کد خبر : 1731552 | 26 دی 1399 ساعت 13:46 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

مارچلو لیپی: گتوزو من را به یاد خودم می‌اندازد

مارچلو لیپی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا، راجع به شباهت‌های خودش و گنارو گتوزو صحبت کرده است.

مارچلو لیپی: گتوزو من را به یاد خودم می‌اندازد

به گزارش "ورزش سه"، مارچلو لیپی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا که این تیم را در سال 2006 به قهرمانی جام جهانی رساند، با بسیاری از مربیان فعلی سری آ به عنوان  بازیکن کار کرده است. از شاگردان لیپی می توان به گنارو گتوزو، آندره‌آ پیرلو، پیپو اینزاگی و آنتونیو کونته اشاره کرد. پیش از آغاز دوران مربی‌گری خود، این چهار نفر با لیپی توانستند قهرمان جهان شوند.

ماچلو لیپی راجع به شاگردان سابق خود گفت:" من بسیار مفتخرم که می شنوم آنها می گویند من الهام‌بخش‌‍شان بوده ام. من اغلب به این فکر می کنم که کدام‍‌شان بیشتر شبیه به من است و باید بگویم که من خودم را در گتوزو می بینم. در اداره تیم ما بسیار شبیه به هم هستیم و او هم اغلب همین را به من می گوید.

گتوزو فقط شجاع و بی کله نیست و او همچنین توانایی ساماندهی تیمش به بهترین شکل را دارد."

 

1562761

 

روز یکشنبه پیرلو و کونته با تیم‌هایشان یووه و اینترمیلان به مصاف یکدیگر می روند. لیپی در این رابطه گفت: "آنها آدم های باهوشی هستند. کونته همیشه بسیار دقیق بوده و دید و بینش پیرلو نیز بالاتر از سطح معمول بود.

این بازی از نظر امتیازی مشخص کننده برنده اسکودتو نیست، فکر می کنم که هنوز خیلی زود است. حتی اگر اینتر برنده این بازی شود هم هنوز بازی های زیادی باقی مانده اند.

پیروزی دراین بازی اما می تواند از نظر روحیه و انگیزه برای تیم ها تفاوت ایجاد کند. اینتر از یووه در جدول پیش است چرا که این دومین فصل کونته در اینتر است و او تیم را ارتقا داده.

پیرلو در حال ایجاد تغییرات اساسی است و فکر می کنم که او پاداش زحماتش را می گیرد.

اینتر و یووه هر دو یک مشکل دارند. آنها خیلی زیاد به روملو لوکاکو و کریستیانو رونالدو وابسته اند. بدون این دو، توانایی و پتانسیل این دو تیم مانند قبل نیست، اما باید گفت که این دو، دو بازیکن استثنایی هستند."

دیدگاه‌ها