کد خبر : 1733940 | 08 بهمن 1399 ساعت 13:49 | 155.3K بازدید | 1 دیدگاه

اسپانیایی‌ها، شجاع و لوران بلان علیه شاگردان یحیی گل‌محمدی

آشنایی با گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

با انجام قرعه کشی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس که فینالیست فصل گذشته این رقابت‌ها محسوب می‌شود در گروه پنجم و برابر نمایندگان قطر، هند و (امارات یا عراق) قرار خواهد گرفت.

آشنایی با گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از صعود به فینال 2018 و حذف زودهنگام در مرحله گروهی 2019، یحیی و تیمش با نمایشی قابل توجه توانستند رقبای خود را از مسیر برداشته و به فینال 2020 لیگ قهرمانان آسیا راه یابند و البته برابر اولسان ناکام ماندند و دست شان از جام کوتاه شد.

 

اکنون پرسپولیس با حضور در سید اول مسابقات در فصل جدید این رقابت‌ها که بار دیگر به دلیل مسائل بهداشتی و پروتکل کرونا، به صورت متمرکز برگزار خواهد شد، در شیوه جدید برگزاری مسابقات با حضور 40 تیم، در گروه پنجم مسابقات قرار گرفته است و الریان قطر و گوای هند به عنوان رقیب قطعی و برنده پلی آف الوحده امارات و الزورا عراق به عنوان حریف چهارم آنها، قرار خواهد گرفت. در این گزارش به بررسی شرایط حریفان پرسپولیس خواهیم پرداخت.

 

 

الریان قطر؛ شجاع اینبار با پرسپولیس رفیق نیست


در فصل گذشته لیگ قهرمانان این رامین رضاییان بود که سرنوشت او را به تقابل با پرسپولیس با پیراهن الدحیل وادار کرد و در این فصل اما شرایط جالب توجه تر شده است. شجاع خلیل زاده که با جنجال بزرگی از این تیم جدا شد و به الریان قطر پیوسته، در تقابلی زودهنگام و غیرقابل پیش بینی باید در لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس بایستد و شاید خوش شانس است که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت و در استادیوم آزادی برگزار نخواهد شد!

 

1566512
تیم فوتبال گوای هند به عنوان حریف ناشناخته پرسپولیس اکنون در رده سوم جدول رده بندی این کشور حاضر است.


با این حال شاید جذاب‌ترین تقابل در این دیدار مربوط به حضور لوران بلان روی نیمکت الریان باشد. ستاره اسبق تیم ملی فرانسه که در این فصل هدایت الریان را عهده‌دار شده، بعد از ژاوی و باقی چهره‌های سرشناسی که پرسپولیس در آسیا با آنها تقابل داشته، یکی دیگر از چهره‌های ویژه در این گروه محسوب می‌‎شود که باید دید تقابل یحیی گل محمدی و بلان به عنوان مدافعان اسبق و سرمربیان کنونی با چه شرایطی همراه خواهد شد.

 

الریان قطر در فصل گذشته به رتبه دوم رسید و با اختلاف یک امتیازی با الدحیل از دستیابی به قهرمانی ناکام ماند. در فصل جاری این تیم طی 15 بازی اخیر خود با 7 برد، 4 تساوی و 4 شکست در رده پنجم جدول جا گرفته است. این تیم تاکنون هشت بار به عنوان قهرمانی لیگ قطر دست یافته که آخرین آن در سال 2016 بوده است.


گابریل مرکادو (آرژانتین)، یاسین براهیمی( الجزایر) و یوهان بولی (فرانسه) از ستاره‌های اصلی این تیم محسوب می‌شوند.

 

1566514


ایوان گونزالس مدافع اسپانیایی و شماره 4 گوا سابقه حضور در تیم زیر 19 ساله های رئال مادرید را در کارنامه دارد و با قراردادی دو ساله به عضویت گوای هند در آمده است.

 

پرسپولیس تاکنون دو بار برابر الریان قرار گرفته که مربوطه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2017 است. شکست سنگین 3-1 در قطر و تساوی بدون گل در آزادی در نهایت با صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ همراه بود.

 

 

گوای هند؛ پرتغالی‌ها علیه پرسپولیس


گوا شاید ناشناخته‌ترین حریف پرسپولیس محسوب شود. نماینده هند از منطقه‌ای با یک میلیارد و هفتصد میلیون جمعیت! شانس حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست آورده و شاید تقابل جالب توجهی و شگفت انگیزی با رقبای صاحبنام خود شکل دهد.


سهمیه مستقیم هند در لیگ قهرمانان آسیا با هدایت خوان فرناندو اسپانیایی در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. سرمربی 40 ساله که کار حرفه‌ای خود را از لیگ یونان و در دسته دوم این کشور با تیم ارگوتیلیس (تنها 2 بازی) استارت زد و خیلی زود به اسپانیا برگشت و هدایت کولتورا لئونسا ( 40 بازی، 15 برد، 14 تساوی و 11 شکست) را برعهده گرفت. این مربی در فصل 2017 هدایت دیگر تیم دسته دومی اسپانیایی را برعهده گرفت و لینارس دپورتیوو (8 بازی، 2 برد، 2 تساوی و 4 شکست) به ثبت رساند. خوان فرناندو بار دیگر به یونان بازگشت و در طول حضور سه ساله خود در این کشور هدایت تیم وولوس را عهده‌دار شد که طی 54 بازی 29 برد، 11 تساوی و 14 شکست را رقم زد. او در این فصل هدایت گوا را بعد از هفته سوم عهده دار شده است که طی 10 بازی به 4 برد، 3 تساوی و 3 شکست نصیب خود کرده تا در رده سوم حاضر شوند.

 

 

مهاجمان اسپانیایی علیه پرسپولیس


در لیست گوا نام پنج بازیکن اسپانیایی (ایگور آنگولو، جرج اورتیز،ادو بدیا، البرتو نوگوئرا و ایوان جیریدو) دیده می‌شود در کنار یک بازیکن از استرالیا (جیمز دوناچیه) که سهمیه آسیایی آنهاست.


ایگور آنگولو 37 ساله که بزرگترین باشگاهی که بازی کرده نومانسیا اسپانیا است که در طی 10 بازی در این تیم 9 گل به ثمر رسانده است. او در فصل گذشته در لیگ لهستان نیز 4 گل زد و فصل قبل‌تر از آن نیز در لیگ لهستان 13 گل به ثبت رسانده بود.

 

1566513


لوران بلان، مدافع اسبق تیم ملی فرانسه که در جام جهانی 98 موفق شد با این تیم قهرمانی جهان را کسب کند، اکنون هدایت الریان قطر را برعهده دارد.


جرج اورتیز دیگر مهاجم اسپانیایی این تیم است که با 28 سال سابقه بازی در اتلتیکو مادرید ب، رئال اویدو،اتلتیکو آلیسته را در کارنامه دارد. او در این فصل در ترکیب گوا 5 گل در لیگ این کشور به ثمر رسانده است.


ادو بدیا هافبک اسپانیایی 31 ساله این تیم نیز که از 2017 به گوا پیوسته، سابقه حضور در رئال زاراگوزا، رئال اویدو، هرکولس آلمان (در بوندسلیگای 2) و مونیخ 1860 را در کارنامه دارد. او با پیراهن شماره 23 گوا بیشتر نقش پاسور را برعهده دارد.

 

1566516


شجاع خلیل زاده که یکی از مدافعان محبوب بین هواداران پرسپولیس محسوب می‌شد، با این بوسه خود بعد از جدایی از جمع شاگردان یحیی گل محمدی و حضور در الریان با بزرگترین هجمه مواجه شده است و تقابل او با پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان می‌تواند از بالاترین جذابیت برخوردار باشد.


ایوان جیریدو مدافع اسپانیایی 30 ساله با پیراهن شماره 4 در ترکیب این تیم حضور دارد و با قامت 1.78 توانسته یک گل نیز در این فصل به نام خود کند.


آلبرتو نوگوئرا نیز با پیراهن شماره 5 و در خط میانی این تیم بازیکنی دو پا محسوب می‌شود که 4 پاس گل نیز در این فصل برای هم‌تیمی‌هایش به ثبت رسانده است.

 

با این حال شاید بدشانسی پرسپولیسی‌ها محسوب شود که آنها برای تقابل با این تیم راهی کشور هند نخواهند شد تا با یکی از جذاب‌ترین مناطق تفریحی آشنا شوند. شهری که با توجه به تصرف توسط پرتغالی‌ها بیشتر به این زبان صحبت می‌کنند و سواحلی دیدنی و آثار باستانی جالب توجه دارد.

 

گوای هند در این فصل با دستیابی به 20 امتیاز و اختلاف 10 امتیازی نسبت به صدرنشین رقابت‌ها در رده سوم جدول جا گرفته است.

 

 

(برنده پلی اف الوحده امارات – الزورا عراق)


نمایندگان عراق و امارات باید 18 فروردین با یکدیگر مصاف دهند و برنده این دو تیم جواز صعود به گروه پنجم و تقابل با پرسپولیس، الریان و گوا را به دست خواهند آورد. الزورا در حال حاضر با 28 امتیاز در رده دوم جدول لیگ عراق قرار گرفته و الوحده امارات نیز طی 13 بازی برگزار شده در لیگ این کشور با دستیابی به 19 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. شاید نگاهی به رتبه این دو تیم در جدول لیگ داخلی، شانس الزورا را برای صعود و حضور در مرحله گروهی بالاتر نشان دهد.

دیدگاه‌ها