کد خبر : 1732510 | 01 بهمن 1399 ساعت 11:14 | 62.9K بازدید | 10 دیدگاه

درخواست کنفدراسیون آسیا از کشورهای عضو؛

فرصت ویژه ایران برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا

به نظر می‌رسد که قطر امکان میزبانی از تمام بازی های مرحله گروهی را ندارد و دیگر کشورها باید این خلا را پر کنند.

فرصت ویژه ایران برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ورزش سه، هفته آینده قرار است قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ برگزار شود و دو ماه از اوایل فروردین فصل جدید مسابقات قاره آسیا با دیدارهای پلی آف و سپس مرحله گروهی استارت می‌خورد.

 

این در حالی است که طبق اعلام ای اف سی بازی های مرحله گروهی منطقه غرب از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت باید به صورت متمرکز برگزار شوند و بازی های مرحله شرق نیز بعد از آن انجام می‌شوند.

 

نکته مهم این که باتوجه به افزایش تعداد تیم ها، قطر امکان میزبانی تمام مسابقات را ندارد. آن ها اگرچه فصل گذشته با شایستگی تورنمنت را میزبانی کردند و به قول ویندسور جون دبیرکل ای اف سی مانع از نابودی فوتبال آسیا شدند اما این بار به خاطر میزبانی از جام جهانی باشگاه ها و همینطور بازی های فشرده داخلی و مقدماتی جام جهانی، با کمبود زمین مواجه هستند.

 

بنابراین ای اف سی اعلام کرده که دیگر کشورها نیز می‌توانند برای میزبانی این رقابت ها اقدام کنند. البته قطر یکی از میزبانان قطعی این رقابت هاست اما احتمالا برگزاری تعداد محدودی از بازی مرحله گروهی را برعهده گیرد.

 

 

در چنین شرایطی فرصت برای کشورهای دیگر غرب و شرق آسیا به وجود می‌آید؛ ایران، عربستان، امارات و... کشورهایی هستند که دستکم می‌توانند یکی دو گروه که نمایندگان خود در آن حضور دارند را میزبانی کنند. همچنین ورود عمان، کویت و اردن نیز در این کارزار رقابتی محتمل خواهد بود.

 

البته مشکل ایران - عربستان سبب می‌شود تا شانس این دو برای گرفتن میزبانی پایین بیاید و آن ها باید امیدوار باشند که تیم های طرف مقابل در پلی آف بازنده شوند تا دستکم در دو گروه، کار روی روال باشد.

 

فدراسیون های عضو ای اف سی می‌توانند از روز ۸ بهمن درخواست میزبانی خود را ارسال کنند.

 

دو دهه پیش نیز مسابقات قاره ای فوتبال آسیا اغلب به شکل متمرکز در یک کشور برگزار می‌شد. به طور مثال یک گروه در تاشکند ازبکستان و دیگری در کوالالامپور مالزی؛ آیا ایران هم موفق به گرفتن میزبانی خواهد شد؟ میزبانی ای که فرصت نمایش توانایی مسئولان ایرانی که ادعای برگزاری جام ملت ها دارند را نیز به آزمون می‌گذارد.

دیدگاه‌ها