کد خبر : 1733939 | 08 بهمن 1399 ساعت 13:46 | 92.9K بازدید | 2 دیدگاه

یکبار دیگر همگروهی استقلال و الهلال(عکس)

الهلال بازهم در لیگ قهرمانان آسیا با استقلال همگروه شد با این تفاوت حریف امسال آنها، استقلال تاجیکستان است.

یکبار دیگر همگروهی استقلال و الهلال(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 امروز انجام شد و تیم ها حریفان خود را شناختند که در این میان، الهلال در گروه نخست این رقابت ها با شباب الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان و یک تیم از میان ای جی ام کا ازبکستان یا الغرافه قطر همگروه شد.


نکته جالب توجه، حضور استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی این رقابت هاست. تیم تازه تأسیسی که بر خلاف استقلال تهران، رنگ پیراهن آنها قرمز است. باشگاه تازه تأسیسی که در سال 2007 به وجود آمده و طی این 13 سال، به قدرت اول فوتبال تاجیکستان تبدیل شده است.


استقلال دوشنبه که در گویش تاجیکی ایستیقلول تلفظ می شود، در حال حاضر در لیگ عالی تاجیکستان بازی می ‌کنند. با اینکه این باشگاه تازه تأسیس شده اما توانست خیلی زود علاقه‌مندان به فوتبال را در تاجیکستان مجذوب خود بکند و به یکی از پرطرفدارترین تیم‌های تاجیکستان تبدیل شود. همچنین این باشگاه از مهدی چاه‌جویی بازیکن ایرانی که سابقه حضور در استقلال اهواز را دارد استفاده می کرد.

 

1566493


آنها از زمان تأسیس خود 9 بار عنوان قهرمانی رقابت های لیگ تاجیکستان را از آن خود کرده اند. ایستیقلول از سال 2014 تاکنون به صورت متوالی در لیگ کشورش قهرمان شده و 8 قهرمانی جام حذفی را نیز تصاحب کرده که در هر دو جام، در کشور تاجیکستان رکورددار هستند. آنها 9 قهرمانی سوپرکاپ این کشور را نیز کسب کرده اند.


استقلال تاجیکستان فصل قبل در آستانه هم گروهی با استقلال تهران قرار داشت. آن ها در مرحله نخست پلی آف نماینده ازبکستان در تاشکند را شکست دادند و شگفتی ساز این مرحله لقب گرفتند اما در بازی بعدی مقابل الاهلی عربستان با اشتباه داوری شکست خوردند. این تیم به نوعی تنها استقلال قرمز پوش محسوب می شود. حال باید منتظر بود و دید این تیم استقلال سرخ پوش در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی کسب خواهد کرد.


الهلال که عنوان قهرمانی رقابت های لیگ عربستان در فصل گذشته را کسب کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا میان بازیکنانش، توسط AFC از فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد و آنها اکنون به دنبال جبران فصل گذشته هستند و در این راه باز هم یک استقلال دیگر را جلوی راه خود می بینند با این تفاوت که این استقلال با حریف قدیمی آنها متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ها