کد خبر : 1731548 | 26 دی 1399 ساعت 13:19 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: تولد دوباره میخیتاریان در رم

هنریک میخیتاریان، بازیکن ملی پوش ارمنستان، نه در یونایتد و نه در آرسنال نتوانست موفق شود اما اکنون تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی آاس رم شده است.

گزارش: تولد دوباره میخیتاریان در رم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در سال 2019 با خوشحالی میخیتاریان را با قراردادی قرضی به رم فرستاد. توپچی ها می خواستند او را از لیست حقوق‌‌شان خارج کنند و هواداران آرسنال مشتاق بودند تا هر چه زودتر از شر این بازیکن خلاص شوند. دوران بازی میخیتاریان در آرسنال را می توان ناامیدکننده توصیف کرد.

هر چند استعداد و توانایی میخیتاریان همچنان سر جایش بود. موضوعی که ادین ژیکو، مهاجم تیم رم، تنها چند روز پس از حضور میخیتاریان در رم، دریافت. میخیتاریان در بازی تیم ملی ارمنستان برابر بوسنی در سال 2019 توانست دو گل برای ارمنستان بزند و یک پاس گل نیز داد.

ژکو پس از بازی به میخیتاریان گفت: "دوست من حالا نوبت گلزنی در رم است!"

 

1562753

 

تنها چند هفته بعد میخیتاریان در اولین بازی خود برای رم توانست در پیروزی 4-2 رم برابر ساسولو یک گل بزند. عملکرد میخیتاریان در رم آن قدر خوب بود که به رغم دو مصدومیت، تیم رم برای یک سال دیگر نیز قرارداد او را تمدید کند.

در فصل جدید میخیتاریان بالاخره تبدیل به همان بازیکنی شد که همه از زمان آخرین فصل بازی او در دورتموند به خاطر داشتند، فصلی 16-2015 که او موفق شد در 52 بازی برای دورتموند 23 گل و 26 پاس گل به نام خود ثبت کند.

پس از پاس گلی که میخیتاریان در دقیقه 17 بازی رم برابر اینترمیلان در هفته گذشته به پلگرینی داد، مرکز تحلیل آمار فوتبال اعلام کرد تنها بازیکن دیگری که در یکی از پنج لیگ مطرح اروپا توپ می زند و مانند میخیتاریان حداقل هشت گل به ثمر رسانده و هشت پاس گل داده، هری کین، کاپیتان تاتنهام، است.

 

در منچستریونایتد و آرسنال هیچکس به بدی از میخیتاریان یاد نمی کند و عدم موفقیت او در این دو تیم را می توان در این جمله خلاصه کرد: بازیکن مناسب و سرمربی اشتباه.

 

میخیتاریان راجع به دوران حضورش در منچستریونایتد زیر نظر ژوزه مورینیو گفت: "مورینیو یک برنده ذاتی بود و می خواست که تو هم برنده شوی، پس هر کاری که به تو می گفت را انجام می دادی. اما برای هر کسی سخت بود. تفاوت‌ها و اختلاف نظرهایی وجود داشت، اما اینها روی تلاس زیاد و کار سخت ما و سه قهرمانی که کسب کردیم تاثیری نداشت."

 

1483054

 

شروع میخیتاریان در آرسنال عالی بود، در نخستین بازی خود در ترکیب توپچی ها سه پاس گل داد و آرسنال 5-1 اورتون را در هم شکست، اما این تنها موفقیتی بود که او در شمال لندن کسب کرد.

 

میخیتاریان از ان زمان به این فکر می کند که شاید او برای بازی در انگلستان مناسب نبود، اما باید گفت که او در آرسنال مشکلات به مراتب بزرگتری با سرمربی خود داشت تا در منچستریونایتد.

میخیتاریان در رابطه با دوران حضورش در آرسنال گفت: "من به عنوان یک وینگر کارم را شروع کردم اما باید با هافبک دفاعی هم بازی می کردم. به همین دلیل بود که نتوانستم در گلزنی دخیل باشم. من دوست دارم آزادانه تر بازی کنم و هر وقت فضا داشته باشم در زمین حرکت کنم. اما مجبوری که کاری که سرمربی به تو سپرده را انجام دهی.

اونای امری، سرمربی وقت آرسنال، به من اطمینان داده بود که من برای آرسنال مهم هستم، اما من به رم آمدم چون اینجا بیشتر مرا باور دارند."

 

1562755

 

در رم میخیتاریان این شانس را داشت تا زیر نظر پائولو فونسکا کار کند، سرمربی که از مورینیو و امری بیشتر به حمله و فوتبال تهاجمی اعتقاد دارد و در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در کسوت سرمربی رم گفت که به هر قیمتی قصد دارد فوتبال تهاجمی بازی کند.

سرمربی رم حالا آزادی عملی که میخیتاریان می خواست را به او داده و این بازیکن 31 ساله بار دیگر در ترکیب این تیم شکوفا شده.

این فصل میخیتاریان توانسته در ترکیب رم 8 گل بزند و 8 پاس گل نیز به نام خود ثبت کند. آماری که از آمار او در یونایتد بالاتر است و با آمارش در آرسنال برابری می کند.

دیدگاه‌ها