کد خبر : 1733705 | 07 بهمن 1399 ساعت 10:39 | 94.4K بازدید | 17 دیدگاه

قاتلان سرخابی با چهار نماینده؛

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که هر یک از دو برنده مقابل سرخابی‌های پایتخت دو نماینده دارند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته با انجام سه مسابقه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و در پایان این هفته از مسابقات نیز شاگردان محمود فکری در استقلال به رغم شکست، به واسطه تفاضل گل بهتر در صدر جدول باقی ماندند و سپاهان با پیروزی 6 امتیازی مقابل صنعت‌نفت هم‌امتیاز آبی‌پوشان شد و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت. در یکی از حساس‌ترین جدال‌های هفته هم در سیرجان مسعود شجاعی و یارانش موفق شدند پرافتخارترین مربی ایران را شکست بدهند تا تراکتور هم‌چنان در کورس رقابت مدعیان باقی بماند.

 

برد بزرگ سایپا و آلومینیوم مقابل سرخابی‌های پایتخت باعث شد تا هر کدام از تیم‌ها دو نماینده در جمع منتخبان هفته دوازدهم داشته باشند؛ پیروزی مهم تراکتور در سیرجان دو نماینده از این تیم را به جمع منتخبان هفته فرستاد و برتری شاگردان ربیعی در پرگل‌ترین جدال هفته هم باعث شد تا مس رفسنجان هم دو نماینده در تیم هفته داشته باشد.

 

در کنار این 8 بازیکن، سه نماینده از تیم‌های شهر خودرو، فولاد و سپاهان در تیم منتخب هفته دوازدهم "ورزش سه" حضور دارند که اسامی آنها به همراه شرحی از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

دروازه بان 

 

محمدحسین اکبر منادی (سایپا)

رسیدن به پنجمین کلین‌شیت فصل آن‌هم در مقابل مثلث آتشین خط حمله استقلال، تقریبا برای سنگربان جوان سایپا شبیه به یک رویا بود اما منادی به مانند دیدار هفته نخست مقابل پرسپولیس، این‌بار مقابل دیگر تیم پرطرفدار پایتخت ایستادگی کرد و با واکنش‌های تماشایی خود از سه امتیاز ارزشمند تیمش در ورزشگاه آزادی به خوبی حراست کرد و نگذاشت خط حمله آبی‌ها، برد شیرین تیمش را تصاحب کنند؛ منادی با چند واکنش زیبا و استثنایی از جمله شوت مهدی قایدی که از زیرطاق دروازه بیرون کشید، روز فوق‌العاده‌ای را برابر استقلال در آزادی سپری کرد تا بی‌چون و چرای خود را با پنجمین کلین‌شیتی که در لیگ بیستم داشت، به عنوان سنگربان برتر هفته معرفی کند. البته در کنار منادی، می‌توان از حسین پورحمیدی سنگربان آلومینیوم اراک هم یاد کرد که درخشش خیره‌کننده‌ای مقابل پرسپولیس داشت و یکی از کاندیداهای برترین دروازه‌بان هفته دوازدهم بود.

 

1565483

 

مدافعان

 

محمدعرفان معصومی (شهرخودرو خراسان)
هافبک دفاعی عنابی‌پوشان مشهدی این هفته در قلب دفاع با نظر مهدی رحمتی به کار گرفته شد و توانست نمایش خوبی را هم از خود نشان بدهد؛ معصومی در مقابل ارسال‌های پیاپی نساجی به خوبی با ضربات سر خود مانع از موقعیت‌سازی برای مهاجمان نساجی شد و در شب کلین‌شیت تیمش و پیروزی مقابل حریف قائمشهری، یکی از ترین‌های ترکیب مهدی رحمتی بود تا بتواند خود را با این درخشش به ترکیب منتخب هفته برساند.

