کد خبر : 1732843 | 03 بهمن 1399 ساعت 11:19 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

مربیان لیگ والیبال، آنالیزورهای تیم ملی

رئیس فدراسیون والیبال تصمیم دارد از گزینه هایی برای آنالیزوری تیم ملی استفاده کند که امسال به عنوان مربی فعالیت می کردند.

مربیان لیگ والیبال، آنالیزورهای تیم ملی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از  خبرنگار فارس، ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد تا هدایت ملی پوشان در رقابت های لیگ ملت ها و المپیک را برعهده داشته باشد. وی در همان ابتدا توماس توتولو، مربی ایتالیایی را به عنوان دستیار اول خود به فدراسیون ایران معرفی کرد و این پیشنهاد مورد تایید مسئولان فدراسیون هم قرار گرفت. پس از آن بحث دستیاران ایرانی آلکنو مطرح شد و در این مدت حرف و حدیث های زیادی به گوش رسید.

 

در روزهای گذشته محمدرضا داورزنی با دعوت از پیمان اکبری، رحمان محمدی راد، محمدرضا تندروان و سعید رضایی جلسه‌ای را با حضور آنها برگزار کرد. در این جلسه مقرر شد که این مربیان کار خود را به عنوان دستیاران ایرانی آلکنوی روس آغاز کنند، اما مشخص نشد که کدام یک از آنها حق نشستن روی نیمکت را داشته و وظایف هر کدام چه خواهد بود. به نظر می‌رسد داورزنی انتخاب نهایی و تقسیم وظایف را برعهده آلکنو گذاشته باشد. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که غیر از سعید رضایی، سایر مربیان در لیگ برتر ایران حضور داشته و شناخت کاملی از وضعیت بازیکنان دارند،

 

اما رضایی که در دوران کولاکوویچ هم بیشتر به عنوان مترجم فعالیت می‌کرد در هیچ تیم باشگاهی فعالیت نمی‌کند؛ هرچند که اخیراً برخی‌ها در تلاش هستند تا پیش از شروع اردوهای تیم ملی و برای ساکت کردن منتقدان تیمی برای رضایی در لیگ برتر دست و پا کنند، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیدند. گویا تیم شهرداری قزوین جدی ترین گزینه برای رضایی به شمار می رود، اما با توجه به اینکه آلکنو  به زبان انگلیسی تسلط ندارد، دلیل حضور رضایی در بین مربیان تیم ملی مشخص نیست.

 

در این بین محمدرضا داورزنی چندی پیش در مصاحبه ای در خصوص انتخاب دستیاران آلکنو در تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: چند مربی از جمله تندروان، محمدی‌راد، پیمان اکبری و سعید رضایی را به کادر فنی اضافه کردیم. کادر پزشکی و تیم آنالیز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند و باید ببینیم ترکیب چگونه خواهد بود. وی ادامه داد: طبق برنامه تنظیم‌شده تا المپیک، گروهی از بازیکنان را برای لیگ ملت‌ها و گروهی دیگر را برای المپیک آماده می‌کنیم. بازیکنان این تیم‌ها از دل این 30 بازیکن انتخاب می‌شوند. اینکه کدام مربی با چه تعداد از بازیکنان کار می‌کند، به آلکنو مربوط می‌شود.

 

اردویی در داخل کشور و یک اردو در کازان روسیه داریم. برنامه‌های مختلفی داریم که مطابق آنها پیش می‌رویم. این اظهارات داورزنی یک نکته بسیار مهم داشت که مربوط به آنالیزورهای تیم ملی می شود. در ادوار گذشته نوید مشجری و رامین تاج الدینی به عنوان دو آنالیزور تیم ملی فعالیت می کردند و حالا داورزنی در صحبت های خود تایید کرد که بازهم این دو گزینه در کادر فنی تیم ملی خواهند بود، اما موضوع حائز اهمیت این است که مشجری و تاج‌الدینی امسال به دنبال پیشرفت بوده و تصمیم گرفتند در رده باشگاهی به عنوان مربی تیم های سایپا و فولاد سیرجان کار کنند.

 

با توجه به اینکه مشجری و تاج الدینی به جرگه مربیان پیوسته اند، بدیهی است که مسئولان فدراسیون، آنالیزور تیم ملی را از بین آنالیزورهای لیگ انتخاب کنند. با این شرایط مشخص نیست که چرا داورزنی اصرار دارد همچنان از دو گزینه قبلی استفاده کند. برخی ها مدعی هستند که چون مشجری دارای برخی روابط خویشاوندی خاص است، یک گزینه خاص محسوب می شود و به همین دلیل به حضور او اصرار می شود.

 

این در حالی است که مشجری چندی پیش در آزمون های ورودی دوره مربیگری ارواسیا هم مردود شد و عملاً سهمیه ایران را سوزاند. در توانمندی مشجری و تاج الدینی شکی نیست، اما موضوع اینجاست که اگر قرار باشد آنها در تیم ملی حضور داشته باشند باید به عنوان مربی روی نیمکت بنشینند. حالا باید منتظر ماند و دید که داورزنی چه تصمیمی برای کادر فنی تیم ملی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها