کد خبر : 1733233 | 05 بهمن 1399 ساعت 08:30 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

مسعود حق دارد فوتبال بازی کند 

آیا حقیقی روی گل های خورده مقصر بود؟

این فلسفه فوتبال است، هر توپی که وارد دروازه می شود دروازه بان و همه بازیکنان مقصر هستند و ایضا هر گلی که زده می شود همه اعضای تیم در آن نقش دارند حتی دروازه بان.

آیا حقیقی روی گل های خورده مقصر بود؟ 

به گزارش "ورزش سه"، گل گهر برای برتری در برابر تراکتور روی سیوهای علیرضا حقیقی خیلی حساب کرده بود اما در این بازی دوبار دروازه اش باز شد، اینطور می شود گفت علیرضا حقیقی به همراه تیمش روز خوبی نداشت و در نهایت در برابر تراکتور دو بر یک شکست خوردند. 

 

اما در صحنه گل اول بیشتر از اینکه علیرضا حقیقی را مقصر جلوه داد باید از پاس بدون نقص مسعود شجاعی حرف بزنیم. این پاس به خوبی نشان می دهد او چرا می خواهد فوتبال کند. چنین پاس هایی در شکاف بین مدافع وسط و مدافع کناری حکم طلا را دارد. او که در بازی با استقلال پاس به شیخ دیاباته داد تا دروازه تراکتور باز شود در این بازی با این پاسی که داد جبران کرد.

 

1563752

 

احسان حاج صفی هم فرار به موقعی به عمق خط دفاعی گل گهر داشت؛ از احسان با این همه تجربه انتظاری غیر از این حرکت نمی رفت. اما روی این پاس احسان کاری کرد که خیلی از بازیکنان ایرانی نمی کنند. شاید این به خاطر بازی در تیم های خارجی باشد و شاید یکی از شگردهای بازی اش است. خیلی از بازیکنان در چنین موقعیتی خیلی سریع به توپ ضربه می زنند یا ضربه اشان به زاویه موافق است که ضربه به زوایه موافق در بیشتر موارد توسط دروازه بان دفاع می شود چرا که دروازه بان ابتدا زاویه موافق را پوشش می دهد و ضربه به زوایه مخالف هم راهی به چارچوب نخواهد داشت چون زود به توپ ضربه زده می شود اما احسان چند متری توپ را به داخل مشایعت کرد تا موقعیت او تبدیل به موقعیت نسبتا تک به تک شود و با علم به اینکه علیرضا حقیقی زاویه موافق را پوشش داده است توپ را به زوایه مخالف زد. علیرضا حقیقی بعد از ضربه احسان به سمت زاویه مخالف شیرجه زد که این اصول دروازه بانی است. پوشش زاویه موافق و شیرجه به سمت زاویه مخالف اما ضربه احسان آنقدر سرعت داشت و به جایی زده شد که باید زده می شد که به گل تبدیل شد. اگر علیرضا این توپ را مهار می کرد جز سیوهای طلایی او محسوب می شد اما در این گل تبحر احسان در زدن ضربه و سرعت توپ او مثال زدنی بود و بیشتر به نظر می رسد از این باید حرف زد. 

 

گل گهر با هدایت امیر قلعه نویی با نیت برد وارد میدان شد و در برخی از دقایق بازی توپ را بهتر به گردش در می آورد و تعداد حملاتی که به روی دروازه حریف خلق کرد بیشتر بود اما چند هفته ای است که از دست دادن موقعیت در بازی این تیم هویداست؛ تیمی که در حمله است طبیعی است روی ضد حملات آسیب پذیر باشد اما اگر موقعیت های خود را تبدیل به گل بکند این گل ها نمی تواند مانع از کسب 3 امتیاز شود چرا که به جای یک بر صفر دو بر یک برنده می شود یا به جای دو بر یک 3-2 به پیروزی می رسد. موقعیت طلبی منجر به پیروزی گل گهر و کمتر دیده شدن ضعف های این تیم در فضای دفاعی می شود.

دیدگاه‌ها