کد خبر : 1733901 | 08 بهمن 1399 ساعت 10:54 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

بوکسوری که 80 کیلو وزن کم کرد

یک بوکسور جوان از چهار سال پیش با تمرینات بوکس 80 کیلوگرم وزن کم کرده است.

بوکسوری که 80 کیلو وزن کم کرد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، یک جمله از پزشک کافی بود تا جوانی که به انتهای خط رسیده بود استارت یک کار بزرگ را بزند و کاری کند که شاید نه تنها در ایران بلکه در جهان هم کم سابقه است. آن جمله تاثیری روی این جوان گذاشت که مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و گام در مسیر تازه‌ای گذاشت که خیلی از افراد حسرت قرار گرفتن در این مسیر را دارند.

چهار سال پیش جوانی با 165 کیلو وزن و مشکلات جسمانی عجیب و غریب به دلیل ناراحتی قلبی به پزشک مراجعه کرد و امیدوار بود با دارو بتواند وضعیتش را کنترل کند، اما زمانی که دکتر به او گفت اگر وزنش را پایین نیاورد خطر مرگ او را تهدید خواهد کرد، تصمیم جدیدی گرفت و کاری کرد که دیگر به دارو نیاز نداشته باشد.

 

از آن روز تاکنون داروی اصلی «فرشید صادقی» ورزش است. او روزانه چند وعده ورزش می‌کند تا خودش را به پیراهن تیم ملی بوکس ایران برساند. او که حالا زندگی متفاوتی دارد از روزهایی می‌گوید که توان راه رفتن و ورزش کردن ابتدایی را هم نداشت: «شرایط سختی داشتم. با 165 کیلو وزن به یک جوان خانه نشین و افسرده تبدیل شده بودم که به خاطر مشکلات جسمانی و بیماری‌هایی که داشتم از خانه تکان نمی‌خوردم اما یک بیماری سخت زنگ خطر را برای من به صدا در آورد و جرقه‌ای در ذهنم زده شد که زندگی‌ام را تغییر داد و مرا در مسیری قرار داد که در حال حاضر از آن بی نهایت راضی هستم و هدف‌های بزرگی در سر دارم.»

 

فرشید صادقی پس از آنکه ورزش را به چند قدم راه رفتن آن‌هم به سختی شروع کرد، حالا پس از چهار سال ورزش مستمر در آستانه حضور در لیگ برتر بوکس است. او در مورد روزهایی که ورزش را با 165 کیلو وزن آغاز کرد می‌گوید: «حتی راه رفتن هم برایم سخت بود. به سختی چند قدم راه می‌رفتم و باید می‌نشستم و استراحت می‌کردم اما پس از مدتی شرایط بهتر شد و توانستم ورزش حرفه‌ای را با قدرت بیشتری دنبال کنم.»

مهمترین اتفاقی که در مورد این جوان 23 ساله رخ داده این است که وی در چهار سال گذشته 80 کیلو از وزنش را بدون استفاده از یک قرص یا آمپول یا هر داروی دیگری کم کرده و از این جهت می‌تواند یک الگوی واقعی برای آنهایی باشد که اضافه وزن دارند و می‌خواهند به اندام دلخواه برسند.

 

این بوکسور که حالا زیر نظر قهرمان ایران و آسیا و عضو تیم ملی ایران در المپیک تمرین می‌کند در مورد کاهش وزن و گرایش به بوکس عنوان کرد: از وقتی ورزش را در دستور کار قرار دادم شرایطم متفاوت شد و نگاهم را به زندگی تغییر دادم و مسیر جدیدی را آغاز کردم. خیلی سختی کشیدم تا با ورزش وزنم را کاهش دادم. از وقتی به شرایط مطلوبی رسیدم بوکس را به عنوان ورزش حرفه‌ای برای خودم انتخاب و با مربیان کاربلد و صاحب نامی تمرین کردم.

وی ادامه داد: یکسالی می‌شود که با آقای فروتن گل آرا قهرمان بوکس ایران تمرین می‌کنم و به دلیل شیوع کرونا نتوانستم در مسابقات لیگ برتر شرکت کنم. امیدوارم با فروکش کردن این بیماری بتوانم در لیگ برتر بوکس به میدان بروم و با مبارزاتی که انجام می‌دهم به موفقیت دست پیدا کنم.

 

صادقی در مورد اینکه هدفش از تمرین و حضور در لیگ برتر چیست گفت: طبیعی است که می‌خواهم پیراهن تیم ملی ایران را برتن کنم. برای رسیدن به این هدفم تلاش زیادی کرده‌ام و در حال حاضر هم تمرینات سنگینی را پشت سر می‌گذارم و می‌خواهم با پیراهن تیم ملی ایران افتخارآفرینی کنم.

دیدگاه‌ها