کد خبر : 1735751 | 17 بهمن 1399 ساعت 14:19 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

انتخاب سرمربی تیم ملی سخت ترین کار ممکن است؛

کفاشیان: من بودم ویلموتس را برکنار نمیکردم

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که اگر او در فدراسیون حضور داشت ویلموتس را اخراج نمی‌کرد.

کفاشیان: من بودم ویلموتس را برکنار نمیکردم

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران صبح امروز در برنامه ورزش و مردم حضور یافت و در خصوص موضوعات مختلف صحبت کرد. او که سابقه کار با چند سرمربی تیم ملی را دارد، در خصوص کارلوس کی‌روش صحبت هایی را انجام داد و همچنین گفت که اگر او بود به همکاری با ویلموتس پایان نمی‌داد.

 

 

* سخت ترین کار انتخاب سرمربی تیم ملی است


من به کمیته فنی گفتم که باید به دنبال کسی برویم که در جام جهانی آفریقا مربیگری کرده باشد. بعد از آن صحبت کردیم و  بلافاصله با کی‌‌روش وارد مذاکره شدیم. در آن زمان سعیدلو به ما تاکید داشت پول مربی خارجی را می‌دهد و شما نگران نباشید. کاری نداریم که بعدها او به مشکل خورد و پولی نداد، اما ما پول کی‌روش را تامین کردیم. واقعیت این است که مردم باید مربی تیم ملی را قبول کنند. مثلاً کی‌روش سوابق خوبی داشت و رسانه ها هم در ابتدا با او موافق بودند. من 40 سال در ورزش بودم و باید اعتراف کنم یکی از سخت‌ترین کارها در ورزش انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال است.

 

 

* او امکانات مناسب می‌خواست


قبل از حضور کی‌روش ما دو سه مربی را آوردیم، اما هزار ایراد از آنها گرفتند. کی ر‌وش با ما هماهنگ بود، اما توقعاتی هم داشت. او زمین چمن مناسب و امکانات می‌خواست که به آنها هم رسیدیم. روز اول به ما گفت یک هتل می‌خواهم که دفتر کارم باشد، اما ما به او گفتیم که ساختمانی داریم که می‌توانید از آن استفاده کنید و پذیرفت.

 

 

* کی‌روش اهل بیزینس نبود


مربی باید تمام تمرکزش روی کارش باشد و اگر قرار باشد در کشور حضور نداشته باشد یا مدام به دنبال بیزینس باشد موفق نمی‌شود، کی‌روش به دنبال بیزینس نبود و 100درصد به همراه کادر فنی روی کارش تمرکز می‌کرد. او در 7 سال تیم ملی را در رده نخست آسیا نگه داشت و قدم‌هایی برداشت و لژیونرهای خوبی را به فوتبال ما آورد. او کارهای علمی و فنی خوبی کرد تا به امروز رسیدیم. ما باید به مسیری برویم که آینده تیم ملی روشن باشد و این یک واقعیت است.

 

 

* کی‌روش 7-8 ماه حقوق نمی‌گرفت


وزارت وقت می‌گفت این مربی را بردارید و در اواخر کار او، آقای تاج رئیس فدراسیون بود. این را هم بگویم که او تیم ملی را به جام جهانی برد و زورش هم می‌رسید، اما بارها شده بود که 7-8 ماه حقوقش را نگرفت و می‌توانست شکایت کند، اما این کارها را نکرد.

 

 

* من بودم ویلموتس را اخراج نمی‌کردم


این مربی نتایج خوبی نگرفت، اما اگر من بودم او را حفظ می‌کردم و می‌گفتم تیم ملی را به جام‌جهانی ببر. اگر او تیم ملی را به جام جهانی نمی‌برد خود به خود قراردادش فسخ می‌شد. سلیقه آقای تاج در آن زمان به شکلی بود که من بیایم و به او کمک کنم، اما من بیشتر خودم را به سمت نایب رئیسی آسیا کشاندم. او از افرادی مشورت گرفت و انصافاً هم تحت فشار بود. این را هم بگویم نباید همه تقصیرها را گردن هیأت رئیسه بیفتد، چون ممکن است یک مربی خوب از آب دربیاید و یک مربی بد. اگر ویلموتس در کارش نتیجه می‌گرفت همه به به و چه چه می‌کردند.

دیدگاه‌ها