کد خبر : 1734211 | 09 بهمن 1399 ساعت 18:41 | 70.1K بازدید | 1 دیدگاه

خشم و انزجار عمومی شیاطین سرخ

شرم آور؛ حمله نژادپرستان به 2 ستاره منچستریونایتد

پس از شکست خانگی ناباورانه منچستریونایتد برابر شفیلد، دو بازیکن سیاه پوست این باشگاه در شبکه های اجتماعی مورد حمله افراد نژادپرست قرار گرفتند.

شرم آور؛ حمله نژادپرستان به 2 ستاره منچستریونایتد

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد که شب گذشته شانس این را داشت تا با کسب سه امتیاز برابر شفیلد ته جدولی به صدر جدول لیگ برتر صعود کند، در عین ناباوری در ولدترافورد با نتیجه 1-2 شکست خورد.

 

 

1566972

 

 

شیاطین سرخ گل اول را دریافت کردند ولی در نیمه دوم هری مگوایر توانست کار را به تساوی بکشاند. در حالی که همه تصور می کردند یونایتد در ادامه بتواند گل دوم را بزند، این شفیلدیونایتد بود که توانست به گل دوم برسد و در نهایت برنده بازی شود. جالب اینکه این دومین برد کل فصل شفیلد بود.

یونایتدها در این بازی موقعیت های گل زیادی را از دست دادند و هواداران به خصوص از بازی چند بازیکن مثل آنتونی مارسیال ناراضی بودند و این را در شبکه های اجتماعی نشان دادند.

 

پس از اتمام بازی صفحات اینستاگرام دو بازیکن سیه چرده یونایتد مورد حمله گروهی از افراد نژادپرست قرار گرفت. آنتونی مارسیال(90 دقیقه در میدان بود) و اکسل توانزبه(از دقیقه 83 وارد بازی شد) با توهین های تند نژادی مواجه شدند تا جایی که باشگاه منچستریونایتد در این رابطه بیانیه ای صادر کرد و حتی لوگوی یونایتد ر صفحات اجتماعی رسمی باشگاه به رنگ مشکی در آمده است.

 

 

1566970

 

 

در بیانیه یونایتد آمده است:« همه در باشگاه منچستریونایتد از آزارهای نژادی که شب گذشته برخی از بازیکنان مان با آن مواجه شدند، ابراز انزجار می کنیم. 

ما کاملاً آن را محکوم می کنیم و اینکه بسیاری از هواداران این رفتارها را محکوم کرده اند نیز باعث دلگری مان است. منچستریونایتد در برابر نژادپرستی و تبعیض، هیچ تحملی ندارد و سابقه ای طولانی در مبارزه بر علیه این رفتارها داریم.

متاسفانه شناسایی توهین کنندگان نژادی در شبکه های اجتماعی همچنان دشوار است و ما از مسئولان این پلت فرمهای اجتماعی درخواست داریم تا در راه شناسایی این افراد یاری گر باشند و تمهیداتی اندیشیده شود تا مانع از بروز چنین اتفاقاتی شود.»

 

گروه ضد نژادپرستی " Kick It Out" نیز در این رابطه واکنش نشان داد:« از اینکه فوتبالیست های سیه چرده همچنان هدف آزارهای نژادی در شبکه های اجتماعی قرار می گیرند، احساس ناامیدی می کنیم. با مسئولان فوتبال، قانون مداران و مسئولان شبکه های اجتماعی در حال همکاری هستیم تا فوتبال را از تعبیض ها و رفتارهای نفرت انگیز نژادی پاک کنیم.»

 

بسیاری از بازیکنان یونایتد واکنش منفی خود در قبال این رفتارهای نژادپرستانه علیه مارسیال و توانزبه را در صفحات اجتماعی خود نشان دادند:

 

هری مگوایر با انتشار عکس زیر نوشت:« یونایتد بر علیه نژادپرستی، ما این را تخمل نخواهیم کرد.»

 

 

1566976

 

 

باشگاه منچستریونایتد در حمایت از دو بازیکن خود توئیت کرد:« ما برابر نژادپرستی متحد هستیم؛ در گذشته، حال و آینده.»

 

مارکوس راشفورد نیز با انتشار عکسی از خود کنار توانزبه ودین هندرسون نوشت:« برادران.»

 

 

1566971

 

 

فرد هافبک برزیلی یونایتد هم اینگونه واکنش نشان داد:« نفرت انگیرغ ما برابر نژادپرستی متحد هستیم.»

 

 

1566973

 

دیدگاه‌ها