کد خبر : 1731517 | 26 دی 1399 ساعت 09:22 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

درهای تیم ملی بسکتبال با ویلچر باز است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: تا زمانی که لژیونرها به ترکیب اردونشینان اضافه شوند، درهای تیم ملی برای ورود بازیکنان جدید و ارزیابی آنها باز خواهد بود.

درهای تیم ملی بسکتبال با ویلچر باز است

به گزارش"ورزش سه" به نقل از خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی از هفته گذشته آغاز شد که لژیونرهای این رشته به دلیل حضور در تیم‌های باشگاه خود در تمرینات شرکت ندارند. حتی وحید سعادت و مرتضی ابراهیمی که در فهرست ۲۴ نفره اردونشینان قرار داشتند به دلیل لزوم سفر به اسپانیا و ترکیه و شرکت در مسابقات باشگاهی این دو کشور از حضور در اردو انصراف دادند.


در غیاب لژیونرها اما بازیکنان جوان و جدیدی به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر دعوت شده‌اند که بعضاً تجربه کمی از همراهی این تیم دارند و یا فاقد آن هستند. در واقع این یکی از اهداف عباس آقاکوچکی از برگزاری اردو برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر در این مقطع زمانی است تا ضمن آماده سازی تیمش برای پارالمپیک، ارزیابی بازیکنان جوان را هم در دستور کار قرار دهد تا در زمینه استعدادیابی و آینده سازی برای تیمش هم قدم برداشته باشد.


این مربی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: لژیونرها نقش کلیدی در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر دارند و قاعدتاً بدون حضور آنها نمی‌توانیم برنامه‌های آماده سازی را به صورت کامل اجرا کنیم. اما از آنجایی که این بازیکنان این روزها در تیم‌های باشگاهی خود در کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان و ترکیه مشغول تمرین و بازی هستند از آماده سازی دور نیستند. به همین دلیل نگرانی بابت این موضوع نداریم.


وی ادامه داد: در عین حال باید آمادگی دیگر بازیکنان را هم لحاظ می‌کردیم به خصوص که به خاطر دیرکرد و مسائل مالی برگزاری مسابقات باشگاهی در سال جاری را به صورت کامل منتفی کرده‌ایم. به همین دلیل اقدام به آغاز اردو کردیم تا هم این بخش از برنامه (آماده سازی) را اجرا کنیم و هم اینکه ارزیابی بازیکنان جوان و جدید را انجام دهیم.


آقاکوچکی که سرپرستی انجمن بسکتبال با ویلچر را هم بر عهده دارد، تصریح کرد: امسال مسابقات باشگاهی نداشتیم تا بر اساس عملکرد بازیکنان در آن بتوانیم وضعیت نفرات جدید را ارزیابی و برای دعوت به تیم ملی شناسایی کنیم. اردونشینان فعلی را هم بر اساس شناخت قبلی و برخی اطلاعات دریافتی به اردو دعوت کرده‌ایم.


سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تاکید کرد: اینکه بتوانیم بازیکنان جدیدی را شناسایی و از آنها در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم برای‌مان مهم است. موضوع هم صرفاً مربوط به پارالمپیک توکیو نیست. برای سال آینده و سال‌های بعد از آن باید بازیکنان جدیدی را در اختیار داشته باشیم تا پشتوانه سازی انجام شود. به همین دلیل به صورت مداوم با هیات‌های استانی و مسئولان‌شان در ارتباط خواهیم بود تا اگر بازیکنی را مدنظر دارند بتوانیم از او در اردوی تیم ملی استفاده کنیم.


وی تاکید کرد: درهای تیم ملی برای حضور بازیکنان جدید کماکان باز است البته فقط تا زمانی که لژیونرها به ترکیب اردونشینان اضافه شوند. از آن به بعد باید وارد مرحله آماده سازی جدی تر برای پارالمپیک شویم و به همین دلیل صرفاً از اردونشینان اصلی در تمرینات استفاده خواهیم کرد.


آقاکوچکی تصریح کرد: احتمالاً اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با حضور لژیونرها به سال آینده موکول می‌شود. تا آن زمان با حضور نفرات فعلی یا بازیکنان جدیدی که احتمالاً به کادر فنی معرفی می‌شوند، تمرینات را پیگیری خواهیم کرد.

 

دیدگاه‌ها