کد خبر : 1732817 | 03 بهمن 1399 ساعت 02:08 | 53.4K بازدید | 2 دیدگاه

کورنیا 0-2 بارسا: خطر از بیخ گوش آبی‌و اناری‌ها گذشت

بارسلونا با پیروزی 2-0 مقابل کورنیا در وقت‌های اضافه، به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های کوپا دل ری صعود کرد.

کورنیا 0-2 بارسا: خطر از بیخ گوش آبی‌و اناری‌ها گذشت

به گزارش "ورزش سه"، یک شب بعد از اینکه رئال مادرید مقابل تیم کوچک آلکویانو شکست خورد و از جام حذفی اسپانیا کنار رفت، بارسلونا هم برابر کورنیا به مشکل خورد اما در نهایت با گل های عثمان دمبله و مارتین برایتویت در وقت های اضافه به پیروزی رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که آبی و اناری ها در طول 90 دقیقه، دو ضربه پنالتی را از دست دادند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در دقیقه 15، ارسال موریبا درون محوطه جریمه حریف به دست مورنو برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 24، روی یک ضربه کرنر، مونتی‌وروس صاحب موقعیت شد اما نتوانست از این فرصت خوب برای باز کردن دروازه بارسا استفاده کند.

فشار حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و هر یک صاحب موقعیت های خوبی شدند تا اینکه در دقیقه 38، بارسا صاحب یک ضربه پنالتی شد. استِیِس در تلاش برای دفع توپ، در محوطه جریمه کورنیا روی آرائوخو مرتکب خطا شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. پیانیچ پشت توپ قرار گرفت و اما ضربه او را رامون به هر شکل ممکن مهار کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما در نهایت در این نیمه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

 

1564728

 

نیمه دوم را بارسا هجومی آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 47، این تیم به گل برسد اما واکنش خوب رامون، مانع از گلزنی برایتویت شد.

برتری بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه 54، این گریزمان بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد، روی پاس پیانیچ، باز هم گریزمان صاحب موقعیت شد اما ضربه والی او باز هم راهی به چهارچوب دروازه کورنیا پیدا نکرد.

یک دقیقه بعد نوبت بازیکنان میزبان بود که دو موقعیت خطرناک پیاپی روی دروازه بارسا ایجاد کنند اما هر دو بار نتو دروازه تیمش را نجات داد.

در ادامه این بازیکنان بارسا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نمی توانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا اینکه در دقیقه 78 بار دیگر صاحب ضربه پنالتی شدند.خطای مورنو روی لنگله در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. این بار عثمان دمبله پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به وسط دروازه زد اما رامون با پا توپ را دفع کرد تا دروازه کورنیا بسته بماند.

 

1564729

 

در دقایق باقی مانده بازی هم این بازیکنان بارسا بودند که حملات خطرناک تری برای گلزنی داشتند اما در نهایت نتوانستند از آنها استفاده کنند و بازی با تساوی 0-0 به پایان رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

وقت های اضافه هم با حملات بارسا آغاز شد و این تیم در دقیقه 92 سرانجام به گل رسید. دمبله که با پاس پدری، پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت محکم توپ را به گوشه دروازه فرستاد و تلاش رامون برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش این بار به ثمری نداشت.

 

1564730

 

در ادامه باز هم این بازیکنان بارسا بودند که حملات بیشتری روی دروازه حریف داشتند و در دقیقه 102، کونراد می توانست اختلاف را به دو گل افزایش بدهد اما رامون با یک واکنش خوب، مانع گلزنی او شد.

حملات بارسا در وقت های اضافه دوم هم ادامه پیدا کرد و بازیکنان این تیم یکی دو موقعیت خوب را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 118، تیم میزبان 10 نفره شد. استیس که یک کارت زرد داشت، با دریافت کارت دوم از بازی بیرون رفت تا کورنیا دقایق پایانی را با یک بازیکن کمتر بازی کند.

بارسا از این فرصت استفاده کرد و در ثانیه های پایانی به گل دوم رسید. توپ ربایی پدری باعث شد تا با رامون تک به تک شد اما فداکاری توپ را به برایتویت سپرد و او هم دروازه را به راحتی باز کرد تا بارسا در این دیدار 2-0 به پیروزی برسد.

دیدگاه‌ها