کد خبر : 1732076 | 29 دی 1399 ساعت 11:31 | 34.8K بازدید | 7 دیدگاه

نگاهی به تاریخچه بازی های تراکتور و استقلال

امروز و در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر تراکتور در استادیوم یادگار امام تبریز میزبان تیم استقلال تهران خواهد بود. این بازی چهل و ششمین بازی دو تیم در تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه بازی های تراکتور و استقلال 

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته و در تقابل های دو تیم در رقابت های مختلف از جمله لیگ برتر، لیگ آزادگان ، جام حذفی و جام تخت جمشید سهم استقلال ۱۹ برد و سهم تراکتور ۱۲ برد بوده و طبیعتا 14 بازی نیز نتیجه مساوی به دنبال داشته است. 

 

اما شاید برایتان جالب باشد که اولین بازی دو تیم چه زمانی برگزار شد و چه نتیجه ای به دنبال داشت؟ اولین بازی دو تیم در ۲۴ فروردین ۱۳۵۴ در تبریز برگزار شد و تراکتور با گل حسین نورمحمدزاده توانست استقلال را شکست دهد و اولین برد استقلال نیز در بازی برگشت همان سال اتفاق افتاد و با گل های هادی نراقی و غلامحسین مظلومی استقلال پیروز شد. 

 

اما می خواهیم اشاره ای کنیم به بهترین برد استقلال در برابر تراکتور و تراکتور در برابر استقلال؛ بهترین برد استقلال مقابل تراکتور دو برد مشابه ۵ بر یک است که یکی در ۱۳ مرداد ۱۳۷۷ و دیگری ۲۰ بهمن ۱۳۷۹ اتفاق افتاد و بهترین برد تراکتور نیز در لیگ برتر و ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ با نتیجه ۴ بر یک اتفاق افتاد. 

 

1563613

 

نکته جالب از تقابل های دو تیم اینکه تراکتور از سال ۱۳۵۴ برای پیروزی در خانه استقلال ۳۶ سال صبر کرد تا اینکه در ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ با گل های نصرتی و جاسم کرار توانست طلسم بزرگ خود را بشکند و به اولین پیروزی خود در تهران دست یابد. 

 

و اما بهترین گل زن دیدارهای استقلال و تراکتور کدام بازیکن است؟ فرهاد مجیدی با ۸ گل زده.

 

1563616

 

تا ساعاتی دیگر چهل و ششمین دیدار دو تیم در استادیوم یادگار امام تبریز آغاز می شود؛ در شرایطی که هر دو تیم مدعی قهرمانی در فصل جاری بازی ها هستند. اخراج علیرضا منصوریان موجب عدم تقابل او با تیم سابقش یعنی استقلال شد. نکته جالب اینکه محمود فکری فصل گذشته به همراه نساجی در تبریز موفق شد تراکتور را با یک گل شکست دهد. این دومین فصل حضور محمود فکری در لیگ برتر به عنوان سرمربی است و طبیعتا این بازی هم دومین برخورد او با تیم تراکتور در قامت سرمربی است.

 

1563612

دیدگاه‌ها