 

1566094

 

سید مهران موسوی (فولاد خوزستان)
برتری زودهنگام فولادی‌ها باعث شد تا خط دفاعی این تیم نیز در طول مسابقه با ماشین‌سازی، بیشتر از دیدارهای قبلی مورد فشار و حمله حریف قرار گیرد اما مدافع بلندقامت فولاد در روزی که کاپیتان باتجربه فولادی‌ها را در کنار خود می‌دید، به خوبی موفق به مهار خط حمله ماشین‌سازی از جمله پیمان بابایی شد و نگذاشت تا دروازه فروزان به شکل جدی تهدید شود تا فولاد پس از ناکامی در کسب برد مقابل پرسپولیس در تهران، این‌بار در تبریز جشن پیروزی بگیرد و موسوی نیز با نمایشی درخشان به جمع منتخبان هفته اضافه شود.

 

1566091

 

شاهین توکلی (آلومینیوم اراک)
شاید تصور می‌شد که گل زودهنگام پرسپولیس انگیزه مدافعان آلومینیوم را کم کند، اما آنها توانستند با نمایش منسجم تیمی و دفاعی، خیلی سریع به بازی برگردند با گل شاهین توکلی که اتفاقا یک مدافع میانی است، کار را به تساوی بکشند. توکلی که فصل قبل دوران موفقی در ماشین‌سازی داشت، در لیگ بیستم هم زیر نظر رسول خطیبی در حال بازگشت به شرایط خوب گذشته است و در دیدار با پرسپولیس توانست یکی از بهترین عملکردهای خود را ارائه کند. او به همراه امیرمحمد هوشمند که زوج دفاعی‌اش است، در نبردهای هوایی مقابل مهاجمان خطرناک پرسپولیس برتری داشتند و در جدال‌های زمینی هم بارها با تکل و توپ‌گیری خیلی اجازه ندادند سرخ‌پوشان به گل دوم برسند و به روند شکست‌ناپذیری‌شان ادامه دهند.

 

1566088

 

هافبک‌ها

 

مهرداد رضایی (مس رفسنجان)
هافبک همدانی مس در پرگل‌ترین دوئل هفته، پرکارترین بازیکن زمین هم بود، چرا که هم در نبردهای میانه میدان توانست روز خوبی را سپری کند و هم در فاز حمله و موقعیت‌سازی، به خوبی با تکیه بر هوش و شمِ بالای بازیسازی خود، دو پاس گل تماشایی را برای امامعلی و عاشوری ارسال کرد تا بتواند به جمع برترین پاسورهای لیگ نیز صعود کند؛ رضایی در مقابل پیکان توانست هم با برتری در فاز دفاعی و هم فاز تهاجمی، روز خوبی را سپری کند تا یکی از 11 مرد منتخب هفته دوازدهم نام گیرد.

 

1566092

 

محمد کریمی (سپاهان اصفهان)
هافبک جوان و مورد اعتماد محرم نویدکیا که در اغلب دیدارهای تیمش در لیگ بیستم، به میدان رفته روز گذشته ماموریت ویژه‌ای در آبادان داشت؛ کریمی باید در مقابل خط هافبک قدرتمند صنعت‌نفت با حضور بازیکنانی از جمله طالب ریکانی، بازی تخریب‌گرایانه‌ای از خود نشان می‌داد و مانع از بازیسازی نفتی‌ها از میانه میدان می‌شد، ماموریتی که کریمی به خوبی در آن موفق شد و توانست نبض میانه میدان را به دست بگیرد تا هافبک گلزنی چون ریکانی نتواند روز خوبی را در مقابل سپاهان سپری کند و این درخشش از هافبک جوان سپاهان کافی بود تا نام او در جمع برترین‌های هفته جای گیرد.

 

1566100

 

امید سینگ (آلومینیوم اراک)
هافبک ایرانی-هندی ترکیب آلومینیوم، یک روز فراموش‌نشدنی را در اراک پشت سر گذاشت؛ او در روزی فراموش‌نشدنی برای شاگردان خطیبی مقابل مدافع عنوان قهرمانی، نقشی فراتر از یک وینگر سرعتی داشت و در قامت مهندس حملات آلومینیوم در ترکیب تیمش حاضر شد و دو پاس گل تماشایی را برای همبازیان خود ارسال کرد تا یکی از ستارگان بی‌چون و چرای سفیدپوشان اراکی باشد. به جز این دو پاس‌گل سینگ با استفاده از سرعت خود هم بارها خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد تا روز فوق‌العاده‌ای سپری کند و با شایستگی به عنوان یکی از 11 مرد منتخب هفته شناخته شود.

