کد خبر : 1730668 | 21 دی 1399 ساعت 19:18 | 139.6K بازدید | 10 دیدگاه

یک گل استثنایی دیگر از کاپیتان طالب

دکتر سوکراتس زنده شد!(عکس)

شاید دقت نکرده بودید اما حالا می‌توانید بگویید که چه شباهتی برزیل ایران و برزیلی که ایرانی‌ها را عاشق و دلباخته خود کرد.تیمی با کاپیتانی سوکراتس.

 دکتر سوکراتس زنده شد!(عکس)

به گزارش ورزش سه؛ یک شلیک پای چپ از فاصله 35 متری، سرنوشت بازی هفته یازدهم صنعت نفت آبادان و نساجی را در مازندران تعیین کرد. ضربه ای که لحظه به لحظه به سرعت و قدرت آن افزوده می شد تا نیما میرزازاد، راهی برای دفع آن نداشته باشد؛ چند لحظه بعد، سکوت ورزشگاه شهید وطنی با برخورد این شوت سهمگین به تور دروازه میرزازاد شکست تا طالب ریکانی، یک بار دیگر گل فوق العاده ای را با پای چپ هنرمندش وارد دروازه حریفان کند.

 

 

1561296

 

 

شروع رویایی صنعت نفت در لیگ بیستم، همزمان بود با درخشش یک ستاره جذاب و دوست داشتنی؛ ستاره ای که خوراک فوتبالدوستان آبادانی بود. او متولد بندرماهشهر است و یک جنوبی پر انرژی که فوتبال را زیبا بازی می کند. طالب ریکانی، ستاره شماره 10 صنعت نفت آبادان، شماره ای که در فوتبال برزیل یک شماره مقدس است. طالب اما بیش از آن که به شماره ده های فوتبال برزیل شبیه باشد، شباهت های زیادی به شماره هشت سال های دور سلسائو دارد؛ دکتر سوکراتس! کاپیتان برزیل و کاراکتری ویژه که از قضا شوت های جادویی هم داشت. 

 

 

1561295

 

 

 

طالب ریکانی که با ریش، چهره اش شباهت زیادی به سوکراتس برزیلی ها پیدا کرده و بستن بازوبند کاپیتانی و پوشیدن پیراهن طلایی صنعت نفت، به این شباهت ها افزوده ، گلی را مقابل نساجی به ثمر رساند که فوتبالدوستان قدیمی را به یاد سوپر گل سوکراتس به شوروی در جام جهانی 1982 انداخت؛ گلی که دکترِ برزیلی ها از فاصله ای مشابه شوت طالب وارد دروازه داسایفِ بزرگ کرد. برزیل با گل های سوکراتس، موفق شد شوروی را در یکی از ماندگارترین تقابل های تاریخ بازی های گروهی جام جهانی شکست دهد و صنعت نفت هم با همین تک گلی که طالب زد، سه امتیازی را گرفت که موجبات صعودش به صدر را فراهم کرد.

 

 

1561303

 

 

در هفته های اخیر با توجه به برنامه های تاکتیکی تیم صنعت نفت، از میزان گلزنی طالب ریکانی کاسته شده بود. او که در هفته های آغازین توفانی ظاهر شده و با ثبت 5 گل زده، 2 پاس گل و گرفتن یک پنالتی در صدرنشینی طلایی‌پوشان نقش پررنگی داشت، بعد از سه هفته ناکامی در گلزنی، با یک سوپرگل سه امتیازی، هم اولین برد خارج از خانه صنعت نفت را رقم زد و هم توانست شمار گل های خود را به عدد 6 رسانده و از کورس آقای گلی جا نماند.

 

مسیری که طالب ریکانی در لیگ بیستم در آن قرار گرفته، می تواند این فصل را به رویایی ترین فصل او و آبادانی ها تبدیل کند. برای این هدف بزرگ، کاپیتان محبوب صنعت نفت، قابلیت های فنی و روانی لازم را داراست و همچون تتوی آپاچی روی زانو و شیری که روی بازویش حک شده، هر لحظه می تواند خطرناک و ویران کننده باشد.

 

 

1561297

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها