کد خبر : 1733445 | 06 بهمن 1399 ساعت 09:37 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب اما واقعی؛ روبالشی جایزه قهرمانان دوومیدانی!

نفرات برتر دوی صحرانوردی قهرمانی کشور به عنوان جایزه روبالشتی دریافت کردند.

عجیب اما واقعی؛ روبالشی جایزه قهرمانان دوومیدانی!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات قهرمانی کشور دوی صحرانوردی در بخش مردان و زنان به ترتیب سوم و پنجم بهمن برگزار شد که با قهرمانی محمدجعفر مردادی و پریسا عرب به پایان رسید.

این مسابقات به میزبانی چابهار برگزار شد که در مجموع  ۸۰ ورزشکار مرد و زن مسیر ۱۰ کیلومتری را دویدند اما نکته عجیب و قابل توجه به جوایز نفرات برتر مربوط می‌شود؛ در پایان رقابت‌ها از طرف میزبان مسابقات به نفرات برتر روبالشتی جایزه دادند.

 

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی هم که در محل مسابقات حضور داشته بعد از آنکه متوجه ماجرا می‌شود، قول می‌دهد که طی روزهای آینده جایزه‌ای ریالی به مقام‌آوران اهدا کند.

برگزاری مسابقات ورزشی برای آماده نگه‌داشتن ورزشکاران و محک زدن‌شان اقدامی ضروری و شایسته است اما باید به شان آنها هم توجه کرد. اهدا روبالشتی به کسانی که در سطح قهرمانی فعالیت می‌کنند و به دنبال حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی هستند، بی‌احترامی به آنها محسوب می‌شود و انگیزه آنها را از بین می برد.

 

ضمن اینکه باید توجه داشت نوجوانان و جوانان علاقه مند به دوومیدانی مسابقات را رصد می‌کنند و نگاهشان به قهرمانان ماده‌های مورد نظرشان است، بنابراین در جریان اخبار مربوط به آنها قرار می‌گیرند. وقتی به کسی همچون مرادی که در المپیک دویده روبالشتی جایزه بدهند، چگونه می‌توان انتظار داشت که یک نوجوان آینده درخشانی برای خود در این رشته متصور شود؟ 

 

میزبانی شرایط خاصی دارد، صرف اینکه مسیری را برای دویدن شرکت‌کننده‌ها فراهم کرد، به معنای میزبانی  مناسب نیست، تهیه جایزه درخور شان شرکت کنندگان نیز یکی از آیتم‌های مهم است. شاید اگر هیات دوومیدانی این استان جایزه‌ای به شرکت کنندگان نمی‌داد خیلی بهتر از دادن روبالشتی بود. همچنین میزبان می‌توانست از فدراسیون دوومیدانی یا اسپانسر خصوصی کمک بگیرد.

 

در این شرایط لازم است که فدراسیون دوومیدانی برای تقدیر از نفرات برتر به آنها جایزه‌ای مناسب بدهد تا ضمن جبران اقدام عجیب مدیران ورزشی سیستان و بلوچستان، مانع از بین رفتن شان و انگیزه ورزشکاران خود شود. 

دیدگاه‌ها