کد خبر : 1732106 | 29 دی 1399 ساعت 14:40 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

دردسر تایسون به دلیل دوستی با گنگستر بریتانیایی

دوستی با گنگستر معروف بریتانیایی مایک تایسون را تا مرز دیپورت از لندن پیش برد.

دردسر تایسون به دلیل دوستی با گنگستر بریتانیایی

به گزارش "ورزش سه"، مایک تایسون، بوکسور معروف، پس از محکومیت در یک پرونده تجاوز، سه سال را در زندان به سر برد، اما این دوستی او با رجی کری، یکی از گنگسترهای معروف شرق لندن، بود که نزدیک بود به قیمت دیپورت شدن تایسون از انگلستان برایش تمام شود.

قهرمان سنگین وزن بوکس جهان، در علاقه و عشق به بوکس با برادران دوقلوی کری، رانی و رجی، که از مشهورترین گنگسترهای شرق لندن بودند، اشتراکات زیادی داشت.

رانی و رجی کری از مشهورترین گنگسترهای انگلستان هستند که در پرونده های مختلف قتل، آتش‌سوزی و سرقت مسلحانه نقش داشته اند.

 

1563689

 

در سال 1992 مایک تایسون که دوران محکومیت خود به خاطر تجاوز را می گذارند با رجی کری که 52 سال پیش به حبس ابد محکوم شده بود، در زندان دوست شد.

پس از مرگ رانی کری در سال 1995 در اثر سکته قلبی، وقتی مایک تایسون برای مبارزه با ژولیوس فرانسیس به انگلستان آمده بود، به دیدار خانواده کری رفت. دیداری که تایسون را حسابی به دردسر انداخت.

پس از سال ها تایسون با حضور در پادکست پیرس مورگان، مجری مشهور فرانسوی، در این رابطه صحبت کرده است.

 

1563691

 

تایسون گفت: "وقتی در زندان بودم برای رجی کری نامه می نوشتم."

در پاسخ سوال پیرس مورگان که آیا او هم جواب نامه هایت را می داد، تایسون گفت: "او اول برای من نامه نوشت. او راجع به زندگی اش برای من گفت و من برای او نوشتم که اینجا چه کار می کنم و چه احساسی از اینجا بودن دارم و وقتی آزاد شوم می خواهم چه کنم.

وقتی از زندان آزاد شدم. با یک نفر مبارزه داشتم... یادم نیست... شاید ژولیوس فرنسیس، به دیدن خانواده رجی رفتم و راجع به او با آنها صحبت کردم.

به خاطر این کار تقریبا من را از انگلستان دیپورت کردند به آمریکا!"

 

1563692

 

به تایسون توسط وزیر خارجه انگلستان عفو ویژه ای داده شد تا بتواند در آن مسابقه شرکت کند. رجی هم پس از وخامت حالش در زندان، از زندان آزاد شد تا آخرین سال های زندگی اش را در آزادی بگذراند.

رجی کری در سال 2000 و در 66 سالگی درگذشت.

 

فیلم سینمایی افسانه (Legend) با بازی تام هاردی در نقش برادران کری، از روی زندگی این دو گنگستر معروف بریتانیایی ساخته شده است.

دیدگاه‌ها