کد خبر : 1733947 | 08 بهمن 1399 ساعت 14:33 | 28.8K بازدید | 3 دیدگاه

فقط نگران آخر فصل و نقل و انتقالات تیم‌ها هستم؛

توضیح مهدی در مورد برنامه لیگ پس از قرعه‌کشی ACL

سهیل مهدی می گوید در فاصله برگزاری دیدار پلی آف نماینده ایران مقابل العین، شاید یک هفته از رقابت های لیگ برتر برنامه ریزی شود.

توضیح مهدی در مورد برنامه لیگ پس از قرعه‌کشی ACL

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، در خصوص برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و اینکه تیم‌های ایرانی حریفان خود را شناختند، اظهار داشت: به صورت زنده در حال دیدن قرعه‌کشی این فصل لیگ قهرمانان آسیا بودم و البته برای برنامه‌ریزی لیگ برتر و اینکه تیم‌های ایرانی بتوانند با آمادگی راهی این مسابقات شوند استرس زیادی داشتم.


مهدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام برنامه اردو‌های تیم ملی فوتبال ایران و فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه‌ای برای به موقع تمام شدن لیگ برتر و جام حذفی دارید، گفت: ۲۸ اسفند تیم ملی به اردو می‌رود و ۱۱ فروردین هم به ایران بازخواهد گشت. ۱۸ فروردین هم پلی‌آف فولاد است و ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت نیز لیگ قهرمانان برگزار می‌شود.


مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که با میزان گفتگو کرده، ادامه داد: البته غیر از این ما برخی موارد دیگر نیز داریم از جمله اینکه از ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت شب‌های قدر است و جمعه ۱۷ ماه نیز روز قدس است و عملا ما از ۱۸ اردیبهشت می‌توانیم لیگ را از سر بگیریم و بلافاصله بعد از آن نیز، از سوم یا چهارم خرداد تیم ملی به اردو می‌رود. ما عملا پیش از نیم‌فصل لیگ برتر یعنی همان قبل از آغاز اردوی تیم ملی از ۲۸ اسفند می‌توانیم ۳ هفته و یک جام حذفی را برگزار کنیم تا کمی از برنامه‌ای که داریم سبقت بگیریم.


مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که روزهای سختی را برای برنامه ریزی لیگ تجربه می کند، حرف هایش را در مورد فشردگی مسابقات از سر گرفت و گفت: فشردگی حاصل شده، تحمیل جدول است و فقط نگران آخر فصل هستم. به هر شکل فصل در تیر یا مرداد تمام می‌شود ولی من نگرانی‌ام از تیم‌هایی است که در لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله بعدی می‌شوند و در آنجا چالش جدی برای تمدید قرارداد و جذب بازیکنان دارند. البته این بستگی به قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها دارد. فعلا تمرکز ما روی این است که تا شروع لیگ قهرمانان تیم‌ها در بهترین شرایط بازی‌های خود را انجام دهند چون اگر باشگاه‌ها مسابقه نداشته باشند تیم ملی هم ضرر می‌کند.


وی در پاسخ به این سوال که تکلیف بازه زمانی ۱۱ فروردین تا ۲۵ فروردین که تیم‌ها راهی لیگ قهرمانان می‌شوند چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید یک هفته از لیگ را در آن بازه زمانی برگزار کنیم و البته باید به میزبانی تیم‌ها در لیگ قهرمانان هم توجه داشته باشیم. در این صورت تنها یک بازی فولاد معوق می‌شود اما سایر تیم‌ها حداقل می‌توانند یک هفته از لیگ را برگزار کنند و در شرایط مسابقه هم قرار بگیرند و پس از آن راهی لیگ قهرمانان شوند. ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا فرجه‌های زمانی خوبی را برای لیگ در نظر بگیریم تا هم تیم ملی و هم نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان متضرر نشوند و از لحاظ بدنی نیز آماده باشند.

 

دیدگاه‌ها