کد خبر : 1730160 | 19 دی 1399 ساعت 11:45 | 24K بازدید | 1 دیدگاه

این فوتبال است نه رقص باله؛

گولسیانی: در ایران نمی‌توان در محوطه جریمه نفس کشید

مدافع گرجستانی تیم فوتبال سپاهان معتقد است تیمش به کسب سه امتیاز دیدار برابر پرسپولیس بسیار نزدیک بوده است.

گولسیانی: در ایران نمی‌توان در محوطه جریمه نفس کشید

به گزارش "ورزش سه"، گئورگی گولسیانی مدافع میانی سپاهان روز گذشته با بازوبند کاپیتانی طلایی پوشان در دومین فصل حضور در این تیم وارد میدان شد و یکی از بحث برانگیزترین صحنه های بازی در نیمه دوم روی برخورد او و امید عالیشاه ایجاد شد.


با این بازیکن که یکی از نفرات شاخص تیم محرم نویدکیا در مصاف معوقه هفته هفتم برابر پرسپولیس بود، گفتگویی در مورد بازی و حواشی پیرامون آن، انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

*آیا شما و سایر اعضای تیم از کسب تساوی در ورزشگاه آزادی رضایت دارید؟


گولسیانی- نه من از این نتیجه راضی نیستم. ما شایسته هر سه امتیاز بازی بودیم؛ به خاطر اینکه ما موقعیت‌های بیشتری داشتیم و بازی  تحت کنترل ما بود. اما ما باید به تمام رقبایی که داریم احترام بگذاریم. هیچ بازی آسانی در این لیگ وجود ندارد. ضمن اینکه این یک بازی خارج از خانه بود و مساوی برای ما تراژدی نیست.

 

 

*در آخرین مرتبه ای که شما و سپاهان پا به ورزشگاه آزادی گذاشتید با دو گل بسیار خوب و زیبا توسط استنلی کی روش و محمد محبی برنده بازی شدید. از آن بازی تا این بازی چه چیزهایی در فوتبال تفاوت کرده است؟


گولسیانی-خیلی از چیزها در این مدت در فوتبال دچار تغییر شده است. سال گذشته ما پرسپولیس را در آزادی شکست دادیم و دیروز هم می توانستیم آنها را ببریم. تنها تفاوت این بود که ما از موقعیت ها و شانس هایی که ایجاد کردیم، استفاده نکردیم ولی خیلی به پیروزی در این بازی نزدیک شدیم.

 

 

*پرسپولیس در شرایطی برابر سپاهان قرار گرفت که شرایط خوبی در بخش هجومی نداشت و به نوعی می توان گفت که در این بخش خیلی ضعیف ظاهر شدند. آنها حتی از احمد نوراللهی که یک هافبک دفاعی است در در بخش هجومی تیم استفاده کردند که کارساز نبود. شما این شرایط را چطور ارزیابی می کنید و پرسپولیس را در بخش هجومی چطور دیدید؟


گولسیانی-چند سال پیش بارسلونا بدون اینکه مهاجم هدف داشته باشد، بازی می کرد، اما آنها بهترین تیم بودند. تمام این ها مربوط به تاکتیک، استراتژی و برنامه بازی است. با جابجایی بین پست‌ها پرسپولیس تلاش می کرد یکی از مدافعان میانی ما را از پست خودش خارج کند تا یک بازیکن دیگر بتواند از آن فضا استفاده کند و ضربه نهایی را بزند، اما آنها هرگز نتوانستند این کار را انجام دهند، چون ما برای این برنامه کاملا آماده بودیم.

1560536


*یکی از حواشی بازی برخورد شما با امید عالیشاه بود که از دید این بازیکن صد در صد پنالتی بود. آیا شما با او موافق هستید؟


گولسیانی- در ایران اگر شما نزدیک حریفتان نفس بکشید، شاید داورها نقطه پنالتی را اعلام کنند. به خاطر همین بازیکنان شبیه سازی های زیادی انجام می شود و بازیکنان فریب کار همیشه در محوطه جریمه جیغ می زنند و گریه می کنند. این سوال را از من نپرسید. کارشناسان زیادی در فوتبال ایران وجود دارند و تمام صحنه ها را آنالیز می کنند. اگر عالیشاه می گوید که این صحنه پنالتی بوده است، از او درباره صحنه استنلی کی روش هم بپرسید که چه فکری می کند. شاید او فکر می کند که هیچ برخوردی انجام نشد.

 

 

*سوال بعدی در مورد برخوردهای شدیدی است که در بازی شاهدش بودیم. فکر می کنی دلیل این همه برخورد چه چیزی بود؟


گولسیانی-معنی آن این است که ما فوتبال بازی می کنیم و این رقص باله نیست. به خاطر همین دوئل ها و مبارزه ها است که فوتبال مورد توجه قرار دارد.

 

 

*آیا سپاهان می تواند عنوان قهرمانی مسابقات را به دست بیاورد؟


گولسیانی*بله ما می توانیم. من پیش بینی دوست ندارم. اجازه بدهید مسابقات را ادامه بدهیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد.

دیدگاه‌ها