کد خبر : 1736207 | 19 بهمن 1399 ساعت 14:35 | 17.1K بازدید | 1 دیدگاه

ماموریت یحیی؛ حفظ استاندارد قهرمانی!

تیم فوتبال پرسپولیس فرصت ویژه ای برای قهرمانی در نیم فصل دارد.

ماموریت یحیی؛ حفظ استاندارد قهرمانی!

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت عملکرد پرفراز و نشیبی در لیگ بیستم داشته اند اما حالا با دو پیروزی شیرین مقابل ماشین سازی و تراکتور، به جمع 4 تیم بالانشین جدول رسیده‌اند و اگر در دو بازی معوقه به برتری برسند، امکان قهرمانی هم خواهند داشت.

در صورت صدرنشینی، پرسپولیسی ها برای چهارمین بار به قهرمانی نیم فصل خواهند رسید. پیش تر در لیگ شانزدهم، هفدهم و نوزدهم این اتفاق رخ داد اما در فصل پانزدهم و هجدهم تیم های استقلال خوزستان و سپاهان گوی سقبت را از تیم برانکو ایوانکوویچ ربودند.

بهترین عملکرد پرسپولیس در فصل 96-97 رقم خورد. جایی که آن ها باوجود محرومیت نقل و انتقالاتی، یکی پس از دیگری حریفان را شکست دادند و با 36 امتیاز از 45 امتیاز ممکن، صدر جدول را از آن خود کردند. 27 گل زده باعث شد تا خط حمله قرمزها حتی از دوره اول برانکو هم آمار بهتری داشته باشد و خط دفاعی نیز با 6 گل خورده، بهترین خط دفاعی آن فصل شد.

 

متزلزل ترین آمار پرسپولیس بعد از آغاز قهرمانی های متوالی، در آخرین فصل برانکو بود. جایی که آن ها پس از ناکامی در فینال آسیا اگرچه قهرمان نیم فصل شدند اما تنها 8 برد و 7 مساوی به دست آوردند. این در حالی است که با 17 گل ضعیف ترین آمار گلزنی را هم داشتند. البته کسب 31 امتیاز این تیم را همچنان بالاتر از استاندارد قهرمانی نگه داشت.

 

1570217

 

در لیگ نوزدهم شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که تیم گابریل کالدرون فاتح نیم فصل شود اما سرمربی آرژانتینی پس از باخت به سپاهان، تراکتور و شهرخودرو تیمش را سامان داد و آن ها 10 برد را ثبت کردند و با 31 امتیاز قهرمان نیم فصل شدند. البته فصل پیش لیگ با 16 بازی به تعطیلات رفت و در واقع اگر بازی نفت مسجدسلیمان هم محاسبه شود، تیم کالدرون 34 امتیاز به دست آورد.

 

حالا پرسپولیس که تغییرات زیادی داشته و فینال آسیا را هم واگذار کرده، در بهترین شرایط به 30 امتیاز خواهد رسید اما حتی در غیر این صورت نیز می‌توان به عملکرد شاگردان یحیی گل محمدی نمره قبولی داد.

دیدگاه‌ها