کد خبر : 1733021 | 04 بهمن 1399 ساعت 10:45 | 17.3K بازدید | 1 دیدگاه

ستاره سیتی: اجازه یک شوت به دروازه را نخواهم داد!

روبن دیاز، مدافع پرتغالی سیتی، در حال خو گرفتن با لیگ برتر و جا افتادن در منچسترسیتی است.

ستاره سیتی: اجازه یک شوت به دروازه را نخواهم داد!

به گزارش "ورزش سه"، روبن دیاز راجع به تطبیق یافتن با لیگ برتر، لذت کلین شیت و همچینی بازی با جان استونز، ستاره در حال درخشش سیتی، صحبت کرده است.

 

در منچسترسیتی هر فصل را با یک رای گیری آغاز می کنند. اعضای تیم رای می دهند که کدام بازیکن باید بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد. برنده، کاپیتان سیتی می شود و چهار نفر بعدی، معاونان او خواهند بود و گروه رهبری پپ گواردیولا در منچسترسیتی را تشکیل خواهند داد.

امسال این پنج نفر فرناندینهو، دی بروین، ایلکای گوندوگان، رحیم استرلینگ و کایل واکر هستند. گاهی سورپرایزهایی هم اتفاق می افتد؛ سرخیو آگوئرو با رای تیم چند ماه پیش از این گروه بیرون افتاد و ناتان آکه توانست 9 رای از هم تیمی هایش بگیرد!

آکه تنها چند روز بود که از بورنموث به سیتی آمده بود و تنها چند جلسه با این تیم تمرین کرده بود اما توانست 9 رای از بازیکنان سیتی دریافت کند. این آرا نشان می دهد که بازیکنان سیتی در مقابل تغییر انعطاف پذیرند.

 

1565019

 

روبن دیاز اما به رای گیری سیتی نرسید. دیاز تازه دو روز پس از شکست خانگی 5-2 برابر لستر، از بنفیکا به این تیم ملحق شد. نتیجه ای که حالا به نظر می رسد دیگر به تاریخ تعلق دارد.

با اتفاقاتی که در چند ماه بعد افتاد، حالا به نظر می رسد در رای گیری بعدی سیتی، دیاز قطعا به هیئت پنج نفره رهبری سیتی راه خواهد یافت. از همین حالا صحبت هایی مبنی بر کاپیتانی دیاز در آینده نزدیک در سیتی به گوش می رسد.

 

روبن دیاز در این باره با خنده گفت: "شما دارید این را می گویید، نه من! چیزی که می توانم راجع به خودم بگویم این است که بدون توجه به سن و سال، شما یا این مدل آدم هستی یا نه. یا آدم برنده ای هستی یا نه. این به سن و سال ربطی دارد و به این مربوط است که آماده هستی یا نه؟"

 

به نظر می رسد که این سوال دیاز نیازی به پاسخ ندارد. سیتی در 23 بازی که دیاز را در ترکیب داشته 15 بار موفق به کلین شیت شده و تنها 9 گل دریافت کرده.

 

1565023

 

دیاز افزود: "آن روز یک نفر در باشگاه به من گفت "چه عالی یک کلین شیت دیگر" و من گفتم چیزی که به من بیشترین لذت و خشنودی را می دهد حتی کلین شیت هم نیست. این است که تیم مقابل حتی نتواند یک ضربه به سمت دروازه بزند! چیزی که مرا بیشتر از همه خوشحال می کند این است که دروازه بان من مجبور نباشد حتی یک توپ را بگیرد!

من یک مدافعم. آنجا هستم که دفاع کنم. امروزه معتقدند که مدافع باید خیلی کارهای دیگر هم بکند. تمرکز من همیشه روی این است که بهتر شوم و کارهای بیشتری بکنم، اما هرگز فراموش نمی کنم که قبل از همه چیز من یک مدافعم.

اگر من خودم نباشم پس چه کسی قرار است دفاع کند؟ اینکه تیم حریف احساس ناتوانی کند به من لذت فوق العاده ای می دهد.

ارتباط من با جان استونز فوق العاده بوده. اما دلم یم خواهد بگویم کهاین فقط من و جان نیستیم. مثال عالی آن مقابل برایتون بود. ما داشتیم 1-0 می بردیم اما مشکلاتی داشتیم و دیدم که کوین و گوندو دارند جان می دهند روی چمن... هی از این سر زمین به آن سر زمین می دویدند... داشتند جان می کندند.

آن لحظه این موضوع را برای من روشن کرد که اگر این دو نفر اینطور می دوند؟ کدام بازیکنی می تواند ندود؟ اگر این دو اینطور از همه چیز برای تیم مایه می گذارند، کدام بازیکنی این کار را نمی کند؟

اعتماد می کنی و به تو اعتماد می کنند. بنابراین هنگامی که شروع به ساختن این دیدگاه دفاعی می کنی، اگر گل نخوریم، به پیروزی نزدیکتر هستیم و بعد همه برد را باور می کنند. آنها اراده شما را برای رسیدن به برد را می بینند. این باعچیزی است که این تیم را قدرتمند می کند."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها