کد خبر : 1733440 | 06 بهمن 1399 ساعت 09:10 | 23.6K بازدید | 6 دیدگاه

چَکّه سِما؛ رقصی که دیگر مخصوص وطنی نیست

محمد عباس زاده اینروزها موثرترین بازیکن تیم تراکتور به شمار می رود. بازیکنی که در بازی با گل گهر زننده گل برتری تیمش بود.

چَکّه سِما؛ رقصی که دیگر مخصوص وطنی نیست 

به گزارش "ورزش سه" شاید برای خیلی ها غیر قابل تصور باشد؛ اما او با گذشت 12 هفته از لیگ برتر 7 بار برای تراکتور گلزنی کرده است در حالی که در هفته های ابتدایی به دلیل دور بودن از شرایط جسمانی درترکیب ثابت تیم به میدان نمی رفت. البته که خرید او از سوی علیرضا منصوریان آگاهانه بود. محمد عباس زاده نه تنها عامل صعود نساجی به لیگ برتر بعد از 24 سال بلکه در تیم های لیگ برتری نشان داده بود مهاجم خوبی در محوطه جریمه است و اگر تیمی از او انتظار کار دفاعی نداشته باشد و در محوطه جریمه باقی بماند هم خط دفاعی حریف را درگیر خواهد کرد و هم بیشتر توپ ها را تبدیل به گل می کند. به این دلیل که جز معدود مهاجمان فوتبال ایران است وقتی توپ در محوطه جریمه به او می رسد تحت هیچ شرایطی استپ نمی کند و سر ضرب به توپ ضربه می زند. 

 

او فصل گذشته در 10 هفته پایانی لیگ برتر در ترکیب نساجی به میدان نرفت؛ همان هفته هایی که نساجی با محمود فکری دوران طلایی را پشت سر گذاشت. 10 هفته نباختن آنهم در برابر تیم های مدعی و بردن آنها نساجی را به رده نهم جدول رساند و شاید تیم مازنی را به این باور رساند که می تواند بدون محمد عباس زاده هم یک تیم زهر دار باشد. حتما نساجی برای عدم تمدید قرارداد محمد عباس زاده دلیل قانع کننده ای داشته و این بازیکن هم برای حضور در تراکتور و درخشش در ترکیب این تیم برای خود دلایل قانع کننده ای دارد. 

 

اما اینروزها شادی گل محمد عباس زاده نیز در نوع خود جالب است. چکه سما دیگر مخصوص استادیوم وطنی نیست؛ او بعد از گلزنی به همراه مازنی های تراکتور این شادی گل را به نمایش می گذارد. فرقی نمی کند در استادیوم یادگار امام تبریز بازی کند یا در سیرجان. بدون شک او دوست داشت با پیراهن نساجی چکه سما کند. چَکّه سِما نوعی از شادی مازنی هاست. چکه به معنی دست زدن است و سما به معنای حرکات موزون یا همان رقص محلی. اما فوتبال حرفه ای گاهی مسیر جدایی را پیش روی بازیکن قرار می دهد. محمد عباس زاده که بدون شک یکی از آرزوهای به جا مانده اش حضور دوباره در ترکیب پرسپولیس است برای تراکتور گل می زند تا دوباره به مقصد برسد؛ او پیش از این به یکی از آرزوهایش رسیده بود. بازگرداندن نساجی به لیگ برتر که با جدایی از سایپا این کار را کرد. 

 

نخواستن نساجی برای او سبب خیر شد؛ حالا محمد عباس زاده هدف بزرگ تری در سر دارد. قهرمانی با تراکتور در لیگ برتر و بازگشت دوباره به اردوی سرخ. آیا این شدنی است؟ در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست.

دیدگاه‌ها