 

1566089

 

احسان حاج‌صفی (تراکتور)

هافبک ملی‌پوش سرخ‌پوشان تبریزی، با حضور در ترکیب اصلی و گلزنی در سیرجان، بهترین پاسخ را به شایعات اختلاف خود با مسعود شجاعی داد؛ هافبک چپ تراکتوری‌ها که روز پر جنب و جوشی را در مقابل گل‌گهر سیرجان داشت، روی یک پاس تماشایی از شجاعی، از کمند خط دفاعی گل‌گهر گریخت و تیمش را با گلزنی خود برنده در نیمه اول به رختکن فرستاد. به جز گلزنی، حاج‌صفی به خوبی راه نفوذ هافبک‌های خلاق گل‌گهر را هم بست و تقریبا تمامی دوئل‌های میانه زمین را هم از چنگ خط هافبک گل‌گهر در آورد تا با گذراندن روزی درخشان در مقابل شاگردان قلعه‌نویی، بتواند در تیم منتخب هفته دوازدهم جای گیرد.

 

1563877

 

مهرداد عبدی (سایپا)
تقابل استقلال و سایپا به نوعی جنگ در میانه زمین بود چراکه هر دو تیم در این فصل نشان دادند با هافبک‌های خلاق خود هم در فاز دفاعی، هم در ایجاد حملات موفق کار می‌کنند که در این بین مهرداد عبدی، هافبک سایپا نمایش موثری ارائه داد. او در انتقال توپ از عقب زمین به وینگرها و مهاجمان خوب کار کرد و در نبردهای میانه زمین با ریگی و مهدی‌پور برتری داشت. عبدی در زمان حملات استقلال بین دو مدافع میانی تیمش قرار می‌گرفت که با این کار سه بار هم روی شوت‌های خطرناک آبی‌ها ایستاد تا در کنار تکل‌های موفق، دفع توپ، برتری در نبردهای هوایی و دقت پاس 78 درصدی در تیم منتخب هفته جای بگیرد.

 

 

مهاجمان

 

فراز امامعلی (مس رفسنجان)
رویارویی با تیم سابق، انگیزه‌های مهاجم مس را دوچندان کرد؛ امامعلی که جدایی پرماجرایی از پیکان داشت، امیدوار به آن بود تا با درخشش مقابل این تیم بتواند توانایی‌های فنی خود را بار دیگر به اثبات برساند. اتفاقی که به بهترین حالت برای مهاجم خوش‌تکنیک مسی‌ها رخ داد و او دو بار با استفاده از خلاقیت فردی و قدرت پا به توپ خود، نهایت استفاده را از غفلت خط دفاعی و سنگربان پیکان برد و موفق به بریس شد تا یکی از ارکان کلیدی پیروزی ارزشمند مس در خارج از خانه باشد. امامعلی با این درخشش در مقابل تیم سابق‌اش توانست خود را به ترکیب منتخب هفته تحمیل کند و یکی از یازده بازیکن برتر برشمرده شود.  

 

1564528

 

محمد عباس‌زاده (تراکتور تبریز)
تک تیرانداز قائمشهری تراکتوری‌ها، جور مهاجمان خارجی این فصل و فصل گذشته تیمش را می‌کشد؛ تراکتور که پس از جدایی استوکس، نتوانست مهاجم خوبی را در ترکیب تیمش داشته باشد، حالا محمد عباس زاده‌ای را دارد که با تکیه بر تجربه بالای خود در سودای کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر است و این هفته نیز گل نجات‌بخش تیمش از تساوی به پیروزی خارج از خانه در تقابل با گل‌گهر را به ثمر رساند تا هم سه امتیاز ارزشمند برای تیمش به ارمغان آورد و هم با تداوم نمایش‌های درخشان خود، عباس‌زاده یکی از بهترین‌های هفته شناخته شود.

 

1565201

دیدگاه‌ها