کد خبر : 1731188 | 24 دی 1399 ساعت 10:31 | 14.8K بازدید | 1 دیدگاه

تیم داوری دربی 94؛ عجیب مثل انتخابات!

با توجه به ثبت نام برخی کاندیداها و نزدیکی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که قرار است دهم اسفندماه برگزار شود، از حالا می‌توانیم اتفاقاتی را مشاهده کنیم که کمی عجیب هستند.

تیم داوری دربی 94؛ عجیب مثل انتخابات! 

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ،  قریب به اتفاق کاندیداها از حالا تلاش و رایزنی خود را برای حضوری موفق در انتخابات و در نهایت تصاحب صندلی ریاست انجام می‌دهند که اغلب آنها محرمانه است و البته گاهی اوقات برخی حرکات آنها نیز اگر ریزبین باشیم و کنجکاو، قابل مشاهده است. باید ذره‌بین بگیریم، تصمیمات را آنالیز کنیم و در نهایت به نکته‌ای برسیم که شاید مورد توجه شما هم قرار بگیرد.به عنوان نمونه به اسامی تیم داوری که برای قضاوت در دربی 94 انتخاب شدند، نگاهی بیندازید آنوقت است که می‌توانید به نتیجه مهمی برسید.


 از دیرباز تاکنون، انتخاب داور دربی تهران همیشه یکی از پرحاشیه‌ترین انتخابات بوده و درشرایطی که انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است کمتر از دو ماه دیگر برگزار شود، انتخاب داوران دربی 94 هم جدا از حساسیت‌های قبلی، به موضوعی انتخاباتی تبدیل شد.


نکته جالب کادر داوری دربی، انتخاب شش داور از شش استان مختلف بود. شاید در نگاه اول بگویید چه ایرادی به این کار وارد است اما وقتی بدانید که کمتر از دو ماه دیگر قرار است هر استان و هیأت فوتبال یک رأی در مجمع داشته باشد، به این نوع انتخاب حساس خواهید شد. 

 

1562147


داور اول دربی، رضا کرمانشاهی از استان تهران بود. کسی که البته تا حدودی توانست از انجام این وظیفه مهم سربلند بیرون بیاید و نخستین تجربه خود را با سوت‌هایی موفق به پایان برساند. برای کمک اول او، آرمان اسعدی از کردستان انتخاب شد و وظیفه کمک داور دوم هم بر عهده تورج عیوض‌محمدی از استان زنجان بود. تا اینجای کار، سه داور از سه استان مختلف.


داور چهارم، حسن یوسفی از کیش بود. دو داور پشت دروازه هم به ترتیب وحید کاظمی از استان مازندران و بیژن حیدری از همدان بودند، بیژن حیدری کسی در بسیاری از بازی‌ها به عنوان داور وسط دیده‌ و با سوت‌هایش آشنا بودیم. یعنی کادر داوری دربی طوری چیده شدند که از حداکثر نیروهای استان‌های مختلف استفاده شود؛ که به این می‌گویند تعامل سازنده!

دیدگاه‌ها