کد خبر : 1733125 | 04 بهمن 1399 ساعت 18:10 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای ایجاد تغییرات ذهنی به زمان نیاز داریم؛

الهویی: شجاعت حلقه گم شده تیم ما بود

مربی گل گهر معتقد است که تیمش در بازی امروز مقابل تراکتور شجاعت لازم را نداشت.

الهویی: شجاعت حلقه گم شده تیم ما بود

به گزارش ورزش سه؛ گل گهر در یک بازی حساس، مقابل میهمان خود تراکتور با نتیجه دو بر یک شکست خورد. صحبت های سعید الهویی، مربی گل گهر در نشست خبری بعد از بازی را در ادامه می خوانید:

 

شجاعت حلقه گم شده تیم ما بود

در روزی که شجاعت حلقه گم شده تیم ما بود، در بازی که می توانستیم به برد دست پیدا کنیم، شکست خوردیم. این یک پیغام مهم به بازیکنان بود که ما باید شجاع باشیم و کیفیت بالای خودمان را به خوبی پذیرفته و بفهمیم. ما جلوی تیمی مثل تراکتور بازی را کنترل کرده و موقعیت های زیادی ایجاد کردیم اما باید یاد بگیریم که دکمه بازگشت وجود ندارد و باید نود دقیقه شجاع بوده و سه امتیاز را کسب کنیم.

 

شیری که شجاع نباشد از گرسنگی می میرد

موفقیت یک پروسه زمان بر است. فقط کیفیت فنی به موفقیت یک تیم کمک نمی کند. شما باید یک قلب بزرگ و یک ذهن حرفه ای داشته باشید. درست کردن این تغییر بزرگ در ذهن و قلب بازیکنان تیمی که فصل گذشته، اولین سال حضورش در لیگ برتر بود زمان می برد. اگر به بازی نگاهی کارشناسی داشته باشید می بینید که تیم نسبت به بازی های اول، کیفیت پایین تری نسبت به هفته های اول ارائه نمی دهد. مشکل ما این است که باید یاد بگیریم شجاع باشیم. تا شجاع نباشیم نمی توانیم از کیفیت مان استفاده کنیم. شیری که شجاع نباشد از گرسنگی می میرد چون نمی تواند شکار کند. امیدوارم که با تجربه و درایت آقای قلعه نویی این زمان را کوتاه تر کنیم. راه روشنی پیش روی ماست چرا که بخش فنی داستان را بسیار خوب جلو رفتیم و مطمئن باشید که فصل خوبی خواهیم داشت.

 

برای ایجاد تغییرات ذهنی به زمان نیاز داریم

بعد از گل ما دو دید از بازی داریم؛ دید فنی که ما پس از گل و حتی پیش از گل موقعیت های زیادی داشتیم ولی به گل نرسیدیم. دید دوم از نظر ذهنی بود. شما می بینید که وقتی گواردیولا به منچسترسیتی می رود یا کلوپ به لیورپول می رود به زمان های دو تا سه ساله برای کسب موفقیت و تغییر ذهنیت تیم نیاز دارند. این پروسه زمان بر است و ما باید برای رسیدن به آن در کنار هم باشیم.

 

اشتباه داور روی نتیجه تاثیر داشت

یادتان نرود که در همین بازی با وجود اینکه نسبت به عملکرد ذهنی بازیکنان مان انتقاد داریم، اشتباه داور روی نتیجه تاثیر داشت. ما با سه دوربین صحنه گل نیمه اول ما از رو کرنر را می بینیم اما نمی فهمیم که چه کسی روی چه کسی خطا کرده است؟ روی گلی که علیزاده زد هیچ خطایی ما ندیدیم. بازهم اشتباهات داوری مثل هفته های قبل جریان بازی را به ضرر ما رقم زد. ما باید به حدی شجاع و قوی باشیم که بپذیریم اشتباهات داوری هر هفته به ضرر ماست و باید با تمام وجودمان کیفیت خوبی برای کسب نتیجه خوب برای هواداران ارائه کنیم.

 

ذهن بزرگ چند بازیکن تراکتور را برنده کرد

تیمی که در سال دوم به دنبال ثبات در لیگ برتر است، این پستی و بلندی ها برایش طبیعی است. من به شما قول می دهم که اگر آقای قلعه نویی با آن جایگاه و توانایی هایی که دارد نبود، این دست اندازها زیاد بود. تیم نیاز به زمان دارد که ذهن خود را برای جنگ های بالای جدول آماده کند. چیزی که تراکتور را برنده این بازی کرد، ذهن بزرگ چند بازیکنی بود که جام جهانی بازی کرده و در اروپا حضور داشته و ذهن و قلب شجاعی دارند. ما باید این را در تیم خودمان ایجاد کنیم. هرکس که سوار کشتی گل گهر است باید این را در خود ایجاد کند و اگر نتوانست از آن پیاده شود.

دیدگاه‌ها