مان واقف هستیم. مطمئناً هر تیمی دارای ضعف است ولی ما در طول هفته بارها تمریناتی را در این خصوص انجام می‌دهیم، اما همانطور که گفتم، سطح توقع ما از تیم سایپا باید به گونه‌ای باشد تا باشگاهی‌هایی که این فصل با الگوبرداری از فصل گذشته سایپا رو به جوانگرایی آورده‌اند، از کار خود پشیمان نشوند.

 

مربی سایپا در خصوص اینکه چرا سایپا بر خلاف عملکرد خوب و فوتبال مالکانه‌ای که ارائه می‌دهد، نمی‌تواند گلزنی کند، گفت: ما به غیر از این بازی در دو مسابقه گذشته تا حدودی این مشکل را حل کردیم و توپ را به ۱۸ قدم حریف رساندیم و ضربات چارچوب خوبی داشتیم که بعضی اوقات با واکنش‌های خوب دروازه‌بانان مواجه شدیم؛ مثل واکنش دروازه‌بان پیکان که خیلی خوب بود و نتوانستیم به گل برسیم ولی فکر می‌کنم در دیدار با شهر خودرو خط جلوی ما نسبت به خط جلویی شهرخودرو بی‌تجربه‌تر بود و آنها توانستند ضربات آخر بهتری بزنند و به گل برسند. ین نشان می‌دهد تجربه چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. در ۶۰ دقیقه ابتدایی بازی با شهرخودرو ما موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی آنها فقط یک موقعیت خلق کردند.

 

رحمتی با بیان اینکه امسال به دنبال یک تغییر بزرگ در ذهن و  تاکتیک تیمی هستیم، ابراز کرد: در دیدار با شهر خودرو که بیرون از خانه بود، ما تیم برتر میدان بودیم و این نشان می‌دهد که ما سبکمان را عوض کردیم، اما هر تغییر نیاز به زمان دارد.

 

او اضافه کرد: ما باید به یک‌سری از جزئیات توجه کنیم. جزئیاتی که منجر به پاس و ضربه آخر شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم. ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم ولی از لحاظ نتیجه هنوز در شرایط خیلی خوبی نیستیم، اما این قول را به شما می‌دهم با تاکتیکی که انتخاب کردیم، زودتر از آنچه که فکر کنید، این اتفاق خواهد افتاد.

 

مربی سایپا در خصوص قضاوت داوران تا پایان هفته دهم برای این تیم گفت: سطح داوری‌ها پیشرفت کرده و امیدوارم روز به روز بهتر شود.

 

رحمتی در پایان در خصوص دیدار پیش رو با ذوب‌آهن گفت: بازی با ذوب‌آهن بر خلاف تصور خیلی سخت است. بازی بسیار مهم و سختی است و هر دو تیم به دنبال امتیازهای از دست رفته، در هفته‌های گذشته هستند، اما مطمئنا بازیکنان ما حرفه‌ای رفتار می‌کنند و به دنبال ارائه یک بازی زیبا و کسب نتیجه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها