کد خبر : 1731383 | 25 دی 1399 ساعت 12:58 | 117.4K بازدید | 14 دیدگاه

مارک به پروازت ادامه بده

شبی که تراشتگن مسی بود (عکس)

مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان 28 ساله بارسلونا یک بار دیگر به فرشته نجات این تیم تبدیل شد.

شبی که تراشتگن مسی بود (عکس)

 

گزارش "ورزش سه"، شاید همه به درخشش مارک آندره تراشتگن در ضربات پنالتی بپردازند اما نکته مهم تر این است که دروازه‌بان آلمانی بارسلونا با سیوهای استثنایی تیمش را در طول 90 دقیقه و پس از آن وقت های اضافی زنده نگه داشت؛ عکس العمل‌هایی که اگر وجود نداشت احتمالا بارسا در همان جریان مسابقه شکست را پذیرا شده بود.

 

درخشش گلرهای بارسلونا در ضربات پنالتی یکی از اتفاقاتی بوده که چندین بار در تاریخ این باشگاه تکرار شده است. در سال 1998 بود که رود هسپ، دروازه بان وقت بلوگرانا در زمان سرمربیگری لوئیس فان خال در دیدار فینال کوپا دلری مقابل مایورکا فوق العاده عمل کرد و ناجی کاتالان ها لقب گرفت؛ اتفاقی که شب گذشته مارک آندره تر اشتگن آن را در سوپرجام اسپانیا تکرار کرد.

 

در واقع برای اینکه شاهد درام جذاب‌تری باشید نیاز به یک پایان بندی مناسب خواهید داشت. کاری که مارک آندره تراشتگن شب گذشته وظیفه آن را بر عهده داشت. او با 6 مهار کم نظیر در طول مسابقه و سپس سیو 3 پنالتی حریف باعث شد که شاگردان رونالد کومان جشن پیروزی بر پا کنند.

 

بعد از پنالتی پایانی که ریکی پویج آن را نواخت همه منتظر بودند که بازیکنان بارسلونا به سمت این ستاره جوان هجوم بیاورند و با اون خوشحالی کنند اما آن ها به سمت عامل اصلی پیروزی شان مقابل سوسیداد رفتند؛ تراشتگن یک شب بزرگ را پشت سر گذاشت و یک بار دیگر نشان داد که می تواند همواره نقطه اتکایی در میان تمام مشکلات بارسا باشد‌‌.

 

تراشتگن حالا پرنده ای است که در میان تمام دشواری هایی که بر سر راهش وجود دارد به پرواز کردن ادامه می دهد و قصد دارد تیمش را هم به سمت اوج هدایت کند و هم‌تیمی‌هایش نیز از او چنین انتظاری را دارند. همانطور که رونالد آرائوخو،مدافع جوان بارسا در پایان بازی دیشب گفت: " مارک به پروازت ادامه بده."

 

 

1562466

مهار ضربه الکساندر ایساک در مصافی تک به تک در نیمه اول مسابقه

 

 

1562470

واکنش استثنایی تراشتگن مقابل شوت فوق‌العاده میکل مرینو، مدافع سوسیداد در نخستین دقایق وقت‌های اضافه نیمه اول

 

 

1562463

 

1562469

 

1562476

ادامه درخشش تراشتگن این بار در ضربات پنالتی و پیروزی بارسلونا که به صعود این تیم به دیدار فینال منجر شد

 

 

سیو های دروازه بان بارسلونا در توئیتر نیز سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری به تمجید از تراشتگن پرداختند که برخی از آنها را می خوانیم.

 

عملکرد قهرمانانه مارک آندره تراشتگن باعث شد بارسلونا چهارشنبه در ضربات پنالتی سوسیداد را شکست دهد و با وجود مصدومیت لیونل مسی به فینال برسد.

 

 

1562462

 

 

مارک آندره تراشتگن بهترین اتفاقی است که طی این سال‌ها در کاتالونیا رخ داده است.

 

 

1562468

 

 

مارک آندره تراشتگن، دیوار بزرگ بارسلونا.

 

 

1562465

 

 

تراشتگن بهترین بازیکن بارسلونا طی سال‌های اخیر. این در حالی است که آن طرف نویر هیچ مهارتی نداشت تا تیمش حذف شود.

 

 

1562467

دیدگاه‌ها