کد خبر : 1732077 | 29 دی 1399 ساعت 11:35 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

از امروز در اتاق شیشه ای نشستیم

دبیر: هدفمان قهرمانی در المپیک 2028 است

رییس فدراسیون کشتی گفت: رییس هیات هایی که وقت نمی‌گذارند و مربیانی که سواد فنی ندارند، یکی از چالش های کشتی ما هستند.

دبیر: هدفمان قهرمانی در المپیک 2028 است
به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی امروز در حضور معاون وزیر ورزش میزبان مراسم رونمایی از سند راهبردی کشتی بود. علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در این مراسم به صحبت درباره وضعیت فدراسیون پرداخت. 

کشتی گیران فعلی را مثل زمان ما می شناسند؟
زمانی که آمدم خواستم برنامه کشتی را ببینم، نه برنامه مسابقات بلکه برنامه‌ای که نشان دهد قرار است در آینده به کجا برسیم. چنین برنامه‌ای نبود بنابراین از دانشگاه شریف یک تیم دعوت کردیم و در مدت ۷ ماه سند راهبردی را تهیه کردیم. کشتی‌گیران مسابقه ای ما ۳ یا ۴ هزار نفر بیشتر نیستند. حدود ۳۰ تا ۳۵ قهرمان و یکسری کارشناسان را دعوت کردیم. ابتدا چالش ها را متوجه شدیم. کشتی امروز مثل دوره ما نیست. آیا کشتی گیرهای الان را مثل زمان ما می شناسند؟

هدفمان قهرمانی در المپیک 2028 است
بدون تعارف نگاه ورزش در کشور ما المپیک محور نیست. اولین کاری که کردیم این بود که برنامه‌مان را تا ۲۰۲۸ نوشتیم و گفتیم می‌خواهیم در ۲۰۲۸ در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان المپیک شویم. در ۷ یا ۸ حوزه فرهنگی، فنی، برنامه ریزی و... کارشناسان را دعوت کردیم تا سند را تهیه کنیم. در چند سال گدشته نگاه در کشتی، جام جهانی محور بوده اما الان بر اساس این سند، المپیک محور است. ما دیگر در آسیایی دنبال قهرمانی نیستیم و به مربیان هم گفتم کشتی گیران جوان را ببرید و اگر هم باختید مهم نیست. بازی های آسیایی هم بعد از المپیک و قهرمانی جهان اولویت سوم ماست. المپیک مثل یک خورشید بر برنامه ما می‌تابد. جام جهانی مسابقه درجه چهارم جهان است، مدام گشتی گیران خوب را به جام جهانی بردند و کشتی ما خالی شده است.

قهرمان های المپیک ما در نوجوانان موفق نبودند
یک نفر از کشتی گیرانی که در نوجوانان جهان قهرمان شده و بعد قهرمان المپیک شده نام ببرید، اصلا نداریم. پدر بچه های مردم را درآوردند! سوریان در نوجوانان دو بار باخت، خود من دو بار اوت شدم، رسول خادم و عباس جدیدی اصلا در نوجوانان نبودند اما قهرمان المپیک شدند. آیا برای روس ها اصلا قهرمانی نوجوانان مهم است؟ نگاه نتیجه محور را از رده نوجوانان کاملا برداشتیم.

از امروز در اتاق شیشه ای نشستیم
سفر من به استان ها یا ساخت و سازها همه هدفمند و بر اساس این برنامه است. کار رییس هیات فقط تیم جمع کردن نیست. برای انستیتو نیز برنامه و هدف تعیین کرده ایم. یکی از مشکلات ما این است که برند کشتی افت کرده است. بحث رسانه و تمام حوزه های دیگر نیز دیده شده است. تمام اعزام ها هدفمند است. از امروز در اتاق شیشه ای نشستیم و کاملا در رصد هستیم. برنامه مان چالشی نوشته شده و نه خیلی دور و دراز و نه خیلی نزدیک است. در دل این برنامه یک شورا ترسیم کردیم تا هنگام اجرا ببینیم کجای کار هستیم و ماهی یک بار شورا رصد می کند.

هدفمان رسیدن به 800 هزار کشتی گیر است 
رییس هیات هایی که وقت نمی‌گذارند و مربیانی که سواد فنی ندارند، یکی از چالش های کشتی ماست. ارتباط مستقیم با مراکز علمی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه از دیگر موارد مهم این سند است. حدود ۴۰ هزار کشتی گیر داریم، هدف این است که در سال ۲۰۲۸ جمعیت کشتی گیران را به ۸۰۰ هزار نفر برسانیم. کانون ها در آموزش و پرورش باید فعال شوند و تشک های کشتی به آموزش و پرورش برگردند. حسن این سند این است که فدراسیون باید پاسخگو باشد. اگر من هم اینجا نباشم، رییس بعدی فدراسیون باید پاسخگو باشد و بر اساس سند راهبردی جلو برود. برنامه سالیانه قبلا در کشتی بود اما چنین سندی اصلا نبوده است. ما باید بر اساس این برنامه رصد شویم. خوشحالم که برنامه ۸ ساله تدوین شده و امیدوارم ۱۰۰ درصد موفق شویم. کار سختی است اما شدنی است.

دیدگاه‌ها