کد خبر : 1731032 | 23 دی 1399 ساعت 13:50 | 19.1K بازدید | 1 دیدگاه

شماره 19 تیک آخر را سبز کرد

دربی یک گل به وحید امیری بدهکار بود

برای وحید امیری که طی تمام این سال‌ها در قامت ستاره فوتبال ایران ظاهر شده بود، یک تیک خالی باقی مانده بود که در دربی 94 آن را سبز کرد.

دربی یک گل به وحید امیری بدهکار بود

 

به گزارش "ورزش سه"، برای پرسپولیسی که سه تساوی پیاپی در لیگ و شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشت، انتظار چنین نمایشی در دربی نمی‌رفت اما ستاره‌های یحیی موفق شدند تا ثانیه‌های پایانی پیروز دربی لقب گیرند و در نهایت اما با نبوغ ستاره حریف به تساوی رضایت دادند.

 

نکته عطف این بازی اما برای وحید امیری پایان طلسم گل زدن در دربی بود. ستاره شماره 19 پرسپولیس که با آن شادی گل خاص و البته معمولی خود حتی در دربی به استقبال این جشن گل حساس رفت. وحید امیری هشتاد و پنجمین بازی خود با پیراهن پرسپولیس را در لیگ برتر با ثبت گل در دربی به پایان رساند تا این تیک طلسم شده نیز از جلوی کارنامه او در این تیم خالی شود.

وحید امیری که در 84 بازی قبلی در پرسپولیس و در لیگ برتر موفق به ثبت 14 گل شده بود، اولین گل فصل بیستم خود را برابر استقلال در دربی به ثمر رساند تا طلسم توامان ناکامی در گلزنی در فصل جدید و در دربی را با هم بشکند. امیری البته سابقه گلزنی برابر استقلال را یک بار در لیگ چهاردهم را در کارنامه داشت و اکنون بعد از گذشت شش سال بار دیگر توانسته برابر این تیم جشن گل خود را بر پا کند.

 

امیری با پیراهن شماره 7 نفت تهران در ثانیه 40 دیدار برابر استقلال موفق به عبور از سد مدافعان آبی‌پوش در استادیوم تختی شد و گل اول بازی را در شرایطی نامتعادل به ثمر رساند و در کسری از ثانیه هم بلند شد تا جشن شادی خود را با فریادهایش برپا کند اما خیلی زود در حلقه محاصره هم‌تیمی‌هایش در گوشه چمن، زمینگر شد.

 

 

اکنون بعد از شش سال و عبور از آن گل 40 ثانیه‌ای او، وحید امیری با پیراهن شماره 19 پرسپولیس گلی دیگر برابر استقلال به نام خود کرد. بازیکنی که بعد از آن گل، 9 بار دیگر برابر استقلال در ترکیب تیم‌هایش قرار گرفته بود اما برای ثبت گل حسرت بزرگی را متحمل شده بود. امیری اینبار اما برابر استقلال با یک جاگیری مناسب و سود بردن از غفلت مدافعان حریف در قامت یک مهاجم کاملا متبحر و فرصت طلب تک ضربه خود را به سمت دروازه رشید مظاهری زد تا تیمش را به برد نزدیک کند و البته بدشانس بود که در ثانیه‌های پایانی آنها روی هوش ذاتی و نبوغ مهدی قایدی نتیجه را برگرداندند و به تساوی رسیدند.

 

 

امیری که با سودای دستیابی به پیراهن شماره 9 پرسپولیس در این تیم حاضر شده بود، هر ساله اتفاقات عجیبی رقم خورده که او را ناگریز کرده تا با شماره 19 به کار در این تیم ادامه دهد. اولین بار زمانی بود که مهدی طارمی عزم حضور در ترکیه را کرده بود و شماره 9 پرسپولیس خالی مانده بود. اما در آن مقطع محسن مسلمان در حرکتی جالب توجه در تمرینات این شماره را بر تن کرد تا او از این هدف دور بماند. هرچند کمی بعد طارمی بار دیگر به این تیم بازگشت. امیری که یک فصل را با جدایی از جمع سرخپوشان راهی ترکیه و لیگ این کشور شده بود، در ادامه و زمانی که بازگشت این شماره را بر تن مهدی ترابی دید تا بار دیگر با شماره 19 کار را دنبال کند. او در ابتدای فصل نیز تصمیمی برای تغییر شماره با جدایی مهدی ترابی نگرفت چرا که شروع لیگ همزمان با مسابقه مرحله فینال آسیا بود تا او تصمیم داشته باشد کار را با همان 19 خاص خود دنبال کند و شاید اکنون و با شرایط و کیفیتی که در این تیم دنبال کرده، بتوان در آینده این شماره را هم در جمع شماره پیراهن‌های معتبر این باشگاه جا داد و خواهان خاص خودش را پیدا کند.

امیری با دومین گل خود به استقلال و اینبار در دربی، بدهی خود در این بازی را هم صاف کرد و توانست نام خود را به جدول پرستاره گلزنان بزرگترین بازی فوتبال ایران ثبت کند و جزوی از تاریخ این بازی لقب گیرد.

 

1561917

 

وحید امیری شش سال جوانتر و در کنار کمال کامیابی نیا در تیم رویایی نفت تهران؛ این تک فریم شادی گل اوست که البته خیلی زود با سالتو هم‌تیمی‌ها زمینگر شد و شادی‌اش با یک حلقه بزرگ از زردپوشان کامل شد.

دیدگاه‌ها