کد خبر : 1734087 | 09 بهمن 1399 ساعت 08:27 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

علی نژاد: رای جودو سفید یا سیاه نیست

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت:تنها فدراسیونی که ممکن است تا پایان سال انتخاباتش برگزار شود اتومبیلرانی است اما به شرط احراز تایید صلاحیت کاندیداها.

علی نژاد: رای جودو سفید یا سیاه نیست

به گزارش "ورزش سه" وبه نقل از ایسنا، مهدی علی نژاد در مورد پیش بینی خود از نتیجه دادگاه جودو و اینکه اگر رای به نفع ایران نباشد، چه تصمیمی خواهند گرفت، بیان کرد: نتیجه  دادگاه را نمی توانیم پیش بینی کنیم و حالا صبر می کنیم که ببینیم نتیجه چه می شود. پیش بینی من این است که رای دادگاه CAS سفید یا سیاه نخواهد بود بلکه یک رای خاکستری است. بنابراین متناسب به رای و اینکه این خاکستری بودن نتیجه متمایل به  سفیدی است یا سیاهی، تصمیم گیری می کنیم.

 

*اتومبیل رانی، تنها انتخاباتی است که شاید امسال برگزار شود

علی نژاد در مورد اینکه تا پایان سال انتخابات فدراسیونی برگزار می شود یا خیر؟ بیان کرد: در حال حاضر چهار فدراسیون دوچرخه سواری، زورخانه ای، شطرنج و اتومبیلرانی با سرپرست اداره می شوند. سرپرست فدراسیون های دوچرخه سواری و زورخانه ای به تازگی منصوب شده اند و هنوز ثبت نام های این دو فدراسیون  انجام نشده است بنابراین طبیعی است که انتخابات امسال برگزار نمی شود. 

او ادامه داد: طبق آیین نامه ثبت نام انتخابات شطرنج باید مجددا انجام شود. در مورد اتومبیل رانی هم منتظر تعیین تکلیف صلاحیت کاندیدا هستیم و امیدوارم تا پایان دوره شش ماهه تایید صلاحیت ها بیاید و بتوانم انتخابات را برگزار کنم. تنها انتخاباتی که ممکن است تا پایان سال برگزار شود، اتومبیل رانی است اما به شرطی که تایید صلاحیت ها تا آن موقع اعلام شود.


 
*ثبت نام شطرنج به زودی انجام می شود

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که ثبت نام مجدد کاندیداهای شطرنج چه زمانی برگزار می شود، گفت: ثبت نام مجدد شطرنج به زودی آغاز می شود.

 او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه ثبت نام برای انتخابات دوچرخه سواری  و زورخانه ای تا پایان سال انجام می شود تا مجمع آن سال آینده برگزار شود، تاکید کرد: نمی دانم چون هنوز تعیین تکلیف نشده است.  البته ما تا تیرماه دیگر هیچ فدراسیونی نداریم که دوره ریاست آنها به پایان برسد.

 

*منطق می گوید انتخابات فدراسیون درگیر المپیک به بعد از بازی ها موکول شود 

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه امکان دارد انتخابات فدراسیونی که دوره ریاست آن تیر ماه به پایان می رسد و نماینده در المپیک دارد به بعد از المپیک موکول شود، تصریح کرد: منطقی این است برای فدراسیونی که درگیر المپیک است و دو، سه هفته پس از پایان دوره المپیک را دارد، انتخابات نگذاریم و یا حتی سرپرست هم تعیین نشود. اما فدراسیونی که در المپیک نماینده ای ندارد، دلیلی هم ندارد که بخواهد تعیین تکلیف نشود.

 

* برکناری یا پذیرش استعفا هیات رییسه فدراسیون ها نیاز به تاییدیه ما دارد

معاون قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که برکناری دبیر و خزانه دار فدراسیون ها باید هماهنگی معاونت قهرمانی باشد یا خیر، تصریح کرد: مطابق اساسنامه پذیرش استعفا یا برکناری اعضای هیات رییسه شامل نایب رییس، دبیر، خزانه دار و کارشناس خبره باید به تایید رییس  مجمع برسد. رییس مجمع که وزیر است اما این وظیفه را به من تفویض کرده است. در انتصاب سرپرست نیازی به تایید ما نیست اما در قدم اول برای برکناری یا پذیرش استعفا باید تاییدیه ما را بگیرند. اگر فدراسیونی این کار را نکند، تغییر و تحولی که انجام داده مورد قبول ما نیست.

 

* کیومرث هاشمی منعی برای حضور در انتخابات فوتبال ندارد
علی نژاد در مورد اینکه کیومرث هاشمی منعی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال دارد یا خیر، گفت: منعی برای حضور در انتخابات ندارد. این بحث مطرح شده بود که او مشاور وزیر است و باید قبل از کاندیداتوری استعفا می داد اما من بررسی کردم و در خرداد ماه سال پیش برای حضور در انتخابات مجلس، استعفا داده بود و او به عنوان کارشناس امور ایثارگری فعالیت می کرد و کاندیداتوری او منع قانونی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که احتمال انصراف هاشمی از انتخابات وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: من چنین چیزی نشنیده ام  و به نظرم با انگیزه دارد کار می کند.

 

*در اساسنامه فدراسیون ها نظر شورای نگهبان تمکین شد

علی نژاد در مورد تعیین تکلیف اساسنامه فدراسیون ها نیز گفت: در کمیسیون اجتماعی دولت، عمده ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود، برطرف و نظر شورای نگهبان تمکین شد. اساسنامه سپس به معاونت دولت رفته است و به زودی مجددا به شورای نگهبان  ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها