کد خبر : 1731001 | 23 دی 1399 ساعت 11:17 | 16.7K بازدید | 1 دیدگاه

خوان لاپورتا؛ محبوب‌ترین گزینه ریاست بارسا

از بین نامزدهای ریاست بارسلونا، روز دوشنبه چهار کاندیدا موفق به جمع‌آوری تعداد امضای کافی برای رسیدن به مرحله پایانی انتخابات بارسا شدند.

خوان لاپورتا؛ محبوب‌ترین گزینه ریاست بارسا

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که نبرد اصلی بر سر ریاست باشگاه بارسلونا بین خوان لاپورتا و ویکتور فونت باشد.

لاپورتا، فونت، تونی فریکسا و امیلی روسود توانستند روز دوشنبه به تعداد لازم امضا جمع کرده و خود را به مرحله نهایی انتخابات بارسلونا که  دو هفته دیگر برگزار می شود برسانند.

 

لاپورتا که پیش از این برای دوره‌ای درخشان بین سالهای 2003 و 2010 ریاست بارسلونا را بر عهده داشت، توانست با 10272 رای به شکل قابل توجهی از فونت با 4713 رای، فریکسا با 2822 رای و روسود با 2510 رای پیشی بگیرد.

 

 

1561851

 

اعتبار و صحت این امضاها در روز سه‌شنبه بررسی شده و در روز پنجشنبه کاندیداهای نهایی اعلام می‌شوند.

 

دیگر کاندیداها اما نتوانستند به حد نصاب 2257 رای برسند و در این مرحله حذف شدند.

 

با توجه به اینکه روسود با اختلاف بسیار کمی توانست به حد نصاب لازم در تعداد امضاهای جمع شده برسد، او ممکن است در آخرین مرحله از بین کاندیداهای نهایی حذف شود.

علیرغم درخواست به تعویق افتادن انتخابات ریاست بارسلونا به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، این باشگاه همچنان بر تاریخ 24 ژانویه برای برگزاری انتخابات، تاکید کرد.

 

ایالت کاتالونیا به تازگی قوانین سخت‌گیرانه جدیدی را برای کنترل شیوع کرونا تنظیم کرده که این قوانین از هفتم ژانویه به مدت ده روز اعمال می‌شوند.

هر چند این قوانین پیش از برگزاری انتخابات بارسلونا، منقضی می‌شوند اما به دلیل احتمال اینکه تعدادی از رای دهنده ها نتوانند در انتخابات شرکت کنند، درخواست‌هایی برای به تعویق انداختن انتخابات وجود داشت.

اما بارسا اعلام کرده که انتخابات این باشگاه قطعا در تاریخ 24 ژانویه برگزار خواهد شد و تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و هماهنگی های لازم با مقامات محلی صورت پذیرفته.

 

با توجه به اینکه لاپورتا از هر سه کاندیدای دیگر روی هم، تعداد امضای بیشتری جمع‌آوری کرده، به نظر می رسد که او محبوب ترین گزینه برای رهبری بارسا برای دومین بار است.

دیدگاه‌ها