کد خبر : 1732064 | 29 دی 1399 ساعت 10:57 | 23.8K بازدید | 2 دیدگاه

هافبک سابق رئال به استانبول رفت؛

استقبال ۳۱۲ نفری از اوزیل در ترکیه (عکس)

شب گذشته ستاره آلمانی و سابق تیم های رئال مادرید و آرسنال راهی استانبول شد تا با فنرباغچه قرارداد ببندد.

استقبال ۳۱۲ نفری از اوزیل در ترکیه (عکس)

به گزارش ورزش سه، این احتمالا مهم ترین انتقال تمام این سال ها در فوتبال ترکیه خواهد بود؛ حضور مسوت اوزیل ستاره سابق تیم های رئال مادرید و آرسنال که با تیم ملی آلمان قهرمان جهان شد و حالا در ۳۲ سالگی تصمیم گرفته که فوتبالش را در استانبول ادامه دهد.

 

رسانه های ترکیه نوشته‌اند که اگرچه هنوز قرارداد امضا نشده اما این انتقال رسمی به نظر می‌رسد و این را می‌توان از بالا بردن شال فنرباغچه توسط اوزیل در فرودگاه آتاترک دریافت؛ جایی که او مقابل لنز دوربین ها لبخند همیشگی را نشان می‌دهد و در کنار خانواده اش، بازگشت به ترکیب را اعلام می‌کند.

 

1563583

 

او ساعت ۲۲:۱۳ با هواپیمای شخصی و به همراه خانواده اش از لندن به استانبول رفت و بامداد روز دوشنبه هواپیمای حامل آن ها روی باند فرودگاه نشست. اره بلزاوغلو مدیرورزشی تیم فنرباغچه برای استقبال این ستاره ترک تبار فوتبال آلمان به فرودگاه آمده بود و برای دقایقی نیز با او صحبت کرد.

 

1563575

 

نکته جالب این که ۳۱۲ هزار نفر به صورت آنلاین پرواز اوزیل از انگلیس به ترکیه را همراهی کردند تا یک رکورد عجیب و غریب ثبت شود. همچنین ۱۱۲ هزار نفر از سایت پروازها، روند حرکت هواپیمای او را ردیابی کردند. اوزیل و خانواده اش با یک هواپیمای شخصی متعلق به رییس باشگاه فنرباغچه یعنی علی کوچ به استانبول رفتند.

 

1563584

 

ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اوزیل برای دقایقی با خبرنگاران صحبت کرده و یک فایل ویدیویی را هم در سایت باشگاه منتشر کرده است. او گفته: «از تمام کسانی که من و فنرباغچه را حمایت می‌کنند، تشکر دارم، امیدوارم که این حمایت را در زمین مسابقه جواب دهم، من بسیار هیجان انگیز هستم. من همیشه هوادار فنرباغچه بودم و یکی از رویاهای زندگی برایم تحقق یافت. انشالله همه چیز خوب باشد.»

 

امینه گلشه همسر اوزیل هم که فرزندشان را در آغوش داشت گفت که مسعود همیشه آرزوی بازی در فنرباغچه را داشت و ما خوشحالیم که به ترکیه برگشته ایم.

 

1563586

 

امره بلوزاغلو مدیر ورزشی فنرباغچه نیز در فرودگاه تاکید کرد: «من امیدوارم یک روند مفید برای فنرباغچه و مسعود اوزیل در راه باشد. او خانواده اش در کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند و مت از این بابت خوشحالیم. ما سال های سال باهم خواهیم بود و جام های زیادی را کسب می‌کنیم. مسعود یکی از بزرگترین نام ها در فوتبال جهان است و ما با او قدرتمندتر خواهیم شد.»

 

امینه گلشه نیز با تشکر از فنرباغچه، حضور همسرش در این تیم را یک افتخار برای خودش دانست.

 

حالا مهم ترین مشکل برای حضور هافبک جدید فنرباغچه در تمرین، مسئله کووید-۱۹ است. او در چهار روز گذشته دو تست کرونا داد که هر دو مثبت بودند اما همچنان یک هفته در قرنطینه خواهد بود و سپس تست پزشکی را می‌گذراند و بعد نوبت به امضای قرارداد خواهد رسید.

 

اوزیل در سال های اخیر یکی از بهترین هافبک های فوتبال دنیا بوده و توانسته با ۲۵۳ گل چهارمین پاسور برتر تمام تاریخ باشد. او در سال ۲۰۱۳ به رئال مادرید پیوست و سپس با انتقال ۴۲.۵ میلیون یورویی، گران ترین بازیکن تاریخ ارسال لقب گرفت.

 

1563585

 

این بازیکن ۳۲ ساله و ترک تبار، در گلنزن کرشن آلمان به دنیا آمد و سال ۲۰۰۶ اولین بازی خود در بوندس‌لیگا را با پیراهن شالکه انجام داد. سپس به وردربرمن پیوست و بعد عضوی از تیم کهکشانی رئال مادرید شد و حالا بعد از دوره ای نسبتا طولانی در آرسنال راهی تیم زرد و آبی استانبول شده است. 

 

او ۹۳ بازی ملی برای آلمان انجام داد اما پس از ملاقات با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، از حضور در تیم ملی منع شد.

دیدگاه‌ها